هجده هزار واحد مسکونی نیاز به مقاوم سازی دارد ریاست کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

کمبود دو میلیون واحد مسکونی در کشور

محمدرضا رضایی کوچی عنوان داشت: دو میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم و در حالیکه توان تولید مسکن در کشور یک میلیون واحد بود، در حال حاضر با وضعیت رکود به ششصد تا هفتصد هزار واحد رسیده است.

کد خبر: 960928017 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ آذر ۹۶ - ۱۱:۳۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  محمدرضا رضایی کوچی عنوان داشت: دو میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم و در حالیکه توان تولید مسکن در کشور یک میلیون واحد بود، در حال حاضر با وضعیت رکود به ششصد تا هفتصد هزار واحد رسیده است.کمبود دو میلیون واحد مسکونی در کشور

کمبود دو میلیون واحد مسکونی در کشور

کمبود دو میلیون واحد مسکونی در کشور

کمبود دو میلیون واحد مسکونی  در کشور

ریاست کمیسیون عمران مجلس قبل از ظهر امروز در اولین گردهمایی ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان با اشاره به این که باید در حوزه اخلاق توجه بیش تری به آموزه‌ ها داشته باشیم، گفت: مهندسین در عرصه سازندگی در کشور خدمات ارزشمندی داشته‌ اند.
رضایی ادامه داد: با وجود محدودیت‌ هایی که از نظر مالی در حوزه مهندسی داریم ولی مهندسین با تلاش خود مایه افتخار نظام اسلامی هستند.
وی با اعلام این که مهندسین تجربه و استعداد مطلوبی دارند، افزود: در پرورش مهندس پنجمین کشور دنیا هستیم و تا به حال به نتایج مطلوبی رسیده ‌ایم.
رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این که باید ضوابط و مقررات نظام مهندسی را در شهرهای مختلف به شیوه مطلوب دنبال کنیم، اظهار داشت: ایجاد روابط منفی میان مهندسین آسیب ‌های مختلفی را بدنبال دارد که باید بدنبال رفع این آسیب ‌ها باشیم.
وی با تاکید بر این که صد و بیست و هفت هزار میلیارد تومان ظرفیت عمرانی کشور در نظر گرفته شده است، خاطر نشان ساخت: این هزینه باید توسط مهندسین در حوزه عمرانی هزینه گردد که یک ظرفیت بزرگ برای کشور است و نظارت بر این هزینه نیز باید توسط مهندسین دنبال گردد.

کمبود دو میلیون واحد مسکونی در کشور/ کاهش چهارصد هزار واحدی توان تولید مسکن/ چهارصد هزار مهندس در معیشت خود با مشکل روبرو هستند :

رضایی از نقش افراد مختلف در احداث ساختمان ‌ها یاد کرد و ادامه داد: هجده هزار واحد مسکونی در کشور نیازمند مقاوم ‌سازی است، در حال حاضر دو میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم در حالیکه توان تولید مسکن در کشور ۱ میلیون واحد بوده و در حال حاضر با وضعیت رکود به ششصد تا هفتصد هزار واحد رسیده است.
وی با تاکید بر این که چهارصد هزار مهندس در کشور برای تأمین حداقل ‌های زندگی خود با مشکل مواجه هستند، یاد اور شد: تا به حال بعنوان قانون‌ گذار و نهاد مجری نتوانسته حمایت‌ های لازم را از این قشر داشته باشیم.
نماینده مردم جهرم در مجلس بر ضرورت بررسی قوانین نظام مهندسی تأکید کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی ایراداتی را مطرح کرده است ولی برای احداث ساختمان ‌های مطلوب باید به مهندسین اختیارات لازم را واگذار کنیم.
وی مطرح کرد:‌ اختیار مهندسان باید افزایش یابد تا این افراد با مسؤولیت و دانش خود ساختمانی را بنا کنند و پس از آن نیز بتوانند نسبت به عملکرد خود پاسخ گو باشند؛ در مورد پلاسکو نتوانسته در پایان به یک فرد پاسخگو برسیم.

کمبود دو میلیون واحد مسکونی در کشور

رضایی با بیان این که نوزده میلیون نفر در بافت فرسوده آسیب‌ پذیر زندگی می ‌کنند، افزود:‌ پس از زلزله کرمانشاه یک حمله سنگینی علیه مهندسین آغاز شده است در حالیکه تمام مشکلات به مهندسین بر نمی ‌گردد.
وی تصریح کرد: قانون هم می ‌تواند اشتباهاتی داشته باشد و دستگاه ‌های نظارتی نیز می‌ توانند به رسالت خود بخوبی عمل نکنند و بدنبال آن مهندسین هم می ‌توانند اشتباه کنند.
رضایی با اعلام این که تعامل و هم ‌افزایی درون مجموعه‌ای نیز باید میان مهندسین افزایش یابد، خاطر نشان کرد: رقابت ناسالم میان مهندسین باید برداشته شود، چراکه اکنون این رقابت ‌ها بیش تر شده است و باید برای رفع آن ها قدم برداریم.
وی با اعلام این که مهندسین را نباید خودمان تخریب کنیم، یاد آور شد: اگر به این افراد تهمت بزنیم جامعه به مهندسین بی ‌اعتماد می ‌شود؛ در مرحله ‌ای که جامعه فکر کند در ساخت و ساز ساختمان مهندس هیچ نقشی ندارد به یک فاجعه بزرگ رسیده ‌ایم.
رضایی افزود: امروزه ظرفیت صادرات و خدمات فنی و مهندسی بالاست ولی کم تر از این ظرفیت استفاده می‌ شود، در حال حاضر توان داریم که در کشورهای دیگر به احداث ساختمان اقدام کنیم ولی تحقق این امر نیازمند افزایش اعتماد نسبت به مهندسین است.
منبع : فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ آذر ۹۶
735 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0