کم‌ لطفی به بخش معدن نادعلی اسماعیلی

کم‌ لطفی به بخش معدن

نادعلی اسماعیلی، ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران درباره فعال‌ سازی معادن کوچک بیان کرد: یکی از راه ‌های فعال کردن معادن کوچک اینست که صنعت ساختمان در کشور از وضعیت رکود خارج گردد. در صورتیکه صنعت ساختمان به دوره رونق خود بازگردد، بخش مهمی از معادن کوچک فعال خواهند شد. چرا که بخش عمده‌ای از مواد اولیه ساخت ساختمان از معدن تامین می گردد.

کد خبر: 960921007 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ آذر ۹۶ - ۸:۵۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، نادعلی اسماعیلی، ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران درباره فعال‌ سازی معادن کوچک بیان کرد: یکی از راه ‌های فعال کردن معادن کوچک اینست که صنعت ساختمان در کشور از وضعیت رکود خارج گردد. در صورتیکه صنعت ساختمان به دوره رونق خود بازگردد، بخش مهمی از معادن کوچک فعال خواهند شد. چرا که بخش عمده‌ای از مواد اولیه ساخت ساختمان از معدن تامین می گردد.کم‌ لطفی به بخش معدن

کم‌ لطفی به بخش معدن

کم‌ لطفی به بخش معدن

کم‌ لطفی به بخش  معدن

نادعلی اسماعیلی عنوان داشت: در بخش‌ های دیگر موانع دست‌ و پاگیر وجود دارد که باید تسهیل گردند. امید می ‌رود که دولت دوازدهم موانع را حل کند و به کمک بخش معدن بیاید. به ‌طوریکه دولت در سرمایه ‌‌گذاری کمک کند تا بخش خصوصی فعالیت در معدن را شروع کند. سرمایه ‌گذاری دولت می‌ تواند در قالب کمک یارانه‌ ای و یا وامهای کم‌ بهره تا بهره‌ برداران بتوانند ماشین‌آلات خود را نوسازی کنند.
وی به دیگر اقدامات دولت اشاره کرد و گفت: اقدام دیگری که دولت می‌ تواند در زمینه فعال ‌سازی معادن انجام دهد اینست که مشوق ‌هایی را برای ساخت واحدهای فرآوری اعمال کند. این یعنی اگر دلیل تعطیلی معدن نبود واحد فرآوری است، دولت به ساخت واحد فرآوری هم کمک کند.
وی با اشاره به اهمیت بخش معدن و ایفای نقش این بخش در دوران تحریم ادامه داد: نباید فراموش شود که بخش معدن در هر حالت و در همه جا وظایف خود را به‌ خوبی در کشور انجام داده است. این یعنی با وجود مانع ‌تراشی ‌های بخش ‌های مختلف، اگر بخش معدن در کشور وجود نداشت، در هشت سال وجود تحریم هیچ صنعتی قادر به ادامه حیات نبود. اکنون هم به علت فعالیت معادن بسیاری از واحدهای فرآوری مشغول بفعالیت هستند.

کم‌ لطفی به بخش معدن

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در خاتمه خاطر نشان کرد: زمانی بود که هیچ شمش طلایی در کشور تولید نمی‌ شد، ولی هم اینک مشاهده میگردد که چندین واحد تولید طلا در کشور مشغول بفعالیت هستند. این نشان می ‌دهد که بخش معدن با وجود تهدیدات و محدودیت ‌های فراوان به توسعه فعالیت‌ های خود ادامه داده است. به ‌نظر می ‌رسد که به بخش معدن کم ‌لطفی شده است و باید به‌ عنوان یکی از بخش‌ های اصلی صنعت و اقتصاد کشور به آن بها دهند و قطعا نتایج خوبی حاصل خواهد شد.
منبع : فلزات آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ آذر ۹۶
1217 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0