نیت سیاسیون در انتخابات نظام مهندسی ساختمان ریاست اداره نظام مهندسی قزوین

قانون پیش فروش ساختمان در قزوین اجرا میشود

ریاست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین بیان کرد: قانون پیش فروش ساختمان در راستای رفع برخی مشکلات پیش آمده در قزوین اجرایی می گردد.

کد خبر: 960922005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ آذر ۹۶ - ۷:۵۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، ریاست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین بیان کرد: قانون پیش فروش ساختمان در راستای رفع برخی مشکلات پیش آمده در قزوین اجرایی می گردد.قانون پیش فروش ساختمان در قزوین اجرا میشود

قانون پیش فروش ساختمان در قزوین اجرا میشود

قانون پیش فروش ساختمان در قزوین اجرا میشود

قانون پیش فروش ساختمان در قزوین  اجرا میشود

حامد عبدالرزاقی گفت: قانون پیش فروش ساختمان در سال هشتاد و نه در مجلس شورای اسلامی مصوب گردید و آیین نامه اجرایی آن در سال نود و سه ابلاغ گردیده بود ولی بنا به برخی موانع و دستورالعملهای مورد نیاز در قزوین اجرا نشد.
عبدالرزاقی ادامه داد: با توجه به پی گیری دادگستری قزوین جهت ممانعت از فروش یک واحد مسکونی به چند نفر و جلوگیری از ایجاد اختلاف بین خریدار و فروشنده در قراردادهای پیش فروش، جلسه ای با حضور نمایندگان استانداری، اداره کل راه و شهرسازی ، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و شهرداری قزوین تشکیل گردید و راهکارهای اجرای این قانون در قزوین مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: هم چنین طبق قانون پیش فروش واحدهای مسکونی، تبلیغات رسمی این واحدها در مطبوعات و صدا و سیما نیاز به دریافت مجوز از اداره کل راه و شهرسازی دارد و رسانه های جمعی باید برای انتشار آگهی پیش فروش ساختمان مجوز انتشار مربوطه را از درخواست کننده مطالبه نمایند.
وی عنوان داشت: طبق همین قانون بنگاههای املاک حق ندارند قراردادهای پیش فروش را در دفاتر خود ثبت کنند و حتما باید قراردادهای پیش فروش در دفتر اسناد رسمی ثبت گردد.
عبدالرزاقی خاطر نشان کرد: در استان قزوین نسبت به سایر استان ها تخلفات کم تری در قراردادهای واحدهای پیش فروش صورت میگیرد ولی با این وجود قزوین از استانهای پیشرو در اجرای قانون پیش فروش ساختمان است.

قانون پیش فروش ساختمان در قزوین اجرا میشود

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هم چنین با تبیین وظایف دستگاهها در این مورد یاد آور شد: طبق این اساس شهرداریها موظف شدند از بیستم دی ماه امسال برای واحدهایی که مجوز احداث اخذ میکنند، شناسنامه فنی نیز صادر کنند و در آن نسبت به درج اطلاعات فنی، سیستم مکانیکی و برقی، مشخصات سازه، پارکینگ، انباری و سایر اطلاعات اقدام کنند.
حدود دو هزار واحد مسکونی در استان با پیشرفت بالای چهل درصد در حال احداث قرار دارند.
شهر قزوین با ششصد هزار نفر جمعیت حدود صد و پانزده هزار واحد مسکونی دارد.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

خرید کتاب نشریه ۱۱۰

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ آذر ۹۶
876 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0