شرکتهای دانش بنیان پلی بین عضو هیات رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی

سهم شرکتهای دانش بنیان در اشتغال زایی/ شرکتهای دانش بنیان پلی بین “ساخت و ساز” و “ایده و خلاقیت” هستند

عضو هیات رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی بیان کرد: شرکت دانش بنیان میتواند ایده و خلاقیت را به فرآیند تجاری سازی برساند و منجر به کسب و کار دانش بنیانی گردد، لذا شرکتهای دانش بنیان در اشتغالزایی دخیل هستند.

کد خبر: 960928012 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ آذر ۹۶ - ۱۰:۲۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  عضو هیات رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی بیان کرد: شرکت دانش بنیان میتواند ایده و خلاقیت را به فرآیند تجاری سازی برساند و منجر به کسب و کار دانش بنیانی گردد، لذا شرکتهای دانش بنیان در اشتغالزایی دخیل هستند.شرکتهای دانش بنیان پلی بین “ساخت و ساز” و “ایده و خلاقیت

شرکتهای دانش بنیان پلی بین "ساخت و ساز" و "ایده و خلاقیت

شرکتهای دانش بنیان پلی بین “ساخت و ساز” و “ایده و خلاقیت

سهم شرکتهای دانش بنیان در اشتغال زایی/ شرکتهای  دانش بنیان پلی بین “ساخت و ساز” و “ایده و خلاقیت” هستند

احمدرضا طاهری، عضو هیات رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی با تاکید بر آخرین همکاریهای صورت گرفته از طرف سازمان نظام مهندسی با شرکتهای دانش بنیان عنوان کرد: طی ماههای گذشته سازمان نظام مهندسی فعالیت چندانی را با شرکتهای دانش بنیان نداشت ولی اخیرا نشست های را با معاونت فناوری ریاست جمهوری برگزار کرده ایم.
طاهری ادامه داد: طبق نشستی که طی پنج ماه گذشته با حضور فرج الله رجبی ریاست سازمان نظام مهندسی کشور و ستاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهور برگزار کردیم، قرار بر این شد که تفاهم نامه ای ما بین شورای مرکزی کشور و معاونت فناوری ریاست جمهوری بسته شود و در آخرین صحبتهای انجام شده، مقرر گردید تا تفاهم نامه ای در شش محور اصلی منعقد و همکاریها شروع گردد.
وی با تاکید بر محور فعالیت سازمان نظام مهندسی و معاونت فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: تاسیس شرکتهای دانش بنیان بعنوان نخستین محور همکاری با معاونت فناوری ریاست جمهوری است تا بتوانیم از این طریق برخی از عرضه های سازمان نظام مهندسی که دارای فکر و ایده است را در این مجموعه یک پارچه و اقدام به ورود آن ها در شرکتهایی کنیم که در حال تاسیس هستند؛ چراکه این اقدام سبب پیش روی به سمت شرکتهای دانش بنیان خواهد شد.
وی تصریح کرد: ایجاد مراکز نوآوری در صنعت ساختمان بعنوان آیتم دیگر این تفاهم نامه تلقی می گردد که در این مورد بحثهایی برای نیل به یک راهکار عملی انجام شده است.
عضو هیات رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی افزود: سومین موضوع مطرح شده در تفاهم نامه، تجاری سازی خلاقیت افراد در مراکز شتاب دهنده بود.
وی به مشکلات موجود در موتورخانه ها اشاره کرد و ادامه داد: موضوع معاینه فنی موتورخانه ها از دیگر مباحثی است که مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به مشکلهای موجود زیست محیطی بسیاری از معضلات در موتورخانه ها باید حل گردد.
وی گفت: در پایان صحبتهایی در مورد حل شدن مشکلات موجود در کانون پرورش خلاقیت شده است تا بتوانیم یک فرآیند کلی را به اجرا در آوریم.
عضو هیات رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی با اشاره به فعال سازی استارتاپها تصریح کرد: اکنون فعالیتی در زمینه استارتاپها نداشتیم ولی اخیرا صحبتهایی جهت اجرای آن شده است.

شرکتهای دانش بنیان پلی بین “ساخت و ساز” و “ایده و خلاقیت


وی به زمان اجرایی شدن تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: تلاش داریم تا ظرف ۲-۳ هفته آینده یعنی از اواسط دی ماه تفاهم نامه را نهایی و به اجرا درآوریم که بعد از نهایی شدن متن تفاهم نامه، قادر به برنامه ریزی در حوزه نظام مهندسی برای بکار گرفتن مراکز نوآوری و مراکز شتاب دهنده در استانها خواهیم بود.
طاهری با اعلام این که شرکتهای دانش بنیان زمینه اشتغال را فراهم خواهد کرد، خاطر نشان کرد: شرکت دانش بنیان میتواند ایده و خلاقیت را به فرآیند تجاری سازی برساند و منجر به کسب و کار دانش بنیانی گردد لذا با قاطعیت میتوان گفت شرکتهای دانش بنیان در اشتغالزایی دخیل هستند.
وی نقش شرکتهای دانش بنیان در تحقق فرمایشات معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی را این گونه توصیف کرد: در صورتیکه کشور پیرو تولید و اشتغال پیش رود بطور قطع شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.
عضو هیات رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی یاد آور شد: شرکتهای دانش بنیان در حوزه ساختمان که بعنوان اصلی ترین صنعت کشور تلقی می گردد قادر به پرورش و فعال سازی ایده ها هست، آنرا از مرحله نوآوری و خلاقیت به مرحله کسب و کار میرساند و میتواند بعنوان پلی بین ساخت و ساز و ایده و خلاقیت باشد.
منبع : ایسکانیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی اردبیل

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ آذر ۹۶
1048 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0