جلسه بانوان کارآفرین با حضور خانم آی نور کارآفرین برتر ترکیه عباس وثیق نیا بیان کرد:

تسهیل نوسازی بافت‌ های فرسوده با راه ‌اندازی دفاتر تسهیل ‌گری

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد: باید دفاتر تسهیل ‌گری تقویت گردد تا مشارکت مردم در نوسازی بافت‌ های فرسوده ارتقا یافته و با تحقق این مهم مشکلات محله‌ های فرسوده حل گردد.

کد خبر: 960915004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ آذر ۹۶ - ۲:۴۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد: باید دفاتر تسهیل ‌گری تقویت گردد تا مشارکت مردم در نوسازی بافت‌ های فرسوده ارتقا یافته و با تحقق این مهم مشکلات محله‌ های فرسوده حل گردد.تسهیل نوسازی بافت‌ های فرسوده با راه ‌اندازی دفاتر تسهیل ‌گری

تسهیل نوسازی بافت‌ های فرسوده با راه ‌اندازی دفاتر تسهیل ‌گری

تسهیل نوسازی بافت‌ های فرسوده با راه ‌اندازی دفاتر تسهیل ‌گری

تسهیل نوسازی بافت‌ های فرسوده با راه ‌اندازی  دفاتر تسهیل ‌گری

وی با اشاره به این که یکی از دغدغه ‌های مدیران در توسعه شهری توجه به بافت ‌های فرسوده و ناکارآمد است، گفت: قریب به سی سال است که مسئولین مربوطه در نوسازی این بافت ‌ها توجه کرده و تلاش می ‌کنند.
وثیق نیا با اشاره به راه ‌اندازی دفاتر تسهیل‌ ادامه داد: این دفاتر حلقه واسط بین مردم و مسئولین است تا مشارکت مردم در نوسازی بافت‌ های فرسوده افزایش یابد.
وی یاد اور شد: در برخی از شهرها همانند تبریز سی دفتر تسهیل‌ گری با دستور کار بیست و یک و آیین ‌نامه دفاتر تسهیل ‌گری راه ‌اندازی گردیده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اظهار داشت: در قزوین نیز تفاهم‌ نامه ‌ای ۴ جانبه بین شهرداری، نظام مهندسی، راه و شهرسازی و استانداری بسته شده که هر یک از دستگاه ‌ها باید وظایف خود را بدرستی در تقویت و راه ‌اندازی این دفاتر انجام دهند.
وی عنوان داشت: باید دفاتر تسهیل ‌گری تقویت گردد تا مشارکت مردم در نوسازی بافت ‌های فرسوده ارتقا یافته و با تحقق این مهم مشکلات محله‌ های فرسوده حل گردد.
وثیق نیا مطرح کرد: طراحی و نصب بنر در سطح محله بمنظور فرهنگ‌ سازی در زمینه ساماندهی زباله‌ها، نصب مبلمان شهری بمنظور منظرسازی و آسایش شهروندان و نصب تابلوی اطلاعات بمنظور اطلاع‌ رسانی اهالی از اقدامات دفاتر تسهیل ‌گری محله دیمج است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین خاطر نشان کرد: هم چنین دفتر تسهیل ‌گری در محله دیمج در راستای اشتغال زایی و مهارت‌ آموزی اقدام به برگزاری کلاس ‌های آموزشی چرم ‌دوزی به مردم کرده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با اشاره به مشکلات محله دیمج گفت: وجود افراد مهاجر با قومیت ‌های متفاوت و نداشتن حس تعلق بین ساکنان، خدشه ‌دار شدن هویت بافت، عدم وجود مراکز فرهنگی و نداشتن امنیت مناسب برای ساکنان محله بویژه بانوان به علت وجود افراد بزهکار از مشکلات کالبدی و زیرساختی محله دیمج است.

تسهیل نوسازی بافت‌ های فرسوده با راه ‌اندازی دفاتر تسهیل ‌گری


وی تاکید کرد: وجود جوانان بیکار و وجود ناهنجارهای اجتماعی، وجود قنات های متعدد و هدایت آب‌ های سطحی عدم وجود بازی کودکان، عدم وجود مدرسه ابتدایی، وجود نماهای سازگار با هویت بافت ‌های تاریخی منزلت پایین اجتماعی در محله دیمج از مشکلات کالبدی و زیرساختی دیگر محله دیمج است.
وی ابراز کرد: استفاده از مصالح نا پایدار و بی‌ کیفیت در بناهای نوساز در سطح محله، ناهمگونی مسکن ‌های نوساز با فرهنگ ساکنان و هویت بافت‌ های تاریخی، نشست و تخریب بناها به علت فرسودگی تأسیسات آب از دیگر مشکلات است.
وثیق نیا اظهار کرد: از دیگر مشکلات محله دیمج شهر قزوین می ‌توان بعدم رعایت حق اشرافیت و کاهش فضای باز به علت پیشروی بیش از حد، عدم وجود شبکه تأسیسات فاضلاب شهری، عدم وجود کاربری ‌های فضای سبز، بهداشتی و درمانی، فرهنگی و ورزشی، وجود بناهای متعدد رها گردیده که منجر به تجمع افراد بزهکار و خلاف کار شده اشاره کرد.
وی افزود: عدم دسترسی دستگاه‌ های خدمات ‌رسان آتش ‌نشانی و اورژانس در مواقع بحران به علت وجود معابر تنگ و باریک، کمبود پارکینگ و تداخل حرکتی به علت وجود معبر کم عرض گذر از مشکلات ترافیکی محله دیمج است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین یاد آور شد: مسئولین استانی و شهری باید با تقویت دفاتر تسهیل ‌گری محله دیمج در حل مشکلات یاد شده این محله همکاری کنند.
منبع : شهر فردا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی زنجان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ آذر ۹۶
965 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0