بالا بردن سطح کیفیت ساختمان ها از مسیری به نام تکریم مهندسین ساختمان «تکریم مهندسین ساختمان

بالا بردن سطح کیفیت ساختمان ها از مسیری به نام «تکریم مهندسین ساختمان» می گذرد!

تکریم مهندسین ساختمان به عنوان یک حلقه گمشده ابتدا باید توسط متولیان این صنف خدوم یعنی مسئولین و مدیرهای سازمان های نظام مهندسی ساختمان انجام پذیرد تا بتوان آن را از عموم جامعه انتظار داشت.

کد خبر: 960928005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ آذر ۹۶ - ۷:۴۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، تکریم مهندسین ساختمان به عنوان یک حلقه گمشده ابتدا باید توسط متولیان این صنف خدوم یعنی مسئولین و مدیرهای سازمان های نظام مهندسی ساختمان انجام پذیرد تا بتوان آن را از عموم جامعه انتظار داشت.بالا بردن سطح کیفیت ساختمان ها از مسیری به نام تکریم مهندسین ساختمان

بالا بردن سطح کیفیت ساختمان ها از مسیری به نام تکریم مهندسین ساختمان

بالا بردن سطح کیفیت ساختمان ها از مسیری به نام تکریم مهندسین ساختمان

بالا بردن سطح کیفیت ساختمان ها از مسیری  به نام «تکریم مهندسین ساختمان» می گذرد!

«گـــروه مهندســـان حامـــے» بر این باورست که آن چه به عنوان ارتقاء کیفیت ساختمان ها ناشی از خدمات مهندسی قابل ارائه توسط مهندسین ساختمان در ۷ رشته قانونی تعریف شده مورد انتظار است، موخره ای است که نیاز به مقدمه ای تحت عنوان «تکریم مهندسان ساختمان» دارد.
ولی منظور از «تکریم مهندسان ساختمان» چیست؟
۱. توجه ویژه به آموزش مهندسین ساختمان
در حال حاضر آموزش های بسیاری با عناوینی چون ارتقاء پایه یا آموزش های اجباری و غیراجباری در حال انجام است ولی بی کیفیتی این آموزش ها به لحاظ غیرکاربردی بودن و بی توجه بودن به استفاده از فناوری های نوین در آموزش ها، کرامت مهندسین ساختمان را نقض نموده است. اگرچه اقداماتی در جهت اصلاح این رویه انجام شده اما وضعیت کنونی این آموزش ها اصلا قابل قبول نبوده و نیازمند برنامه ریزی و ایجاد تحولی اساسی است.
۲. ایجاد رسانه ای تخصصی و قدرتمند برای مهندسین ساختمان و تقویت روابط عمومیها
با بررسی وب سایت ها و کانال های تلگرام سازمان های نظام مهندسی ساختمان ها در قریب به اتفاق استان ها مشخص می شود که علی رغم تمام تلاش ها هم چنان مصرف کننده محتوای دیگر رسانه ها هستیم و با منبع و مرجع بودن در تولید محتواهای تخصصی خیلی فاصله داریم که این امر نیز در تناقض با «تکریم مهندسان ساختمان» میباشد در حالی که با استفاده از ظرفیت های بالای تخصصی جامعه مهندسی ساختمان در یک برنامه ریزی اصولی و هوشمندانه، روابط عمومی سازمان ها می توانند در زمانه ای که به عصر ارتباطات و رسانه ها تعلق دارد، صدای تخصص و تعهد مهندسین ساختمان را به همه رسانه ها و بالتبع آن به آحاد جامعه برسانند.

بالا بردن سطح کیفیت ساختمان ها از مسیری به نام تکریم مهندسین ساختمان

۳. تلاش جدی جهت اصلاح و تقویت کنترل کیهندسی و ایجاد کارنامه حرفه ای مهندسین ساختمان
آن چه امروزه بعنوان یک اهرم فشار بر عملکرد سازمان های نظام مهندسی ساختمان سنگینی می کند و هرازگاهی خدشه بر پیکر مظلوم مهندسین ساختمان وارد می کند، عدم ارائه گزارش جامع و کامل از بهبود عملکرد در ارائه خدمات مهندسی است. این موضوع ۲ دلیل عمده دارد یکی عدم تعریف شاخص های اندازه گیری در ارزیابیها و دیگری عدم ارائه بازخورد مناسب از اقدامات کنترلی و منقطع بودن آن ها با مفاد بخش های آموزشی و انتظامی میباشد.
در مقوله اقدام قانونی ارجاع خدمات مهندسی نظارت هم آن چه اکنون این اقدام را مورد خدشه قرار می دهد نگاه صرف ظرفیتی به این موضوع است و نتایج ارزیابیها از عملکرد و ارائه خدمات مهندسین که علی القائده باید در یک جا با عنوان کارنامه حرفه ای ثبت شود وجود ندارد در حالی که نحوه ارجاع کار نظارت علاوه بر مدنظر بودن ظرفیت کار باید وابسته به کیفیت خدمات مهندسى ارائه گردیده توسط مهندسین ناظر باشد که در این حوزه اقدامات قابل قبولی انجام نپذیرفته است و بهمین دلیل ارجاع خدمات مهندسی نظارت از طرف سازمان ها حتی اگر مکانیزم نوبت دهی مناسبی داشته باشد، نمی تواند عادلانه محسوب شود لذا طبق این اساس در این حوزه هم مهندسینی که به شایستگی برای وظائف خود ارزش قائل هستند و خدمات مهندسی مورد انتظار را به نحو مناسبى ارائه می دهند به علل نقائص موجود مورد تکریم قرار نمیگیرند.
«گـــروه مهندســـان حامـــے» معتقد است با بهینه نمودن وضعیت کنونی کنترل کیفیت خدمات مهندسی و تداوم آن در یک برنامه ریزی اصولی و منسجم، امکان تهیه کارنامه حرفه ای مهندسین ساختمان در میان مدت فراهم خواهد شد.
موارد اشاره شده بالا بخشی از مهم ترین عوامل در تحقق «تکریم مهندسان ساختمان» میباشد بنابراین در یادداشت بعدی شاخص های دیگری که می تواند در این مهم اثرگذار باشد، تقدیم مخاطبان محترم خواهد شد.
حامـــے
استقـــرار شایستگــــی و سلامــت
در نظـــام مهندســـی ســـاختمـــان
منبع : عصر اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی کشاورزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ آذر ۹۶
1348 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0