انتصاب ریاست جدید هیات اجرایی انتخابات هشتمین دوره شورای مرکزی ریاست سازمان نظام‌ مهندسی کشور بیان کرد:

دویست هزار مهندس دارای پروانه اشتغال در کشور وجود دارد

فرج الله رجبی عنوان داشت: دویست هزار مهندس دارای پروانه اشتغال در کشور وجود دارد، ولی مشکلات پیش روی مهندسین در کشور هم خیلی زیاد است.

کد خبر: 960928009 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ آذر ۹۶ - ۹:۰۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،فرج الله رجبی عنوان داشت: دویست هزار مهندس دارای پروانه اشتغال در کشور وجود دارد، ولی مشکلات پیش روی مهندسین در کشور هم خیلی زیاد است.دویست هزار مهندس دارای پروانه اشتغال در کشور وجود دارد

دویست هزار مهندس دارای پروانه اشتغال در کشور وجود دارد

دویست هزار مهندس دارای پروانه اشتغال در کشور وجود دارد

دویست هزار مهندس دارای پروانه اشتغال در  کشور وجود دارد

وی، صبح امروز در گردهمایی ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان که در سالن گردهمایی ‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(علیه السلام) برگزار گردید، گفت: باید اخلاق در نظام ‌مهندسی به دوران طلایی خود بازگردد.
رئیس سازمان نظام ‌مهندسی کشور گفت: برای این که اخلاق در میان مهندسین را تبیین کنیم باید بدانیم که وضعیت کلی اخلاق در جامعه و در میان دیگر اقشار جامعه از چه وضعیتی برخوردار بوده و وضعیت اخلاق عمومی جامعه در چه وضعیتی قرار دارد.
وی با انتقاد از برخی بی ‌اخلاقی موجود در جامعه ادامه داد: باید اعتراف کرد که جامعه در بخش های مختلف از اخلاق عدول کرده و باید به دوران اخلاق اسلامی بازگردد، چراکه اکنون فقط مؤسسات اعتباری هزینه ‌های میلیاردی به حبیب می‌ زنند درحالی ‌که صرفاً در استان فارس هفتصد مهندس در صف وام سه میلیون تومانی ماندند.
رجبی اظهار داشت: در مبحث دوم شیوه‌نامه مهندسی، دولت وظایفی بر دوش مهندسین نهاده که اکنون از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و باید اصلاحات در آن بوجود آید.
عضو مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دویست هزار مهندس دارای پروانه اشتغال در کشور وجود دارد، ولی مشکلات پیش روی مهندسین در کشور هم خیلی زیاد است، هم چنین باید در کنار حل کردن مشکلات پیش روی مهندسین نظارت و دقت بر روی عملکرد مهندسین هم بیش تر گردد.
رجبی با انتقاد از حجم خیلی بالای وجود مهندس در کشور خاطر نشان ساخت: باید آموزش در کشور نظام‌ مند گردد و دانشگاه ‌های کشور هم باید از پذیرش دانشجویان مهندسی بدون پشتوانه و اطمینان از آینده شغلی خودداری نمایند، چرا که حجم و تعداد مهندسین موجود در جامعه خیلی زیاد بوده که در تضمین اشتغال این افراد هم برنامه‌ های کافی بوجود آید.

دویست هزار مهندس دارای پروانه اشتغال در کشور وجود دارد

وی تاکید کرد: سازمان نظام‌ مهندسی کشور کاملاً مسئولیت ‌پذیر است، ولی باید سازمان ‌ها و دستگاه‌ های دیگر نیز در این عرصه وظایف خود را به‌ درستی انجام دهند و از این ‌جهت هم سازمان نظام ‌مهندسی کشور آمادگی برخورد با نواقص حاصل از کم ‌کاری‌ های مهندسین این سازمان در بخش ‌های عمرانی مختلف کشور را دارد.
رئیس سازمان نظام‌ مهندسی کشور با تأکید بر اهمیت تعامل با دستگاه‌ های مختلف گفت: در وضعیت فعلی سازمان نظام‌ مهندسی کشور بدون تعامل و هم‌ افزایی با دستگاه‌ های دیگر نمی ‌تواند به اهداف و منویات خود نائل گردد، ولی باید در این زمینه نیز دستگاه‌ ها دیگر همکاری‌ های لازم را داشته باشند، هم چنین اصلاح برخی آئین ‌نامه‌ ها نیز مسئله‌ای بوده که باید در این سازمان انجام گردد.
رجبی یاد آور شد: مهندسین کشور باید دارای اخلاق حرفه ‌ای شوند و در این زمینه باید نسبت به شیوه‌ نامه ‌ها ،آئین‌ نامه‌ ها و دیگر امور مورد نیاز این حرفه آشنایی کافی را داشته باشند.
منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی رایانه

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ آذر ۹۶
1065 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0