نامه مهم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان منصور کتان باف

منطبق نبودن سیما و منظر شهری در اهواز با فرهنگ ایرانی- اسلامی

سازندگان حرفه ای و کسانیکه منازل خود را تخریب و نوسازی میکنند و مصرف کننده در امر ساخت و ساز هستند نگاه مناسبی به نظام مهندسی ندارند و تعریف آنها از نظام مهندسی اینست که مانعی است برای این که فقط مبالغی را از سازندگان دریافت کنند و بیش تر به سوداگری و موضوعات اقتصادی توجه دارند و کیفیت کار را در نظر نمیگیرند.

کد خبر: 960919004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ آذر ۹۶ - ۷:۳۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،سازندگان حرفه ای و کسانیکه منازل خود را تخریب و نوسازی میکنند و مصرف کننده در امر ساخت و ساز هستند نگاه مناسبی به نظام مهندسی ندارند و تعریف آنها از نظام مهندسی اینست که مانعی است برای این که فقط مبالغی را از سازندگان دریافت کنند و بیش تر به سوداگری و موضوعات اقتصادی توجه دارند و کیفیت کار را در نظر نمیگیرند.منطبق نبودن سیما و منظر شهری در اهواز با فرهنگ ایرانی- اسلامی

منطبق نبودن سیما و منظر شهری در اهواز با فرهنگ ایرانی- اسلامی

منطبق نبودن سیما و منظر شهری در اهواز با فرهنگ ایرانی- اسلامی

منطبق نبودن سیما و منظر شهری در اهواز با فرهنگ  ایرانی- اسلامی

منصور کتان باف، شهردار اهواز، در حاشیه بازدید از هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان بیان داشت: نظام مهندسی ساختمان قانونهای خیلی خوبی دارد ولی اجرای مناسبی ندارد و اگر قوانینی که برای نظام مهندسی ساختمان و دستگاههای نظارتی وجود دارد بدرستی اجرایی گردد شاهد دوام و عمر بالای ساختمانها خواهیم بود.
کتان باف افزود: سازندگان حرفه ای و کسانیکه منازل خود را تخریب و نوسازی میکنند و مصرف کننده در امر ساخت و ساز هستند نگاه مناسبی به نظام مهندسی ندارند و تعریف آنها از نظام مهندسی اینست که مانعی است برای این که فقط مبالغی را از سازندگان اخذ کنند و بیش تر به سوداگری و موضوعات اقتصادی توجه دارند و کیفیت کار را در نظر نمیگیرند.
وی ادامه داد: اگر در یک ساختمان از مرحله فونداسیون تا نازک کاری ایرادی وارد شود قطعا پای دستگاه نظارت در میان است که وظیفه اش را بدرستی انجام نداده است.
شهردار اهواز گفت: در تقسیم کارها شهرداری مسئول کمیت ساختمان و نظام مهندسی مسئول کیفیت است و مباحثی مانند مبحث نوزده که در ساخت و ساز الزام است حتما باید توسط نظام مهندسی کنترل گردد، متاسفانه تیم طراحی و نظارت با هم هماهنگ نیستند و مسائل اقتصادی بر کیفیت کار غلبه میکند.
وی مطرح کرد: نگاه سازنده ها به نظام مهندسی خوب نیست اگر نظام مهندسی بدرستی وظایفش را انجام دهد شهرداری هم اینکار را انجام نمیدهد.
شهردار اهواز با اشاره به زلزله کرمانشاه خاطر نشان ساخت: در صنعت ساخت و ساز جان انسانها و ایمنی شهرها در میان است و هیچ تضمینی نیست اهواز نلرزد.
وی در رابطه با توجه به معماری ایرانی- اسلامی یاد آور شد: در نشستی با مجموعه شهرسازی مناطق بر بحث فعال شدن کمیته نما تاکید داشتیم

منطبق نبودن سیما و منظر شهری در اهواز با فرهنگ ایرانی- اسلامی

وی اظهار داشت : سیما و منظر شهری در ادوار شکل میگیرد پیش از انقلاب سیما و منظر شهر اهواز هارمونی خاصی داشت و در تصویری بدون زیرنویس میتوانستیم تشخیص دهیم شهر اهواز است ولی امروزه نماهای رومی، کامپوزیت، سنگ و… است یک آشفتگی در سیما و منظر شهری داریم و معماری ما ایرانی و اسلامی نیست.
کتان باف با اشاره به این که یک معماری ترکیبی داریم که هارمونی ندارد و با فرهنگ ما منطبق نیست اظهار امیدواری کرد با یاری نظام مهندسی وضعیت بهتری را شاهد باشیم.
شهردار اهواز یاد آور شد: بحث ایمنی در کشور نظام مند است البته یک اشکالی داریم در هر خانه ای یک بمب یعنی شعله گازی قرار داده ایم در حالیکه در کشورهای دیگر این گونه نیست و در خانه های مردم گاز نخواهیم دید در نتیجه شاهد حوادثی خواهیم بود و باید در این زمینه فرهنگ سازی و آگاه سازی صورت پذیرد و حرکات ایجابی و سلبی داشته باشیم.
وی به شناسنامه فنی و ملکی اشاره کرد و افزود: طبق قانون و مقررات ملی ساختمان است دفترچه هایی حاوی مشخصات فنی و مصالح ساختمانی برای هر ملک باید تهیه گردد و در پایانکار تحویل خریدار تحویل داده میشود تا خریدار از همه مشخصات فنی ملک، سطح کیفی مواد و مصالح مطلع گردد.
منبع : سازه نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی نظارت اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ آذر ۹۶
927 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0