مطالبه عمومی، زیربنای توسعه کیفی ساخت ‌و ساز عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

مطالبه عمومی، زیربنای توسعه کیفی ساخت ‌و ساز

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، مطالبه عمومی را زیربنای توسعه کیفی ساخت ‌و ساز در کشور ذکر کرد و افزود: چنین اتفاقی مانع از بروز سوانحی مانند حادثه پلاسکو خواهد شد.

کد خبر: 960920002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ آذر ۹۶ - ۷:۰۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، مطالبه عمومی را زیربنای توسعه کیفی ساخت ‌و ساز در کشور ذکر کرد و افزود: چنین اتفاقی مانع از بروز سوانحی مانند حادثه پلاسکو خواهد شد.مطالبه عمومی، زیربنای توسعه کیفی ساخت ‌و ساز

مطالبه عمومی، زیربنای توسعه کیفی ساخت ‌و ساز

مطالبه عمومی، زیربنای توسعه کیفی ساخت ‌و ساز

مطالبه عمومی، زیربنای توسعه کیفی  ساخت ‌و ساز

مهدی روانشادنیا با اشاره به عدم تخصص ‌گرائی در امور ساخت‌ و ساز کشور، بیان کرد: متاسفانه امروز هرکسی با هر تخصصی در صنعت ساختمان ‌سازی حاضر شده و اقدام به ساخت مسکن می‌ کند که باید این مهم مورد بازنگری قرار بگیرد.
روانشادنیا، هم چنین با اشاره به این که در همه دنیا کیفیت ساخت‌وسازها از طرف بیمه ها تضمین می گردد، ادامه داد: بیمه تضمین کیفیت جزو موارد قانونی است که در کشور ما کم تر مورد توجه قرار می‌ گیرد تا در زمان ضرورت خسارت ‌دیدگان با تنش کم تری در اعاده مال از دست رفته خود مواجه باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری وقوع هفده زلزله بالاتر از پنج ریشتر در طول پانزده سال گذشته در ایران، گفت: با بروز هر زلزله در کشور در مقطع کوتاهی احساسات ملی برانگیخته، توجهات بصنعت ساختمان و زیرساخت ‌ها جلب می‌گردد ولی متاسفانه این توجه خیلی زود به بوته فراموشی سپرده و یا با فرافکنی نسبت به اطاله زمان و به فراموشی موضوع اقدام می گردد.
روانشادنیا، در بخش دیگری از اظهارات خود به احداث دوباره ساختمان پلاسکو اشاره کرد و ادامه داد: این ‌که نسبت به احداث این ساختمان اقدام گردید، کار خوبی است ولی این ‌که قرار است در تعداد طبقات کم تر از گذشته باشد باید بدنبال علت بود زیرا بسیاری از کسبه این ساختمان هنوز تعیین وضعیت نگردیده و کسب ‌و کار آن ها با رکود روبرو است.

مطالبه عمومی، زیربنای توسعه کیفی ساخت ‌و ساز

عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: متاسفانه فراموشی را در تخلفات ساخت‌ و ساز، در استفاده از مصالح غیراستاندارد، در چانه زدن یک سازنده فاقد صلاحیت با مهندس ناظر برای سهل ‌گیری در رعایت ضوابط فنی مقررات ملی ساختمان، در ارجحیت منافع آنی به منافع بلند مدت بهره‌ بردار، در انتخاب ساختمان بر مبنای ظواهر و در ضعف نظام نگه ‌داری و تعمیرات ساختمان ‌ها می ‌توان به روشنی مشاهده کرد که باید به این دسته از فعالین این بخش یادآور شد، ساختمان علاوه بر محل درآمدزا بودن محل امنی برای زندگی بشمار می‌ رود که این روزها مورد غفلت مانده است.
سیصد و شانزده روز است که قرار است صدای احداث پلاسکویی جدید شنیده شود، ۳ ‌شنبه هفته گذشته محمدرضا رضایی کوچی ریاست کمیسیون عمران مجلس گفته بود: بر اساس توافق انجام شده روز جمعه ۱۰ آذرماه سال جاری عملیات عمرانی ساختمان پلاسکو شروع خواهد شد.
ولی، برخلاف آنچه وعده داده شده بود عملیات عمرانی در محل ساختمان سابق پلاسکو بچشم نمی‌ خورد، بیش از دو هزار و پانصد نفر از جمله پانصد کاسبی که از روز اول با وعده و وعید مسئولان روزگار می‌ گذرانند، اینبار هم نا امید شده و در مجتمع تجاری نور به کسب خود ادامه می ‌دهند و بطوری‌ که خود مطرح می کنند در این محل برای کسب و کار با مشکلاتی مواجه هستند.
منبع : تین نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود منابع آزمون نظام مهندسی رشته برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ آذر ۹۶
873 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0