عدم اجرای قانون نظام مهندسی در کشور باید آسیب‌ شناسی گردد مقام ارشد وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

عدم اجرای قانون نظام مهندسی در کشور باید آسیب‌ شناسی گردد

ریاست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کشور بیان کرد: بررسی آسیب پذیری شهرها در مقابل زلزله و آتش بعنوان یک اقدام پیش گیرانه باید در دستور کار مدیران قرارگیرد.

کد خبر: 960919016 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ آذر ۹۶ - ۱:۳۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  ریاست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کشور بیان کرد: بررسی آسیب پذیری شهرها در مقابل زلزله و آتش بعنوان یک اقدام پیش گیرانه باید در دستور کار مدیران قرارگیرد.عدم اجرای قانون نظام مهندسی در کشور باید آسیب‌ شناسی گردد

عدم اجرای قانون نظام مهندسی در کشور باید آسیب‌ شناسی گردد

عدم اجرای قانون نظام مهندسی در کشور باید آسیب‌ شناسی گردد

عدم اجرای قانون نظام مهندسی در کشور باید آسیب‌  شناسی گردد

محمد شکرچی ‌زاده عنوان کرد: تاب آوری موضوع مهمی در شهرسازی است و بیان میکند که اگر شهرها با حوادثی مانند زلزله، سیل، حریق روبرو گردد چقدر میتواند مقاومت داشته باشد.
وی با اعلام این که برخی از شهرهای کشور تاب آوری ندارد، گفت: کسانیکه دست اندرکار ساخت و ساز هستند باید بموضوع تاب آوری توجه داشته باشند.
شکرچی زاده ادامه داد: پس از آتش سوزی ساختمان پلاسکو که سال گذشته رخ داد کمیته بررسی تشکیل گردید و پیشنهادهایی داده شد و برنامه‌های را برای بررسی وضعیت ساختمان‌ ها در زمان حریق آغاز کردیم.
وی گفت: در زمینه آتش دستورالعمل ‌هایی در حال تهیه است تا مبحث سوم مقررات ملی ساختمان عملیاتی‌ تر گردد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مباحث مقررات ملی ساختمان به علل مختلف انجام نمی ‌شود.
شکرچی زاده تاکید کرد: علاوه بر مقوله آتش که در مبحث سوم مقررات ملی ساختمان است باید بحث نگه داری ساختمان را هم در نظر بگیریم و این موضوع بعملیاتی شدن مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان ‌ها برمیگردد.
شکرچی زاده با بیان این که هر ۱۰ سال یک ‌بار یک زلزله بزرگ بابیش از هفت ریشتر مواجه هستیم، ابراز داشت: بیش از هفتاد درصد شهرهای ما در معرض زلزله هستند خوشبختانه زلزله‌ ها در کشور در شهرهای کوچکی اتفاق افتاده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد: باید در زمینه پیش گیری اقدامات مهمی از جمله مقاوم سازی ساختمان ‌های در حال احداث صورت پذیرد.
وی خاطر نشان کرد: در مکان ‌یابی برای شهرهای جدید باید بیش تر دقت کنیم زیرا زمین برای ساختمان ‌ها خیلی مهم است.
شکرچی زاده با اشاره به کیفیت مصالح استفاده شده در ساخت مسکن اظهار کرد: در زلزله اخیر کرمانشاه با بررسی ‌های که صورت گرفت در برخی مناطق مصالحی که در ساخت و ساز مصرف شده بود کیفیت استاندارد نداشت.

عدم اجرای قانون نظام مهندسی در کشور باید آسیب‌ شناسی گردد


رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: باید مصالح استاندارد در ساخت و ساز استفاده گردد و باید در زمان استفاده از مصالح مهندسان حاضر باشند.
وی ادامه داد: خانه هایی که جدید ساخته شده در مقایسه با گذشته وضعیت منسجم ‌تری پیدا کرده‌اند. مقررات ملی در برخی موارد کم و در برخی موارد اصلا رعایت نگردیده است باید چک لیستهایی را تهیه کنیم تا مردم از وضعیت خانه‌ ها اطلاع پیدا کنند.
وی گفت: بطور نمونه مبحث بیست و دوم مقررات ملی در برخی ساختمان ‌ها خوب و در برخی کم اجرا شد باید آسیب ‌شناسی کنیم که به چه عللی قانون نظام مهندسی اجرا نمی گردد.
شکرچی زاده افزود: در ویرایش جدید مقررات ملی ساختمان حتماً در اجرایی شدن آن باید برنامه ‌ریزی کنند.
وی یاد آور شد: در کشور ژاپن زلزله هفت ریشتری دو نفر زخمی میشوند.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: مهندسی در چند مرحله وارد عمل می‌ شود زیرا اجرا، احداث و نگه داری کار مهندسان است.
وی بیان کرد: ساختمان‌ های احداث شده را با ارزیابی نقاط ضعف می ‌توان بهسازی و مقاوم کرد.
منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نظارت برق اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ آذر ۹۶
939 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0