پیش قدمی کردستان در دولت الکترونیک با طراحی نرم افزار نظارت عالیه طراحی نرم افزار نظارت عالیه

پیش قدمی کردستان در دولت الکترونیک با طراحی نرم افزار نظارت عالیه

اداره کل راه و شهرسازی کردستان با طراحی نرم افزار نظارت عالیه ماده سی و پنج قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمانها علاوه بر پیش قدمی در اجرای دولت الکترونیک آغازگر حرکت کشور در مسیری متمرکز برای نظارت شده است.

کد خبر: 960927005 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ آذر ۹۶ - ۸:۳۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،اداره کل راه و شهرسازی کردستان با طراحی نرم افزار نظارت عالیه ماده سی و پنج قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمانها علاوه بر پیش قدمی در اجرای دولت الکترونیک آغازگر حرکت کشور در مسیری متمرکز برای نظارت شده است.پیش قدمی کردستان در دولت الکترونیک با طراحی نرم افزار نظارت عالیه

پیش قدمی کردستان در دولت الکترونیک با طراحی نرم افزار نظارت عالیه

پیش قدمی کردستان در دولت الکترونیک با طراحی نرم افزار نظارت عالیه

پیش قدمی کردستان در دولت الکترونیک با طراحی  نرم افزار نظارت عالیه

این نرم افزار با هدف ثبت سیستمی و بر اساس اجرای ماده سی و پنج قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمانها در بناهای احداثی برای گزارش ‌گیری مدیریتی طراحی گردیده و ۳ ماه است که بصورت آزمایشی در استانهای کردستان، زنجان، اردبیل، همدان، آذربایجانشرقی و غربی اجرا می گردد.
کارشناسها و مهندسین این استان که عهده دار نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی در اجرای ماده سی و پنج قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمانها هستند در کارگاهی آموزشی در اداره کل راه و شهرسازی کردستان گرد هم آمده اند تا پیشنهادهای خود را با توجه به اجرای آزمایشی ۳ ماهه آن اعلام کنند.
ریاست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کردستان در حاشیه برگزاری جلسه بررسی نرم افزار نظارت عالیه بیان کرد: طراحی این نرم افزار از ابتدای امسال با مشارکت یک شرکت خصوصی بومی شروع گردید و بعد از اجرای آزمایشی اولیه وزارت راه و شهرسازی تصمیم بر گسترش آن در استانهای منطقه ۴ دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان گرفت.
خالد اصلانی با اشاره به این که اجرای ماده سی و پنج قانون نظام مهندسی کنترل ساختمان بعهده وزارت راه و شهرسازی است تصریح کرد: این نرم افزار در دو حالت رایانه ای و گوشیهای هوشمند طراحی شده که با استفاده از آن کارشناس اجرای ماده سی و پنج راه و شهرسازی تمامی گزارشات خود بصورت آنلاین به سیستم وارد میکنند.
اصلانی ادامه داد: بررسی گزارشها بصورت لحظه ای برای تصمیم گیریهای کلان مدیریتی، برنامه ریزی عمیق، کاهش هزینه ها، افزایش سرعت عمل مهندسین و کاهش برخی خطاهای نظارتی از ویژگیهای این نرم افزار است.

پیش قدمی کردستان در دولت الکترونیک با طراحی نرم افزار نظارت عالیه

اصلانی با اشاره به این که طراحی این نرم افزار در راستای سیاستهای وزارت راه و شهرسازی و اجرای دولت الکترونیک انجام یافته است گفت: وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد طی یک مرحله دیگر در برخی استانهای کشور آنرا اجرا و بعد از آن در همه استانهای کشور گسترش دهد.
به گفته ریاست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کردستان ، در حال حاضر سرور این نرم افزار در کردستان قرار دارد و بعد از اجرا در کلیه استانهای کشور، سرور به تهران منتقل می گردد.
وزارت راه و شهرسازی بر اساس ماده سی و پنج قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمانها مسئولیت نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای کلیه ساختمانها و طرحهای شهرسازی و عمرانی شهری که اجرای ضوابط و مقررات مزبور در باره آن ها الزامی است را دارد.
بمنظور اعمال این نظارت مراجع و اشخاص یاد شده در ماده سی و چهار این قانون در صورت درخواست حسب مورد اطلاعات و نقشه های فنی لازم را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند و در صورتیکه وزارت یاد شده با تخلفی روبرو گردید با آن برخورد کند.
بر اساس ماده سی و چهار این قانون شهرداریها و سایر مراجع صدور پروانه و کنترل و نظارت بر اجرای ساختمان و امور شهرسازی، مجریان ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی، صاحبان حرفه های مهندسی ساختمان و شهرسازی و مالکین و کارفرمایان در شهرها، شهرکها و شهرستانها و سایر نقاط واقع در حوزه شمول مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازی مکلف هستند مقررات ملی ساختمان را رعایت کنند.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام مهندسی الکترونیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ آذر ۹۶
953 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0