مسائل کرج را نمیتوان بدون توجه به مسائل منطقه ای آن حل کرد پایان گردهمایی ملی اخلاق مهندسی

خاتمه گردهمایی ملی اخلاق مهندسی صنعت ساختمان

نخستین گردهمایی ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان صبح امروز با حضور معاونت وزیر راه و شهرسازی، بعد از 2 روز بکار خود پایان داد.

کد خبر: 960929005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ آذر ۹۶ - ۴:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  نخستین گردهمایی ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان صبح امروز با حضور معاونت وزیر راه و شهرسازی، بعد از ۲ روز بکار خود پایان داد.خاتمه گردهمایی ملی اخلاق مهندسی صنعت ساختمان

خاتمه گردهمایی ملی اخلاق مهندسی صنعت ساختمان

خاتمه گردهمایی ملی اخلاق مهندسی صنعت ساختمان

خاتمه گردهمایی ملی اخلاق مهندسی صنعت  ساختمان

مظاهریان معاونت مسکن وزرات راه و شهرسازی با اشاره به تلاشها و پیگیریهای این وزراتخانه در سالهای اخیر مبنی بر اصلاح نظام نامه مهندسی ادامه داد: برای اصلاح این نظام نامه مقاومتهای زیادی وجود داشت که بهمین علل وزیر تا مرز استیضاح هم پیش رفت.
مظاهریان با اشاره اصلاح مبحث تضاد منافع در این نظام نامه و تغییرات جدی در نظام مهندسی کشور و ساختارهای موجود افزود: برگزاری چنین گردهمایی برای اولین بار حاصل اصلاح نظام نامه مهندسی است.
معاونت مسکن وزرات راه و شهرسازی عنوان کرد: اکنون مسئله اخلاق مهندسی برای بسیاری هم چنان گنگ است که روند این سمینار ها و گردهمایی های تخصصی و کارگروههای آموزشی باید در طول سال ادامه پیدا کند.
وی اظهار کرد: آیین نامه جدید هفته آینده بر روی پورتال وزارتخانه قرار خواهد گرفت که از همه مهندسان و دست اندر کاران صنعت ساختمان میخواهیم با دقت این آیین نامه را مطالعه کنند چرا که این آیین نامه حاصل تلاش متخصصین گروههایی حقوقی متعددی بوده و طبق گزارشهای آن ها هیچ مشکل حقوقی ندارد.
مظاهریان از کلیه مهندسین خواست تا نکات و پیشنهادهای خود را در باره این آیین نامه بیان کنند.
مظاهریان یکی از مهم ترین بندهای این آیین نامه را دریافت ضمانت نامه محضری از مالک و فردی که ساختمان را بنا کرده است عنوان کرد و گفت این ضمانت نامه قابل انتقال بغیر است.
وی، شرایط حال حاضر ساختمان سازی را نه ایدال دانست و نه قابل ادامه دادن.
معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی با انتقاد از شرایط موجود عنوان کرد: ما نتوانستیم بوظایف خود بخوبی عمل کنیم و مصداق آن هم این که وقتی زلزله می آید هم خانه خراب میشود و هم بیمارستان. و در این رابطه مردم از ما انتظار دارند و دغدغه شان این است که آیا این خانه امن است.

خاتمه گردهمایی ملی اخلاق مهندسی صنعت ساختمان

مظاهریان مسئولیت این موارد را متوجه جامعه مهندسی دانست و خاطر نشان کرد: برای کنترل و بهبود شرایط ۲ فرایند را در نظر گرفته ایم، یکی آیین نامه کنترل ساختمان و دوم اصلاح قانون نظام مهندسی.
هم چنین بهشتی معاونت امور عمرانی استانداری قم هم یکی ازمهم ترین مواردی که نظام مهندسی و وزارتخانه باید به آن توجه کند را تعامل بیش تر میان مجموعه وزارت راه و شهرسازی و تشکلهای نظام مهندسی ذکر کرد و افزود: ما علی رغم بسیاری از ارگانها و دستگاههای دیگر دستاوردهای پر رنگی برای جامعه مهندسی نداشته ایم.
بهشتی یاد آور شد: اگر بخواهیم از این گردهمایی ها خروجی بگیریم باید در حد فاصل میان گردهمایی های سالانه، برگزاری کارگروههای تخصصی را در دستور کار قرار دهیم.
لازم به ذکر است در هر یک از استانها یکی از دبیرخانه های مرتبط با نظام مهندسی دایر شده است که در استان قم دبیرخانه دائمی اخلاق مهندسی در ساختمان سازی فعالیت خواهد کرد.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی قزوین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ آذر ۹۶
825 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0