انتصاب ریاست جدید هیات اجرایی انتخابات هشتمین دوره شورای مرکزی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خبر داد:

مقررات ساخت و ساز ضمانت اجرا ندارند / سهل ‌انگاران در پروژه‌ های ساختمانی شناسایی و معرفی گردند

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به این که تا زمانیکه مقررات موجود در حوزه ساخت و ساز ضمانت اجرایی نداشته باشند، نمی ‌توان در اصلاح سیستم موجود موفق بود، بیان کرد: باید بتوانیم طبق قوانین بعد از وقوع هر حادثه و سانحه ‌ای مقصران و سهل ‌انگاران را شناسایی و به مردم معرفی کنیم.

کد خبر: 960913016 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ آذر ۹۶ - ۲:۰۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به این که تا زمانیکه مقررات موجود در حوزه ساخت و ساز ضمانت اجرایی نداشته باشند، نمی ‌توان در اصلاح سیستم موجود موفق بود، بیان کرد: باید بتوانیم طبق قوانین بعد از وقوع هر حادثه و سانحه ‌ای مقصران و سهل ‌انگاران را شناسایی و به مردم معرفی کنیم.سهل ‌انگاران در پروژه‌ های ساختمانی شناسایی و معرفی گردند

سهل ‌انگاران در پروژه‌ های ساختمانی شناسایی و معرفی گردند

سهل ‌انگاران در پروژه‌ های ساختمانی شناسایی و معرفی گردند

 

مقررات ساخت و ساز ضمانت اجرا ندارند / سهل ‌انگاران  در پروژه‌ های ساختمانی شناسایی و معرفی گردند

فرج الله رجبی با اشاره به لزوم اجرای مقررات جهت مصرف بهینه انرژی در ساختمان ‌ها گفت: آن چه که در تمام اتفاقات حریق ساختمان پلاسکو و زلزله کرمانشاه بحران آب رخ می ‌دهد اینست که مقررات مربوط به ایمنی و پیش گیری از این بحرانها ضمانت اجرایی ندارند.
رئیس سازمان مهندسی ساختمان کشور اظهار داشت: بطور قطع گفتار درمانی ‌ها دیگر چاره کار نیستند و باید با رویکرد جدیدی وارد اجرای پروژه‌ ها شویم.
وی با اشاره به این که در بحث کاهش اتلاف مصرف انرژی در ساختمان‌ ها بحث اصلاح مصرف انرژی مطرح است، ادامه داد: برای کاهش مصرف انرژی دیگر نمی ‌توان فقط به توصیه اکتفا کرد و باید در این حوزه‌ ها برای اجرای مقررات مهندسین را مقید به اجرای یکسری از قوانین کرد.
وی با اشاره به این که ارتقای فناوری در ساخت ساختمان‌ ها و جلوگیری از اتلاف انرژی باید به مقررات ملی تبدیل گردد، خاطر نشان کرد: راهکار جدی برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ ها اینست که این موضوع را به مطالبه عمومی و اجتماعی تبدیل کنیم.

سهل ‌انگاران در پروژه‌ های ساختمانی شناسایی و معرفی گردند


ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور عنوان داشت: تا زمانیکه مقررات و قوانین ضمانت اجرایی نداشته باشند نمی ‌توان این اقدامات را اجرایی کرد، افزود: مقررات باید این امکان را به ما بدهند که کسانیکه سهل‌انگاری کردند بعد از وقوع سانحه یا حادثه ‌ای شناسایی کنیم.
رجبی با اشاره به اهمیت نظام رده بندی ساختمان‌ ها خاطر نشان کرد: شهرداری نباید هر چهار دیواری را یک خانه برای مردم بداند و باید تمام مقررات و استانداردها در ساخت و ساز مسکن رعایت گردد.
وی با اشاره به آخرین وضعیت اصلاح آیین نامه کنترل ساختمان مطرح کرد: نظر سازمان نظام مهندسی اینست که آیین نامه جدید نظارت را تقویت می ‌کند ولی ضمانتی برای ارتقاء کیفیت ساخت و ساز ندارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه داد:‌ اصلاح آیین نامه کنترل ساختمان به امور زیربنایی دولت رفته و کلیات آن به تصویب رسیده البته نامه‌ ای را به معاونت اول ریاست جمهور فرستادیم مبنی بر این که این آیین نامه کامل نیست و سپس آیین نامه به هیئت دولت برگشت.
رجبی افزود: بار دیگر آیین نامه در هیئت دولت مطرح گردید و وزارت کشور به آن ایراد گرفت اکنون کمیسیون امور زیربنایی در حال بازبینی آیین نامه است.
منبع : ایلنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ آذر ۹۶
810 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0