استفاده از اختیارات قانونی برای عزل رئیس هیت انتخابات نظام مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی کشور مطرح کرد:

بررسی تیم حقوقی نظام مهندسی ابلاغیه جدید آخوندی را برای مهندسین ۲ شغله

فرج الله رجبی عنوان کرد: این که آیا از لحاظ قانونی وزیر راه و شهرسازی می ‌تواند مهندسین را از استفاده از پروانه اشتغال محروم کند یک بحث کاملاً حقوقی و قانونی است، بنابراین تیم حقوقی نظام مهندسی کشور این ابلاغیه را بررسی میکند.

کد خبر: 961107014 تاریخ انتشار: شنبه ۷ بهمن ۹۶ - ۱۱:۰۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  فرج الله رجبی عنوان کرد: این که آیا از لحاظ قانونی وزیر راه و شهرسازی می ‌تواند مهندسین را از استفاده از پروانه اشتغال محروم کند یک بحث کاملاً حقوقی و قانونی است، بنابراین تیم حقوقی نظام مهندسی کشور این ابلاغیه را بررسی میکند.بررسی تیم حقوقی نظام مهندسی ابلاغیه جدید آخوندی را برای مهندسین ۲ شغله

بررسی تیم حقوقی نظام مهندسی ابلاغیه جدید آخوندی را برای مهندسین 2 شغله

بررسی تیم حقوقی نظام مهندسی ابلاغیه جدید آخوندی را برای مهندسین ۲ شغله

بررسی تیم حقوقی نظام مهندسی ابلاغیه جدید آخوندی را برای مهندسین ۲ شغله

وی در مورد ابلاغیه روز گذشته وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ممنوعیت دو شغله بودن کارکنان نه دستگاه اجرایی و این که بین کار دولتی و کار در نظام مهندسی ساختمان باید تنها یکی را انتخاب کنند، ادامه داد: در این ابلاغیه وزیر ‌آمده است که کسانیکه در مناصب دولتی مشغول بکار هستند چون وظیفه نظارتی و اجرایی دارند و بر عملکرد و فرآیند اقدامات نظارت میکنند نمی‌ توانند بطور مستقیم کار انجام دهند، البته این بحث دو شکل دارد که آیا این اقدام خوب و یا بد است.
رجبی تاکید کرد: طبیعتاً اگر بتوانیم در دستگاه‌ ها بخصوص وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ ها را از این ماجرا جدا کنیم یک اقدام مفید است.
وی افزود: ولی این که آیا از لحاظ قانونی وزیر راه و شهرسازی می ‌تواند مهندسین را از استفاده از پروانه اشتغال محروم کند یک بحث کاملاً حقوقی و قانونی است، هم اینک در شرایطی نیستیم که به آن پاسخ دهیم ولی تیم حقوقی نظام مهندسی کشور این ابلاغیه را بررسی خواهد کرد تا از مراجع ذی ربط استعلاماتی را بگیرد و راجع به آن اظهارنظر گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور تصریح کرد: بهر حال این ابلاغیه مشمول شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی و ادارات آن ها میشود و وزیر راه و شهرسازی می‌ تواند اعلام کند که به این موضوع ورود نکنند چرا که ورود شهرداری ‌ها و وزارت راه و شهرسازی سبب مشکلاتی میشود و مداخلات چندان به صلاح جامعه مهندسی نبود.
روز گذشته آخوندی آخوندی به نه دستگاه اجرایی که شامل کارکنان وزارت راه و شهرسازی، کشور، نیرو، نفت و شهرداری ‌ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شوراهای شهر و روستا، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی هستند ابلاغ کرد از این پس مهندسینی که در دولت اشتغال دارند، لازم است تا میان کار دولتی و کار در نظام مهندسی ساختمان تنها یکی را انتخاب کنند.

بررسی تیم حقوقی نظام مهندسی ابلاغیه جدید آخوندی را برای مهندسین ۲ شغله

*ورود به استقلال نظام مهندسی
ریاست سازمان نظام مهندسی کشور در مورد لغو اخذ پنج درصدی مبلغ حق نظارت واریزی به حساب سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ‌ها و پرداخت آن به مهندسان ناظر توسط وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بحث بر سر این نیست که مهندسان پنج درصد را اخذ کنند یا نکنند بحث بر سر اینست که این اقدام از اختیارات وزیر راه و شهرسازی است یا خیر؟ بنابراین شاید در مجامع عنوان گردد که مهندسان هیچ حق‌الزحمه‌ای اخذ نکنند و یا یک درصد بگیرند.
رجبی گفت: آن چه ما به آن اعتقاد داریم این است که اینگونه ورود به ماجرا استقلال سازمان نظام مهندسی را مخدوش می‌ کند و دوم این که ممکن است در صلاحیت وزیر نباشد که به این ماجراها ورود کنند، چرا که وقتی مجامع سازمان ‌های نظام مهندسی تصمیم بگیرند باید به آن احترام گذاشت و حال به اعتقاد ما این موضوع در اختیارات وزیر راه و شهرسازی نبوده است که ورود کند.
وی خاطر نشان کرد: نامه‌ ای به استان‌ ها فرستاده شده است که سال نود و شش را طبق بودجه مصوب عمل کنند و سال نود و هفت را هم طبق تصمیم مجامع عمل کنند.

منبع : خبرگزاری فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آمادگی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ بهمن ۹۶
2444 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0