حرکت فعالیتهای فرهنگی هنری بر مبنای نظام مهندسی باشد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان

حرکت فعالیتهای فرهنگی هنری بر مبنای نظام مهندسی باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برحرکت کردن فعالیتهای فرهنگی هنری بر مبنای نظام مهندسی تاکید کرد و افزود: باید این حرکات از جایگاه مطالعاتی قوی برخوردار باشد.

کد خبر: 960914005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ آذر ۹۶ - ۷:۲۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برحرکت کردن فعالیتهای فرهنگی هنری بر مبنای نظام مهندسی تاکید کرد و افزود: باید این حرکات از جایگاه مطالعاتی قوی برخوردار باشد.حرکت فعالیتهای فرهنگی هنری بر مبنای نظام مهندسی باشد

حرکت فعالیتهای فرهنگی هنری بر مبنای نظام مهندسی باشد

حرکت فعالیتهای فرهنگی هنری بر مبنای نظام مهندسی باشد

حرکت فعالیتهای فرهنگی هنری بر مبنای  نظام مهندسی باشد

محمدرضا سوقندی امروز(چهاردهم آذر) در جلسه برنامه ریزی جشنواره منطقه ای خوشنویسی با عنوان «کلک» بیان کرد: نظام مطالعاتی و پژوهشی نباید از فعالیتها در عرصه فرهنگ و هنر حذف گردد.
سمرقندی با تاکید بر داشتن پیوست پژوهشی و مطالعاتی برای فعالیتها و اقدامات فرهنگی هنری تصریح کرد: شکل گرفتن جشنواره آواها و نواهای مذهبی استان سمنان که سال جاری در شاهرود برگزار گردید بر مبنای پژوهش و تحقیقات بود.
وی ادامه داد: این جشنواره بعد از انجام ۳ سال پژوهش و کار میدانی برگزار گردید که نتیجه خوبی بدنبال داشت و مورد استقبال نیز قرار گرفت.
سمرقندی با اعلام این که اصل و محوریت‌ هنر، خلاقیت‌ است، اظهار داشت: هنر خوشنویسی در استان سمنان از موقعیت ممتاز و خوبی برخوردار است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطر نشان کرد: خدمت خوشنویسی به فرهنگ کتب دینی، صحیفه سجادیه، آیات و روایات، احادیث و ادبیات برهیچ کس پوشیده نیست و هیچ هنری به این اندازه خدمت ارایه نداده است.
استان سمنان میزبان جشنواره منطقه ای خوشنویسی کلک میشود
معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، از برگزاری جشنواره منطقه ای خوشنویسی با عنوان «کلک»در این استان خبر داد.
سیما رجبی با اشاره به این که در جشنواره منطقه ای خوشنویسی «کلک» هنرمندان خوشنویس استان های همجوار نیز علاوه بر خوشنویسان استان سمنان، حضور خواهند داشت یاد آور شد: این جشنواره با هدف توسعه و تعمیق هنرهای ایرانی اسلامی برگزار می گردد.

حرکت فعالیتهای فرهنگی هنری بر مبنای نظام مهندسی باشد


وی از فعال شدن دبیرخانه دائمی جشنواره خوشنویسی «کلک» در انجمن خوشنویسان استان سمنان خبرداد و تصریح کرد: این جشنواره از این پس بصورت ۲ سالانه برگزار می گردد.
رجبی، هنر خوشنویسی را در حال گسترش دانست و بیان کرد: هنر خوشنویسی از طبع و ظرافت خاصی برخوردار بوده و هنرمندان خوشنویس در مسیر معرفی هرچه بهتر این هنر قدم برمیدارند.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، موضوعات جشنواره منطقه ای خوشنویسی «کلک» را آزاد عنوان کرد و افزود: خوشنویسان استان سمنان ابتدا با حضور در جشنواره های شهرستانی حضور یافته و برگزیدگان به جشنواره منطقه ای راه پیدا می کنند.
وی با اعلام این که چهارمین دوره جشنواره خوشنیسی «کلک» سال آینده برگزارمی گردد خاطر نشان ساخت: فراخوان حضور هنرمندان خوشنویس در این جشنواره سال جاری منتشر خواهد شد.
در این جلسه در مورد چگونگی برگزاری و انتشار فراخوان این جشنواره بحث و تبادل نظر گردید.
منبع : خبرگزاری شبستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی معدن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ آذر ۹۶
845 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0