روابط دستگاه‌ های عمرانی کشور عضو هیئت‌ علمی دانشگاه تهران

روابط دستگاه‌ های عمرانی کشور “مخدوش” است

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه تهران بیان کرد: نسبت اخلاقی بین وزارت مسکن، نظام‌ مهندسی و شهرداری‌ ها به ‌درستی تعریف ‌نشده است و روابط میان این سه نهاد مخدوش است.

کد خبر: 960928013 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ آذر ۹۶ - ۱۰:۳۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،عضو هیئت‌ علمی دانشگاه تهران بیان کرد: نسبت اخلاقی بین وزارت مسکن، نظام‌ مهندسی و شهرداری‌ ها به ‌درستی تعریف ‌نشده است و روابط میان این سه نهاد مخدوش است.روابط دستگاه‌ های عمرانی کشور “مخدوش” است

روابط دستگاه‌ های عمرانی کشور "مخدوش" است

روابط دستگاه‌ های عمرانی کشور “مخدوش” است

روابط دستگاه‌ های عمرانی کشور  “مخدوش” است

احد فرامرز قراملکی ظهر امروز در گردهمایی ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان که در سالن همایش ‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(علیه السلام) برگزار گردید، گفت: متأسفانه امروزه وقتی از اخلاق سخن گفته می ‌شود، ذهن ‌ها به‌ سوی بی ‌اخلاقی ‌ها سوق پیدا می کند.
قرا ملکی ادامه داد: با بد اخلاقی ‌های مهندسی باید طبق قانون برخورد کرد و از الزامات قانونی در این زمینه استفاده‌ کرد که البته باید همین قوانین و مقررات هم اخلاقی بوده و ممیز اخلاق قانونی هم در نهادهای قانونی صورت پذیرد.
وی با اشاره به شیوه ‌های برخورد با مهندسان متخلف خاطر نشان کرد: باید شیوه‌های برخورد با مهندسین هم قانونی و اخلاقی باشد، هم چنین باید در برابر دورزدن قانون هم اقدامات و برنامه ‌ریزی‌ های لازم را بوجود آورد.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران عنوان داشت: در نحوه برخورد با بد اخلاقی ‌های حرفه ‌ای باید از دانش تشخیص، پیش گیری، درمان و رشد اخلاق حرفه ‌ای استفاده کرد تا بن‌بست‌ های موهومی که در این مسیر وجود داشته خارج گردد، لذا باید سازوکارهای اخلاقی برای پیش گیری و درمان را استخراج و عملیاتی کرد.

روابط دستگاه‌ های عمرانی کشور “مخدوش” است

قراملکی با بیان برخی شاخص‌ های اخلاق حرفه‌ ای مهندسی مطرح کرد: کار صحیح را درست انجام‌ دادن ازجمله مهم ‌ترین ویژگی ‌های حرفه ‌گرایی در اخلاق حرفه ‌ای است، هم چنین سرنوشت ساخت‌ و ساز درست هم صرفاً بدست مهندسین رقم نمیخورد، بلکه امروزه در کشور برای احداث یک پروژه عمرانی دستگاه‌ های مختلفی دیگر بوده که هرکدام نیز وظایف مختص بخود را دارند.
ادامه داد: ازآنجایی‌که حاکمیت‌های دولتی به‌صورت سرطانی رشد کرده است، سازمان‌های مردم‌نهاد حرفه‌ای جایی برای رشد پیدا نکرده‌اند و نسبت اخلاقی بین وزارت مسکن، نظام‌مهندسی و شهرداری‌ها به‌درستی تعریف‌نشده است.
عضو هیئت ‌علمی دانشگاه تهران یاد آور شد: بداخلاقی‌ ها در همه رشته‌ ها به ‌شدت رشد کرده و در برابر مقابله با بداخلاقی‌ ها ۳ راه وجود دارد که پند و موعظه و موازین قانونی دو راه نخستین آن بوده ولی کنترل‌ های داخلی در این عرصه نیز از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است که باید سازمان ‌های نظا م‌مهندسی هم به این سمت‌ و سو حرکت کنند.
منبع : شهردار آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی اصفهان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ آذر ۹۶
894 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0