انتصاب ریاست جدید هیات اجرایی انتخابات هشتمین دوره شورای مرکزی فرج الله رجبی

انتقاد صریح ریاست سازمان نظام مهندسی از برخورد چکشی با بخش خصوصی

برای اصلاح مملکت نیازمند دیدگاهی هستیم که بتواند بایدها و نبایدها را اجرا کند و نگران حرف و حدیث ‌ها نباشد.

کد خبر: 960920010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ آذر ۹۶ - ۱۲:۴۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،برای اصلاح مملکت نیازمند دیدگاهی هستیم که بتواند بایدها و نبایدها را اجرا کند و نگران حرف و حدیث ‌ها نباشد.انتقاد صریح ریاست سازمان نظام مهندسی از برخورد چکشی با بخش خصوصی

انتقاد صریح ریاست سازمان نظام مهندسی از برخورد چکشی با بخش خصوصی

انتقاد صریح ریاست سازمان نظام مهندسی از برخورد چکشی با بخش خصوصی

انتقاد صریح ریاست سازمان نظام مهندسی از برخورد  چکشی با بخش خصوصی

فرج الله رجبی بیان کرد: دوره‌ای که دولت بتواند سد بسازد تمام شده است و الان باید کار را به بخش خصوصی سپرد و وقت آنست که دستورالعمل مشخص و شفافی برای حمایت از این بخش داشته باشیم.
ریاست سازمان نظام مهندسی کشور در سومین گردهمایی ملی ساختمان پایدار مصرف بهینه انرژی که امروز در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار گردید به گلایه از وضعیت کنونی کشور پرداخت و با اشاره به این که سخنرانی امروز خود را در قالب نماینده مجلس و نه ریاست سازمان نظام مهندسی انجام می ‌دهم، افزود: چهل سال است که بحث اقتصاد سبز در جهان مطرح است و ایران از آن عقب مانده است و جای این پرسش مطرح است که آیا قوانین کشور ما خالی از قوانین زیست‌ محیطی است و چرا با این حجم از قوانین مرتبط، آمار و ارقام آن ‌قدر تأسف بارست که اگر قرار باشد صحیح آنرا اعلام کنیم باید بگویم شصت برابر دنیا بمصرف درست منابع بی ‌توجهیم.
رجبی تصریح کرد: مشکل بعدی اینست که در هر زمینه ‌ای از سوم شخصی حرف می ‌زنیم و کار روی زمین مانده را به گردن سوم شخصی می ‌اندازیم. انگار هیچ‌ کدام از ما در هیچ زمانی مسئول نبودیم و همیشه یکی از ما بهترانی بوده است که سبب مشکلات شده است.
ریاست سازمان نظام مهندسی کشور تاکید کرد: چرا هنوز مصرف سوخت و انرژی زیاد است؟ چرا ساختمان‌ سازی ما مشکل دارد و بی‌ کیفیت است؟ چرا مصرف بهینه انرژی هنوز که هنوز است در حد رؤیا است؟
وی خاطر نشان کرد: در برخی از کلان ‌شهرهای ما و نه شهرهای دور افتاده درآمدها ناشی از ساخت ‌و سازهای خلافی است که از کمیسیون ماده صد تأمین می گردد. مگر من در کمیسیون عمران یا فلان مسئول در وزارت کشور یا وزارت راه از این تخلفات بیخبر است؟ مسوول یک شهرستان می‌ گوید که هشتاد درصد ساختمان‌ های فلان شهر فاقد پروانه است پرسش این جاست که چرا این اتفاقات می افتد و برخوردی صورت نمی‌ گیرد و اعمال مدیریت ما در نگه‌ داری منابع کجاست و چرا نظارت نداریم؟

انتقاد صریح ریاست سازمان نظام مهندسی از برخورد چکشی با بخش خصوصی

وی با طرح این پرسش که مگر قرار نبود درصدی از یارانه ‌ها به صنعت تعلق بگیرد؟ یاد آور شد: سرانجام این قانون چه شد و چرا اجرایی نگردید؟ پرسش اینست که مگر این مهم قانون نبوده پس چرا اجرا نگردیده است؟
رجبی مطرح کرد: ما برای اصلاح مملکت نیازمند دیدگاهی هستیم که بتواند بایدها و نبایدها را اجرا کند و نگران حرف و حدیث ‌ها نباشد.
عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: مشکل بعدی اینست که اساساً بخش خصوصی و نیروی غیردولتی را قبول نداریم و هر وقت یک تشکیلات غیردولتی و خصوصی و نهاد و سمن خواست رشد کند مانند ماشین چمن ‌زنی و بصورت چکشی با آن رفتار شده است.
رجبی با اشاره به این که از ظرفیت بخش خصوصی استفاده نمی ‌کنیم، اظهار داشت: نقش بخش غیردولتی را در تعاملات قبول نداریم و نمی‌ خواهیم که داشته باشیم.
وی با اعلام این که مگر می‌ شود به فکر اقتصاد سبز بود و از سرمایه‌ گذار بخش خصوصی حمایت نکرد؟ یاد آور شد: دوره‌ ای که دولت بتواند سد بسازد تمام شده است و الان باید کار را به بخش خصوصی سپرد و وقت آنست که دستورالعمل مشخص و شفافی برای حمایت از این بخش داشته باشیم.
منبع : تین نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات نظام مهندسی برق اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ آذر ۹۶
817 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0