نائب رییس کانون گاز استان گلستان

گلایه نائب رییس کانون گاز استان گلستان از فرمانداری و نظام مهندسی آزادشهر

در چند روز گذشته خبرهایی بدست ما رسید که حاکی از جمع آوری پول و کپی مدارک از اهالی روستای فارسیان برای لوله کشی گاز خانه ها در این روستا بود، در حالیکه هنوز علمک گازی نصب نشده است. پس از تحقیقهای فراوان به این نتیجه رسیدیم که عامل این قضیه یکی از پیمان کاران گاز شهرستان آزادشهر است..

کد خبر: 970406043 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۴ فروردین ۹۶ - ۵:۳۹ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،در چند روز گذشته خبرهایی بدست ما رسید که حاکی از جمع آوری پول و کپی مدارک از اهالی روستای فارسیان برای لوله کشی گاز خانه ها در این روستا بود، در حالیکه هنوز علمک گازی نصب نشده است. پس از تحقیقهای فراوان به این نتیجه رسیدیم که عامل این قضیه یکی از پیمان کاران گاز شهرستان آزادشهر است..گلایه نائب رییس کانون گاز استان گلستان از فرمانداری

گلایه نائب رییس کانون گاز استان گلستان از فرمانداری

گلایه نائب رییس کانون گاز استان گلستان از فرمانداری

گلایه نائب رییس کانون گاز استان گلستان از فرمانداری

در همین راستا غلام علی محمدی ، نائب رییس کانون گاز استان گلستان و مسئول انجمن صنفی گاز شهرستان آزادشهر بیان کرد: متاسفانه وقتی بازار کار راکد میشود، عده ای دست به این کارها میزنند و تلاش میکنند تا با گرفتن پول و مدارک از مردم، کار را برای خود مصادره نمایند.

محمدی گفت: روال کار این است که ابتدا اداره گاز مجوز کار را صادر کند و زمانی مجوز را صادر میکند که علمکها را نصب کرده باشد، بعد بصنف و نظام مهندسی نامه میزند و آن وقت مجریان میتوانند وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: تا حال حاضر اداره گاز برای آغازکار در روستای فارسیان هیچ مجوزی صادر نکرده و هر پیمان کاری که پیش از آمدن مجوز کار را آغاز کند متخلف است.

این مقام مسئول تاکید کرد: ما با هم کاری بخش داری و دهیاری های بخش چشمه ساران به روستاها رفته و با مردم صحبت کرده بودیم و به آن ها اعلام کرده ایم که تنها موقعی پیمانکاران میتوانند کار را شروع نمایند که مجوز صادر شده باشد و آن ها با شما قرارداد ببندند.

مسئول انجمن صنفی گاز شهرستان آزادشهر عنوان نمود: مردم عزیز استان مطلع باشند که نرخ لوله کشی در سراسر استان یکسان است و برای این که عده ای از آن ها سو، استفاده نکنند حتما قرارداد ببندند و بهیچ کس پول نقد ندهند.

وی یادآور شد: هم وطنان شهرستان آزادشهر میتوانند به انجمن صنفی گاز آزادشهر واقع در خیابان اداره گاز، مابین اداره گاز و نظام مهندسی رجوع نمایند و برای لوله کشی منزلشان قرارداد ببندند. ما دراین جا از آن ها مدارک را گرفته و شماره حسابی به آن ها معرفی میکنیم. لازم بذکر است که ثبت نام کنتور هم در همین انجمن صنفی انجام خواهد گردید.

محمدی تصریح کرد: پیمان کاری را برای لوله کشی منزل آن ها معرفی کرده و بعد از اتمام کار پول را به پیمان کار میدهیم. تمام پیمان کاران مجوز دار و مورد تایید اداره گاز در این انجمن صنفی عضو هستند و کارها بین آن ها تقسیم خواهد شد.

ایشان در مورد مدارک مورد نیاز بیان داشت: مدارک مورد نیاز قرارداد عبارتند از : کپی شناسنامه ، کپی کارت ملی و برای شهرها کپی پروانه ساختمان و اگر پروانه ساخت نداشت استحکام بنا نیازاست.

محمدی در گلایه از نظام مهندسی استان گلستان و بخشداریها اظهار داشت: قبلا عده ای از پیمان کاران متخلف را به نظام مهندسی و بخشداری ها معرفی کردیم اما واکنش جدی ای از آن ها مشاهده نکردیم.

نائب رئیس کانون گاز استان گلستان تصریح کرد: برای نظارت بر کار پیمان کاران باید اهرم فشاری وجود داشته باشد، اما متاسفانه اهرم فشاری در کار نیست و دیده میشود افراد متخلف راحت تر از از بقیه کار میکنند.

وی در گلایه از فرمانداری آزادشهر تاکید کرد: در زمان فرماندار سابق، زمانی که قرار بود مسکن مهر را افتتاح کنند ، فرماندار از ما درخواست کرد تا کنتورها را نصب نماییم، ما به او گفتیم که تا زمانی که تسویه حساب نشود این کار را انجام نمیدهیم.

وی ادامه داد: فرماندار سابق گفت؛ بگذارید بحساب فرمانداری ، ما با شما هم کاری خواهیم کرد و مشکلی نیست. از سال نود تا اکنون نزدیک به هفت میلیون تومان طلب خود، که فاکتور ان نیز موجود است را نتوانسته ایم وصول نماییم.

محمدی تشریح کرد: برای وصول طلب، بارها بشرکت تعاونی مسکن مهر آزادشهر مراجعه کرده ایم اما ان ها ما را به پیمانکار ارجاع داده اند و پیمانکار نیز ما را به آن ها و بارها به ما گفته اند؛ بروید هر کاری که دوست دارید انجام دهید.

این مقام عنوان کرد: ما بدرخواست فرماندار پیشین، قبل از تسویه حساب، کنتورها را نصب کرده ایم و فرماندار یک سمت و یک جایگاه است، نه یک فرد که با نبودش وظیفه از گردن نفر بعدی برداشته شود.

 

وی خاطرنشان کرد: من با آقای شفاهی دوست میباشم و از او انتظار دارم، در جایگاه فرماندار آزادشهر و طبق قرار فرماندار سابق ما را در وصول مطالبات خود یاری نماید.

منبع: دانا

 

منابع نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ فروردین ۹۶
1484 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0