جدی گرفتن بعد خطر پذیری ساخت و سازها توسط جامعه مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

جدی گرفتن بعد خطر پذیری ساخت و سازها توسط جامعه مهندسی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی بیان کرد: جامعه مهندسی باید بعد خطر پذیری را با اولویت ایمنی و حفظ جان انسان ‌ها، در ساخت و سازها جدی بگیرد.

کد خبر: 960924001 تاریخ انتشار: جمعه ۲۴ آذر ۹۶ - ۹:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی بیان کرد: جامعه مهندسی باید بعد خطر پذیری را با اولویت ایمنی و حفظ جان انسان ‌ها، در ساخت و سازها جدی بگیرد.جدی گرفتن بعد خطر پذیری ساخت و سازها توسط جامعه مهندسی

جدی گرفتن بعد خطر پذیری ساخت و سازها توسط جامعه مهندسی

جدی گرفتن بعد خطر پذیری ساخت و سازها توسط جامعه مهندسی

جدی گرفتن بعد خطر پذیری ساخت و سازها توسط  جامعه مهندسی

حسین کامران دیسفانی روز ۵ شنبه در گردهمایی بررسی آیین نامه طراحی ساختمان در مقابل زلزله، با تاکید بر ضرورت دقت مهندسین در اجرا و پایداری ساختمانها گفت: باید فرهنگسازی کنیم تا در ساخت و سازها از مصالح استاندارد، مرغوب و سبک استفاده گردد تا ضریب ایمنی و مقاومت ساختمان افزایش یابد.
کامران با اشاره به این که وظایف مهندسین در اجرای ساخت و سازها در چهارچوب قانون مقررات ملی ساختمان و آیین نامه دو هزار و هشتصد مشخص گردیده است، عنوان داشت: علیرغم وجود آیین نامه و متخصصین زبردست، اکنون شاهد تخریب ساختمانها بیش از حد تصور هستیم .
وی گفت: این ناشی از آنست که در رعایت آیین نامه و روند ساخت و سازها مراقبت و دقتهای لازم بعمل نمی آید.
رئیس هیات مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی با اشاره به زمین لرزه اخیر کرمانشاه اظهار داشت: در کشور ما هر ۵ سال یک زمین لرزه مخرب نظیر زمین لرزه گناباد، طبس، رودبار و منجیل، قائنات، بم، بجنورد، آذربایجان، کرمان و کرمانشاه با بزرگی بیش از هفت ریشتر رخ داده که تلفات جانی تا مرز سی هزار نفر داشته است.
وی یاد آور شد: در زلزله کرمانشاه آسیب پذیری و تخریب ساختمانهای دولتی، مسکن مهر و مردمی زیاد بود و البته بیش ترین هجمه نیز به ساختمانهای مسکن مهر وارد شد.

جدی گرفتن بعد خطر پذیری ساخت و سازها توسط جامعه مهندسی

جواد مروتی ریاست گروه تخصصی عمران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی هم در این گردهمایی تصریح کرد: ضعیف بودن جوشها، پایه ساختمان و استفاده از مصالح ساختمانی نازل به ویژه بتن نامرغوب از عمده ترین علل تخریب ساختمان ها در زلزله کرمانشاه بوده است.
زلزله ‌ای ۷٫۳ ریشتری بیست و یکم آبان سال جاری در استان کرمانشاه دوازده هزار واحد مسکونی شهری و روستایی را بطور صد درصد ویران و پانزده هزار واحد دیگر را نیازمند تعمیر کرد.
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی با بیست و چهار هزار عضو مهندس در ۷ رشته عمران، مکانیک، برق، شهرسازی، ترافیک، نقشه برداری و معماری، بعد از تهران، دومین سازمان نظام مهندسی بزرگ ایران محسوب می گردد..
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

راهنمای مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ آذر ۹۶
940 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0