2 میلیون متر از ساخت‌ و ساز شهری با تخلف ساخته شده است ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد:

۲ میلیون متر از ساخت‌ و ساز شهری با تخلف ساخته شده است

مهران فرصت عنوان کرد: از 5 میلیون و هفتصد هزار مترمربع ساخت‌ و ساز شهری در سال گذشته، 2 میلیون متر آن با ساخته احداث شده است.

کد خبر: 960927004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ آذر ۹۶ - ۸:۱۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،مهران فرصت عنوان کرد: از ۵ میلیون و هفتصد هزار مترمربع ساخت‌ و ساز شهری در سال گذشته، ۲ میلیون متر آن با ساخته احداث شده است.۲ میلیون متر از ساخت‌ و ساز شهری با تخلف ساخته شده است

2 میلیون متر از ساخت‌ و ساز شهری با تخلف ساخته شده است

2 میلیون متر از ساخت‌ و ساز شهری با تخلف ساخته شده است

۲ میلیون متر از ساخت‌ و ساز شهری با تخلف ساخته شده است

رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران، در دهمین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی در سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران گفت: دانشگاه مازندران با داشتن رشته تخصصی هنر و معماری نقش مهمی در تربیت نیروی متخصص معماری و شهرسازی دارد.
فرصت با اشاره به این که در شهرها، توسعه ناپایدار در حال شکل ‌گیری و حاشیه ‌نشینی رواج پیدا کرده است، ادامه داد: با افزایش حاشیه ‌نشینی تقاضای مردم از مسئولین بیش تر خواهد شد و حاشیه‌ نشینی سیمای شهر را از حالت انسان ‌محور خارج و به ماشین‌ محور تبدیل می‌ کند.
وی با تاکید بر این که در بحث شهرسازی سیمای شهر خیلی مهم بوده ولی سیمای شهری امروز ما خیلی آشفته و پریشان حال است، افزود: آن چه در چهره شهرها می‌ بینیم شایسته و بایسته شهروندان نیست و اصول شهرسازی به‌ عنوان طراحی شهری، مورد استفاده قرار نگرفته است.
رئیس ساختمان نظام مهندسی مازندران با اعلام این که آن چه می ‌سازیم با استانداردهای شهری و اصول و قواعد مطابقت نمی ‌کند، اظهار داشت: کنترل و نظارت بر ساخت‌ و سازهای شهری انجام نمی‌ شود و شهرسازان در مسائل تخصصی شهرسازی نقش خود را بخوبی ایفا نمی‌ کنند.

۲ میلیون متر از ساخت‌ و ساز شهری با تخلف ساخته شده است

فرصت با اشاره به این که در سال پیش ۵ میلیون و هفتصد هزار مترمربع در محدوده شهری ساخته شده است، خاطر نشان کرد: از این مقدار تنها برای ۳ میلیون و هفتصد هزار متر پروانه صادر گردیده است و ۲ میلیون متر با تخلف ساخته شد.
وی با اشاره به این که جایگاه ضوابط، استانداردها، نظارت شهری رعایت نمی‌ شود، خاطر نشان کرد: امروزه کمیسیون ماده صد و نود و نه شهرداری ‌ها محلی برای قانونی کردن تخلفات شده است.
رئیس سازمان ساختمان نظام مهندسی یاد آور شد: تا زمانی که در شهرداری ‌ها ردیف مالی برای تخلفات ساختمانی در نظر گرفته می‌ شود، رعایت حقوق شهروندی، الگوهای مناسب شهری، اصول فنی و مهندسی و سیمای شهری رعایت نمی گردد.
منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال آموزش الکترونیک در تلگرام

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ آذر ۹۶
865 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0