هجده هزار واحد مسکونی نیاز به مقاوم سازی دارد ریاست کمیسیون عمران مجلس بیان کرد:

هجده هزار واحد مسکونی نیاز به مقاوم سازی دارد

محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به این که در اصلاح قانون نظام مهندسی جایگاه مهندسان ارتقا پیدا خواهد کرد، عنوان داشت: امروز مهندسان در احداث ساختمان نقش و اختیارات محدودی دارند که باید افزایش یابد.

کد خبر: 960928019 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ آذر ۹۶ - ۳:۴۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به این که در اصلاح قانون نظام مهندسی جایگاه مهندسان ارتقا پیدا خواهد کرد، عنوان داشت: امروز مهندسان در احداث ساختمان نقش و اختیارات محدودی دارند که باید افزایش یابد.هجده هزار واحد مسکونی نیاز به مقاوم سازی دارد

هجده هزار واحد مسکونی نیاز به مقاوم سازی دارد

هجده هزار واحد مسکونی نیاز به مقاوم سازی دارد

هجده هزار واحد مسکونی  نیاز به مقاوم سازی دارد

وی در نخستین گردهمایی ملی اخلاق حرفه ای در صنعت ساختمان در قم، با اعلام این که مهندسان در عرصه سازندگی خدمات ارزشمندی برای نظام داشته اند، گفت: ایران در تعلیم و پرورش مهندس پنجمین کشور در جهان است و مهندسان ما از دانش، استعداد و تجربه لازم برخوردارند.
وی با اشاره به این که در هر زمان مشکلی پیش بیاید انگشت اتهام به طرف مهندسان است، ادامه داد: این منصفانه نیست چراکه مهندس ساختمان را در ابتدا اختیارات کافی نداده ایم اما او را پاسخ گو میدانیم.
رضایی با اعلام این که در لایحه بودجه نود و هفت، صد و بیست و هفت هزار میلیارد تومان ظرفیت عمرانی برای کشور در نظر گرفته شده است، مطرح کرد: این پول باید توسط مهندسان در حوزه عمرانی صرف شود، این ظرفیت بزرگی است اما آیا برای مهندسین فرصت بهره گیری از این ظرفیت ایجاد شده است.
وی با اعلام این که در کشور هجده هزار واحد مسکونی نیاز به مقاوم سازی دارد، گفت: با کمبود ۲ میلیون واحد مسکونی در کشور مواجه هستیم؛ ظرفیت تولید مسکن یک میلیون واحد در سال است که به ششصد تا هفتصد هزار واحد افت داشته و در شرایط امروز در بهترین حالت دویست هزار واحد بیش تر تولید نمیکنیم.
وی تاکید کرد: اگر انتظار ساختمان با کیفیت داریم لازم است به مهندس اختیارات بدهیم و سپس از او پاسخ بخواهیم، امروز مهندسان در بنای ساختمان نقش و اختیارات محدودی دارند که باید افزایش بیابد.

هجده هزار واحد مسکونی نیاز به مقاوم سازی دارد

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این که نوزده میلیون نفر در بافت فرسوده و آسیب پذیر زندگی میکنند، یاد آور شد: بعد از زلزله و تخریب مسکن مهر و بیمارستان تازه تاسیس هجمه گسترده به مهندسان شد، در حالیکه این بی انصافی است و سایر بخشها هم باید پاسخ گو باشند؛ قانون خلع دارد، دستگاههای نظارتی مشکل دارند و همه در آسیبها نقش دارند.
وی خاطر نشان کرد: رقابت ناسالم با کم شدن صدور پروانه ساخت، زیاد شده است که این موضوع باید در قانون دنبال گردد.
رضایی با اعلام این که لازم است در فضای جامعه فرهنگ اعتماد به مهندسان نهادینه گردد، افزود: در اصلاح قانون نظام مهندسی جایگاه مهندسین ارتقا پیدا خواهد کرد.
منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی خراسانجنوبی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ آذر ۹۶
1062 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0