نظام مهندسی ما دچار مشکل است وزیر بهداشت با انتقاد از تخریب بیمارستان ‌های مناطق زلزله زده بیان کرد:

نظام مهندسی ما دچار مشکل است

وزیر بهداشت با اعلام اینکه بیمارستان اولین سرپناه و محل مراجعه مردم است و متاسفانه در زلزله تخریب می گردد، عنوان کرد: این نشان می‌ دهد که نظام مهندسی ما دچار مشکل است و رفتار و اخلاق ما تنزل پیدا کرده و آسیب دیده است. در منطقه زلزله زده نزدیک بیست وهشت سد داشتیم که هیچکدام آسیب ندید و ترکی به آن وارد نشد.

کد خبر: 960915003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ آذر ۹۶ - ۲:۲۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، وزیر بهداشت با اعلام اینکه بیمارستان اولین سرپناه و محل مراجعه مردم است و متاسفانه در زلزله تخریب می گردد، عنوان کرد: این نشان می‌ دهد که نظام مهندسی ما دچار مشکل است و رفتار و اخلاق ما تنزل پیدا کرده و آسیب دیده است. در منطقه زلزله زده نزدیک بیست وهشت سد داشتیم که هیچکدام آسیب ندید و ترکی به آن وارد نشد.نظام مهندسی ما دچار مشکل است

نظام مهندسی ما دچار مشکل است

نظام مهندسی ما دچار مشکل است

نظام مهندسی ما دچار مشکل است

سید حسن هاشمی در مورد اقدامات وزارت بهداشت در زلزله کرمانشاه و وضعیت بهداشت و درمان منطقه ادامه داد: زلزله فعلا نقاط مختلف کشور را رها نمی‌ کند و امروز هم برای تعدادی از هم میهنان اتفاقاتی افتاد. نقش وزارت بهداشت در این مواقع حیاتی است و بخصوص در ساعتهای نخست باید حضور داشته باشیم و فکر میکنم در حد توانمان چه در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و چه در اورژانس کشور از لحظات نخست حضور داشتند.
هاشمی گفت: بیش از ۷ هزار مصدوم را در کم تر از بیست ساعت منتقل کردند. اورژانس کشور نقش خیلی خوبی داشت و هزار و پانصد عمل جراحی نیز در تهران و البرز و همدان و کردستان انجام شد. همکاران ما در بیمارستان‌ های کرمانشاه بالغ بر چهل و هشت ساعت نتوانستند استراحت کنند.
وی با اعلام این ‌که ادامه درمان مصدومین مهم است و ستادی برای این موضوع تشکیل شده و روزانه وضعیتشان پی گیری می ‌شود، عنوان داشت: برخی مصدومین نیاز به پی گیری دارند و باید اقداماتی برای آن ‌ها انجام گردد که این ستاد کسانیکه تحت عمل جراحی قرار گرفتند را تا بازگشت بفعالیت طبیعیشان پی گیری می ‌کند.
وزیر بهداشت، با اشاره به اهمیت بهداشت مناطق زلزله زده، اظهار داشت: بحث بهداشت منطقه هم خیلی مهم است و متاسفانه شصت و دو خانه بهداشت و بیست و دو مرکز جامع سلامت تخریب گردید. از پایان هفته اول همه مراکز در کانکس ‌ها مشغول ارائه خدمت هستند و در خصوص دام و احشام نیز اقدامات لازم به یاری سازمان دامپزشکی انجام شده است. فصل بیماری ‌های واگیر و آنفولانزا است که واکسن نیز تزریق شده و بنظر می ‌رسد شرایط قابل قبولی حاکم است.

وی تصریح کرد: نماینده ویژه ‌ای هم در منطقه عملیاتی گذاشتم و هر ۱۰ روز یک بار دانشگاهی مسئول است که با حدود صد پزشک و پرستار در منطقه حضور دارند. به مردم قول دادیم که تنها نخواهد ماند و اقدامات ادامه خواهد داشت تا بشرایط بهتر از قبل از زلزله برگردیم.

نظام مهندسی ما دچار مشکل است

هاشمی با اشاره به تخریب چند بیمارستان در مناطق زلزله زده بیان کرد: بیمارستان قبلی سرپل ذهاب پنجاه درصد آسیب دیده و برآورد این است که تا پایان سال جاری به چرخه بر می‌ گردد. بیمارستان اسلام آباد تخریب بیش تری دارد و زمان بیش تری برای بازسازی نیاز دارد. مراکز بهداشتی حداکثر تا تابستان آینده بازسازی خواهند گردید؛ یعنی هم مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت بازسازی می ‌شوند. بیمارستان جدید سرپل ذهاب هم فردا افتتاح خواهد شد.
وزیر بهداشت مطرح کرد: فکر می‌ کنم در کم تر از ۱ سال آینده به شرایط مطمئن و ایده آل باز خواهیم گشت و در حوزه بهداشت و درمان جزو نخستین دستگاه‌ هایی هستیم که به یاری خیرین و مردم و همکاران و شبکه بهداشت و درمان کشور به پایداری میرسیم.
وی، با انتقاد از احداث بیمارستان‌ های نا ایمن، خاطر نشان کرد: حدود پانزده سال پیش بررسی ‌هایی انجام گردید و مشخص شد چه بیمارستان‌ هایی نیاز به مقاوم ‌سازی دارند که هنوز اجرایی نگردیده است. بیمارستان نخستین سرپناه و محل مراجعه مردم است و متاسفانه تخریب می ‌شود و این نشان می ‌دهد که نظام مهندسی ما دچار مشکل است و رفتار و اخلاق ما تنزل پیدا کرده و آسیب دیده است. در منطقه زلزله زده نزدیک بیست و هشت سد داشتیم که هیچکدام آسیب ندید و ترکی به آن وارد نشد. در اسلام آباد تنها ساختمانی که آسیب دید، بیمارستانی بود که کم تر از ۱ سال از بهره برداری آن میگذشت.
هاشمی گفت: وزارت راه و شهرسازی ناظر داشت و می ‌توان گفت خجالت آور است و ستم بزرگی است و انتظار داریم دستگاه قضایی از این حوادث بسادگی نگذرد. در این زمینه شکایتی مطرح کردیم تا بقیه حساب کار خود را بکنند؛ زیرا بیمارستان برای روزهای اینچنینی احداث می گردد. مشکل جدی ایجاد شد و کسانی بودند که اگر بیمارستان نمی ‌ریخت، شاید معلولیت کم تری پیدا می‌ کردند.
وی یاد آور شد: هیچ چیزی بهتر از امانت داری و راستی و درستی و صداقت نیست و پیامبر نیز برای همین مبعوث گردید و حیف است که آیین اسلام داشته باشیم، ولی کم فروشی و تقلب در کار داشته باشیم.
منبع : ایران پزشک

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی خوزستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ آذر ۹۶
1079 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0