ساخت ساختمانهای سبز مقرون به صرفه است در سومین گردهمایی ساختمان پایدار – مصرف بهینه انرژی مطرح گردید؛

ساخت ساختمانهای سبز مقرون به صرفه است

سومین گردهمایی ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی در روزهای بیستم و بیست و یکم اذر ماه نود و شش در محل مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی برگزار گردید.

کد خبر: 960927002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ آذر ۹۶ - ۷:۵۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، سومین گردهمایی ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی در روزهای بیستم و بیست و یکم اذر ماه نود و شش در محل مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی برگزار گردید.ساخت ساختمانهای سبز مقرون به صرفه است

ساخت ساختمانهای سبز مقرون به صرفه است

ساخت ساختمانهای سبز مقرون به صرفه است

ساخت ساختمانهای سبز مقرون به  صرفه است

در این گردهمایی ۲ روزه که با حضور و سخنرانی وزیر راه و شهرسازی و نیرو، ریاست مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و و جمعی از پزوهشگران و استادان برجسته دانشگاه های کشور برگزار گردید، شرکت کنندگان در روز اول ، در هفت پنل آموزشی با مباحث مختلف بهینه سازی مصرف انرژی و الگوها و شیوه های طراحی و احداث ساختمانهای پایدار و سبز آشنا شدند.
پنل شماره دو گردهمایی تحت عنوان ساختمانهای با رتبه انرژی برتر و راهکارهای تجویزی و کارکردی مطرح، نخستین پنل آموزشی این گردهمایی بود که در محل سالن پاکدامن مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی ( سالن اصلی گردهمایی) برگزار گردید.
در این پنل که محورهای الگوسازی برای ساختمانهای با رتبه انرژی برتر، ایجاد انگیزه سرمایه گذاری از طریق بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست، راهکارهای تأمین بودجه )در پروژه های دولتی و خصوصی( جهت بهینه سازی مصرف انرژی و جایگاه شبیه سازی انرژی و BIM در فرآیند طراحی ساختمان کم مصرف و سبز در خود جای داده بود و به ریاست حامد مانی فر؛ مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید، استادانی هم چون بهروز محمد کاری؛ ریاست بخش انرژی، نور و آکوستیک مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی، سید عباس صفوی؛ معاون فنی و مهندسی سپاه، سامیار حقیقت؛ مدیرعامل شرکت تکوین رسانه، فرهاد غلامی؛ دبیر کمیسیون انرژی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، فتوحی؛ پروژه ملی بهینه سازی انرژی در ساختمان و تحول بازار، به ارایه مطلب پرداختند.
فرهاد غلامی دبیر کمیسیون انرژی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در این پنل در اظهارات خود ضمن تشریح استاندارد های مطرح جهانی در حوزه ساختمانهای سبز و دوستدار محیط زیست، به تحقیقات و پژوهشهای انجام گرفته در این مورد در سازمان نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و گفت: توسعه مدل‌ های محیط ‌زیستی در مناطق مختلف جهان نشان‌ دهنده تلاش ‌های نظام ‌مند در این زمینه است.
غلامی با اشاره به این که هم اینک ساختمان سبز تعریف و ساختار مشخصی در کشور نداشته و در سال ‌های اخیر تلاش‌ هایی برای طراحی و ایجاد این نوع ساختمان‌ های شکل ‌گرفته است با معرفی کتاب انتشار یافته از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز، ادامه داد: این کتاب با بومی سازی استاندارد LEED الگویی مناسب شرایط و اقلیم کشور ایران ارایه میدهد.

ساخت ساختمانهای سبز مقرون به صرفه است

وی، ابراز امیدواری کرد این کتاب بتواند بعنوان مرجعی برای آغاز گرداوری آیین نامه ساخت و ساز سبز در ایران مورد استفاده قرار گیرد.
دبیر کمیسیون انرژی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه ضمن تشریح مقایسه علمی ساختمانهای معمولی در حال احداث با ساختمانهای سبز و نمایش نمودارهای مقایسه ای حاصل از تحلیل هزینه های احداث، بر افزایش ناچیز هزینه تبدیل ساختمان های موجود به ساختمان دوستدار محیط زیست تاکید کرد.
وی با توجه دادن به ضرورتهای صرفه جویی در مصرف انرژی و توسعه پایدار که امروزه در اسناد توسعه ای کشور مورد تاکید قرار گرفته است خاطر نشان کرد با مشارکت همه دستگاه های مسوول و همه ارکان جامعه بتوان در مسیر دست یابی به اهداف اقتصاد سبز قدم های اثرگذاری برداشت.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

گروه تلگرام برق قدرت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ آذر ۹۶
927 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0