افزایش تعرفه های خدمات مهندسی در خوزستان باطل گردید فرشید پور حاجت تاکید کرد:

افزایش تعرفه های خدمات مهندسی در خوزستان باطل گردید

افزایش تعرفه های خدمات مهندسی در خوزستان باطل گردید؛ تعرفه های جدید به زودی ابلاغ می گردد

کد خبر: 961108001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ بهمن ۹۶ - ۱۲:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،افزایش تعرفه های خدمات مهندسی در خوزستان باطل گردید؛ تعرفه های جدید به زودی ابلاغ می گردد. افزایش تعرفه های خدمات مهندسی در خوزستان باطل گردید

افزایش تعرفه های خدمات مهندسی در خوزستان باطل گردید

افزایش تعرفه های خدمات مهندسی در خوزستان باطل گردید

افزایش تعرفه های خدمات مهندسی در خوزستان باطل گردید

ریاست انجمن انبوده سازان استان خوزستان بیان کرد: تعرفه خدمات مهندسی در استان بدون طی کردن مراحل قانونی توسط شورای مرکزی نظام مهندسی و بدنبال آن به سازمان نظام مهندسی خوزستان در استان ابلاغ گردیده بود که در نهایت مورد اعتراض بخش ساخت و ساز و تولیدکنندگان قرار گرفت.
وی، در حاشیه نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، ادامه داد: نشست امروز شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در جهت رسیدگی به مصوبات گذشته و بمنظور اطلاع از میزان درصد تحقق مصوبات برگزار گردیده و ۲ مورد از مواردی که در نشست مطرح گردید به بخش ساخت و ساز ارتباط داشته و یکی از آن، بحث هزینه دفع فاضلاب در حوزه ساخت و ساز بوده که در نشست گذشته ابطال گردیده بود.
پورحاجت ادامه داد: در مورد تعرفه های خدمات انشعاب آب و فاضلاب در استان جزو مصوبات بوده که مدیرکل آبفا اهواز قول داده در همین هفته مصوبات را ابلاغ کند.
رئیس انجمن انبوه سازان استان توجه به تعرفه خدمات نظام مهندسی در استان را مهم دانست و افزود: تعرفه خدمات مهندسی در استان بدون طی کردن مراحل قانونی توسط شورای مرکزی نظام مهندسی و بدنبال آن به سازمان نظام مهندسی خوزستان در استان ابلاغ شده بود که در نهایت مورد اعتراض بخش ساخت و ساز و تولیدکنندگان قرار گرفت.
پورحاجت خاطر نشان کرد: دستور و تأکید استاندار به ابطال افزایش تعرفه های خدمات مهندسی در سال نود و شش در خوزستان بوده است و در آینده نزدیک مدیرکل راه و شهرسازی دستور استاندار را مبنی بر ابطال تعرفه ها را به سازمان نظام مهندسی ابلاغ میکند.

افزایش تعرفه های خدمات مهندسی در خوزستان باطل گردید

وی با بیان این که مسیر قانونی تشکیل تعرفه خدمات مهندسی به استناد تبصره دو ماده صد و هفده آیین نامه اجرای قوانین طی نشده است، یاد آور شد: سازمان نظام نظام مهندسی جایگاه قانونی برای ابلاغ تعرفه ها نداشته و این افزایش تعرفه ها ضمن این که با نرخ تورم همخوانی ندارد زیرا در گروههای الف و ب ساختمانی که بیش تر ساختمانهای یک و دو طبقه هستند شاهد افزایش دویست و پنجاه درصدی تعرفه های خدمات مهندسی بوده ایم که بار سنگینی به مناطق محروم استان اعمال کرده بود.
وی گفت: سازمان نظام مهندسی از تبعات افزایش نرخ تورم که در نهایت سبب عدم مراجعه مردم به این سازمان میشود اطلاع دارد که در نتیجه آن، ساخت و ساز های بدون نظارت در استان صورت میگیرد.
دبیر کانون انبوه سازان سراسر کشور در خاتمه با تأکید بر این که تعرفه های خدمات مهندسی طبق یک شورای مبانی قیمت گذاری در کشور باید تشکیل میشد، افزود: شورا میبایست مبانی را به وزیر اعلام کرده تا وزیر آن را ابلاغ کند ولی متاسفانه شورای مبانی تشکیل نشده و وزیر راه و شهرسازی هیچ تعرفه ای را ابلاغ نکرده است.

منبع : خبرگزاری موج

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ بهمن ۹۶
801 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0