نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند ریاست کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛

پرهیز از ایجاد بی ‌اعتمادی میان مردم و مهندسین ساختمان

محمدرضا رضایی در نخستین گردهمایی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان که در مرکز فقهی ائمه اطهار(علیه السلام) قم برگزار گردید طی اظهاراتی با تأکید بر این که مهندسین در عرصه‌ های مختلف خدمات ارزشمندی را به رغم محدودیت ‌های مالی به نظام داشته‌ اند، بیان کرد: مهندسین همواره همراه و پشتیبان نظام بوده‌اند.

کد خبر: 960929003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ آذر ۹۶ - ۶:۵۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،محمدرضا رضایی در نخستین گردهمایی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان که در مرکز فقهی ائمه اطهار(علیه السلام) قم برگزار گردید طی اظهاراتی با تأکید بر این که مهندسین در عرصه‌ های مختلف خدمات ارزشمندی را به رغم محدودیت ‌های مالی به نظام داشته‌ اند، بیان کرد: مهندسین همواره همراه و پشتیبان نظام بوده‌اند.پرهیز از ایجاد بی ‌اعتمادی میان مردم و مهندسین ساختمان

پرهیز از ایجاد بی ‌اعتمادی میان مردم و مهندسین ساختمان

پرهیز از ایجاد بی ‌اعتمادی میان مردم و مهندسین ساختمان

پرهیز از ایجاد بی ‌اعتمادی میان مردم و مهندسین  ساختمان

رضایی در ادامه با بیان این که مهندسان ما از دانش و هوش بالایی برخوردار هستند، عنوان داشت: ایران پنجمین کشور دنیا در پرورش مهندس است و اکنون به ازای هر ده هزار نفر پنجاه مهندس در کشور وجود دارد.
وی افزود: پرسش این جاست که چرا با وجود این توان و علم ما شهری را در کشور که بتوان در آن با آرامش قدم برداشت، نداریم؟
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به زلزله کرمانشاه و مشکلاتی که برای مسکن مهر و بیمارستان سرپل ذهاب رخ داد، ادامه داد: همه باید توجه کنند که اشکال کار کجاست و این که فقط در این حوادث مهندسین را مقصر بدانیم کار صحیحی نیست و باید در این زمینه بررسی گردد که مثلاً آیا قانون گذار هم مقصر نبوده است؟
وی با بیان این که در بودجه سال نود و هفت دولت ظرفیت عمرانی صد و بیست و هفت هزار میلیاردی برای کشور تعریف کرده است تصریح کرد: البته از این مقدار پنجاه و هشت هزار میلیارد نقدی و مابقی باید از منابع دیگر همچون اسناد خزانه و صندوق توسعه ملی و … تأمین گردد و این ظرفیت بالایی است که باید با نظارت مهندسان صرف گردد.
رضایی در ادامه با بیان این که هجده هزار واحد مسکونی در کشور نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است خاطر نشان کرد: باید سالی ۲ میلیون واحد مسکونی در کشور احداث گردد که توان تولید کشور اکنون با توجه به رکود سال‌ های اخیر در بازار مسکن به ششصد یا هفتصد هزار رسیده است.

 

پرهیز از ایجاد بی ‌اعتمادی میان مردم و مهندسین ساختمان


مهندسان در زمینه معیشت دچار مشکل هستند
وی با بیان این که برخی از مهندسان در زمینه معیشت دچار مشکل هستند اظهار داشت: اگر ما خواهان ساختمان ‌های خوب در کشور هستیم باید در ابتدا به مهندسان اختیارات کامل را بدهیم و بعد از آن ها مسئولیت بخواهیم.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون صد و چهل هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد و نوزده میلیون نفر هم در بافت‌ های فرسوده زندگی می ‌کنند و اگر حادثه ‌ای رخ دهد چه کسی باید پاسخ گو باشد؟
وی با اعلام این که پس از زلزله کرمانشاه هجمه سنگینی علیه مهندسان در کشور بوجود آمد، خاطر نشان ساخت: نباید مهندسان را تخریب و جامعه را نسبت به آن ها بی ‌اعتماد کرد زیرا این ‌ها سرمایه‌ های کشور هستند و باید اعتماد مردم به آن ها را در جامعه ارتقا دهیم.
رضایی یاد آور شد: مهندسان هم از رقابت ‌های نا سالم پرهیز کنند و البته طی چند سال اخیر به علت کاهش صدور پروانه رقابت ‌های منفی زیاد شده که باید از بین برود.
منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ آذر ۹۶
893 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0