انتصاب ریاست جدید هیات اجرایی انتخابات هشتمین دوره شورای مرکزی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

سازمان نظام مهندسی تاوان نبود برنامه ریزی آموزشی در دانشگاهها را میدهد

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: سازمان نظام مهندسی چرا باید تاوان نبود برنامه ریزی آموزشی در دانشگاهها را بدهد که امروز از هر کوچه و پس کوچه ای مهندسین بدون صلاحیت وارد این حرفه گردند.

کد خبر: 960928020 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ آذر ۹۶ - ۳:۵۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: سازمان نظام مهندسی چرا باید تاوان نبود برنامه ریزی آموزشی در دانشگاهها را بدهد که امروز از هر کوچه و پس کوچه ای مهندسین بدون صلاحیت وارد این حرفه گردند.سازمان نظام مهندسی تاوان نبود برنامه ریزی آموزشی در دانشگاهها را میدهد

سازمان نظام مهندسی تاوان نبود برنامه ریزی آموزشی در دانشگاهها را میدهد

سازمان نظام مهندسی تاوان نبود برنامه ریزی آموزشی در دانشگاهها را میدهد

سازمان نظام مهندسی تاوان نبود برنامه ریزی آموزشی  در دانشگاهها را میدهد

فرج الله رجبی روز ۳ شنبه در اولین «همایش ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان» در قم، با اعلام اینکه پروانه اشتغال به دویست هزار مهندس اعطا شده است، گفت: حتی برخی مهندسین نمیدانند آزمایشگاه مکانیک خاک یعنی چه؟ در حالیکه پروانه اشتغال گرفته اند و طلبکار هم هستند.
رجبی ادامه داد: این مسائل باید حل گردد و نباید راه رفته را برگردیم؛ چرا زمانیکه دویست هزار مهندس در کشور داریم، باز هم پروانه اشتغال واگذار میکنیم، باید در این زمینه با دولت مذاکره گردد؛ مهندسی حساب و کتاب دارد.
رجبی با اعلام اینکه آماده ایم با واقع بینی در این مساله ورود پیدا کنیم، تصریح کرد: در زلزله کرمانشاه سازمان نظام مهندسی ساختمان مسئول است و باید پاسخ گو باشد، اگر نظارت فعلی کافی نیست باید نظارت مقیم تعریف کنیم و در این راستا از تجربیات بیست سال گذشته استفاده کنیم تا اوضاع سامان یابد.
زمین لرزه شدیدی ساعت ۲۱:۴۸ شامگاه یک شنبه بیست و یکم آبان نود و شش با قدرت ۷٫۳ درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) استانهای کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخشهای گسترده ای از غرب و شمالغرب کشور را لرزاند.
در جریان این زلزله دوازده هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه به کلی تخریب گردید و بیش از پانزده هزار واحد دیگر هم آسیب دیده است.
وی با اشاره به اینکه قصدمان خدمت است، بیان کرد: اگر کسی فکر کند به تنهایی می تواند بار را به مقصد برساند در وضعیت فعلی جز با تعامل و هم افزایی امکان ندارد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه های میلیاردی برای آموزش مهندسین، یاد آور شد: این اقدامها کافی نیست، بلکه باید راهکار ارائه دهید و در این راستا آیین نامه ها، شیوه نامه و رفتارهای مهندسی اصلاح گردد.

سازمان نظام مهندسی تاوان نبود برنامه ریزی آموزشی در دانشگاهها را میدهد


رجبی تصریح کرد: چرا تولید مسکن بعد از بیست سال از نظارت سازمان نظام مهندسی هم چنان معیوب است؟ کار با تقابل بین نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی پیش نمیرود، بلکه با تعامل و هم افزایی انجام میشود.
رجبی یاد آور شد: اولین شاخص مهندسی اخلاق حرفه ای تعهد است و مهندسین باید متخلق به اخلاق حرفه ای باشند.
اولین گردهمایی ملی «اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان» با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمدرضا رضایی ریاست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، احد فرامرز قراملکی عضو هیات علمی دانشگاه تهران، سید مهدی صادقی استاندار قم، جمعی از مسئولین استان و هم چنین مهندسین بومی و غیربومی با هدف آشنایی هر چه بیش تر جامعه مهندسین با اخلاق مهندسی و بومی سازی منابع متناسب با فرهنگ مهندسی در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(علیه السلام) قم شروع شد که این گردهمایی فردا بکار خود پایان میدهد.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی خراسانرضوی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ آذر ۹۶
710 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0