اهمیت مهندسی نما در ایران

اهمیت مهندسی نما در ایران

رکود اقتصادی و بالا رفتن قیمت انرژی بر چگونگی فعالیت ما به عنوان طراحان ساختمان اثرات مستمر دارند. در چنین شرایطی مهندسی نما رفته رفته از اهمیت روزافزونی برخوردار میگردد. یکی از پیامدهای تغییرات آب و هوایی آن است که ساختمان‌ها به طور فزاینده‌ای نیازمند شیوه‌ای می‌شوند که کارایی بالا و اثر مخرب کم بر محیط را توامان تامین نماید. این پیامد و اثرات آن را به خوبی میتوان در قوانین وضع شده برای ساخت و ساز، و نیز در تقاضای روزافزون بازار برای « ساختمان‌های رتبه‌بندی شده از نظر پایداری » احساس نمود. به این موضوع میتوان هزینه بالای سرمایه در ایران و لزوم سرعت بخشیدن به ساخت و ساز جهت بازگشت سریع سرمایه را اضافه نمود.

کد خبر: 970215001 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷ - ۱:۰۱ ق.ظ

مهندسی نما

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، رکود اقتصادی و بالا رفتن قیمت انرژی بر چگونگی فعالیت ما به عنوان طراحان ساختمان اثرات مستمر دارند. در چنین شرایطی مهندسی نما رفته رفته از اهمیت روزافزونی برخوردار میگردد. یکی از پیامدهای تغییرات آب و هوایی آن است که ساختمان‌ها به طور فزاینده‌ای نیازمند شیوه‌ای می‌شوند که کارایی بالا و اثر مخرب کم بر محیط را توامان تامین نماید. این پیامد و اثرات آن را به خوبی میتوان در قوانین وضع شده برای ساخت و ساز، و نیز در تقاضای روزافزون بازار برای « ساختمان‌های رتبه‌بندی شده از نظر پایداری » احساس نمود. به این موضوع میتوان هزینه بالای سرمایه در ایران و لزوم سرعت بخشیدن به ساخت و ساز جهت بازگشت سریع سرمایه را اضافه نمود.

 

مشاور نما مولفه لازم و اساسی طراحی‌ای است که به صورت یکپارچه با مسائل اجرایی و تحقق عملی اهدافش پیش می‌رود. این مولفه، به صورت بالقوه ارزش مالی ملک را برای کارفرمایان به حداکثر می‌رساند و در عین حال امکان بهره بردن از رویکردهای فنی گسترده‌ای را فراهم می‏سازد که برای تحقق ساختمان‌های پایدار و نیز برای همپا شدن با بودجه‏ها و برنامه‏های چالش برانگیز کنونی در بازار جهانی مورد نیاز است.

وظایف مهندس نما:

مشاور تخصصی نما، کارایی و عملکرد چنین مصالح و سیستمهای را از جنبه‌های مختلفی مورد ملاحظه قرار می‌دهد که برخی از آن‏ها عبارتند از:

شرایط سخت آب و هوایی

رفتار سازه‌ای

تاثیرات متقابل در ارتباط با سازه اصلی

جذب حرارت و اتلاف آن از طریق نما

آسایش استفاده‌کنندگان از ساختمان و بازدهی انرژی

سایه‌اندازی

میعان (حاصل برخورد بخار به سطوح گرم نما)

اهمیت مهندسی نما در ایران

تهویه

دوام

پایداری

عبور دادن نور طبیعی

رفتار پوسته خارجی بنا در برابر آتش

کارایی آکوستیکی

ایمنی و تعمیرپذیری

امنیت

نگهداری و قابلیت ساخت و اجرا

از خدمات مشاور تخصصی نما می‏توان هم برای بناهای ساخته شده، و هم در ساخت و سازهای جدید بهره گرفت. ممکن است شرایطی به وجود آید که یک مهندس نما در فرآیند طراحی حضور داشته و در کنار معمار و مهندسان مکانیک، سازه و متره و برآورد کار کند، و یا ممکن است تنها در روند بستن قرارد یا فرآیند تولید مشارکت داشته باشد. موقعیت‌های دیگر حرفه‏ای برای مهندسان نما عبارت است از: نظارت کردن، انجام کارهای تشخیصی و یا عملیات اصلاحی و بازسازی بنا. علاوه بر این برخی از مهندسان نما در فرآیندهای تحقیقاتی و آزمایش و بررسی کیفی عملکرد ساختمان و … نیز مشغول به فعالیت هستند.

برای مطالعه بیشتر در زمینه مهندسی نما میتوانید سری به بخش مقالات در سایت آلومینیوم شیشه تهران تنها مشاور تخصصی نما در ایران بزنید.

اهمیت مهندسی نما در ایران

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ اردیبهشت ۹۷
1238 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
1 0