ادامه مجمع عمومی نوبت دوم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان مطرح کرد:

طرح “مجریان ذی ‌صلاح” با هدف ارتقاء کیفیت صنعت ساختمان اجرا گردد

علی عمو شاهی با اشاره به این که زلزله اخیر در کرمانشاه نشان داد به‌ طور کلی کیفیت صنعت ساختمان عمیقاً متحول شده، عنوان کرد: بمنظور ارتقاء کیفیت اجرا باید طرح مجریان ذی‌ صلاح در دستور کار قرار بگیرد.

کد خبر: 960913014 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ آذر ۹۶ - ۱:۳۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، علی عمو شاهی با اشاره به این که زلزله اخیر در کرمانشاه نشان داد به‌ طور کلی کیفیت صنعت ساختمان عمیقاً متحول شده، عنوان کرد: بمنظور ارتقاء کیفیت اجرا باید طرح مجریان ذی‌ صلاح در دستور کار قرار بگیرد.طرح “مجریان ذی ‌صلاح” با هدف ارتقاء کیفیت صنعت ساختمان اجرا گردد

طرح "مجریان ذی ‌صلاح" با هدف ارتقاء کیفیت صنعت ساختمان اجرا گردد

طرح “مجریان ذی ‌صلاح” با هدف ارتقاء کیفیت صنعت ساختمان اجرا گردد

طرح “مجریان ذی ‌صلاح” با هدف ارتقاء کیفیت صنعت  ساختمان اجرا گردد

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، با اشاره به دستاورد های جامعه مهندسان در پیشبرد اهداف نیروهای مسلح در جریان جنگ تحمیلی گفت: یگان ‌های مهندسی حاضر در هشت سال دفاع مقدس همواره از نیروهای حاضر در خطوط مقدم محسوب می‌ شدند که با انجام عملیات‌ های مهندسی از ساخت خاکریز تا احداث پل ‌ها و سازه‌های راهبردی نقش شایانی در دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده‌اند.
عموشاهی ادامه داد: جان‌فشانی‌ ها و از خود گذشتگی ‌های یگان‌ های مهندسی حاضر در عرصه نبرد که حتی تا سال‌ ها بعد از اتمام این برهه حساس ادامه داشت، منجر به دستاورد‌های بی‌ شماری گردید که از نمونه ‌های آشکار آن ساخت پل ‌های خیبری، پل راهبردی بعثت و محور‌های مواصلاتی است.
وی ابراز کرد: مهم‌ ترین مأموریت سازمان نظام مهندسی ارتقا سطح کیفی صنعت ساختمان و کنترل اجرا مقررات فنی و ملی این صنعت در گستره استان اصفهان است.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان با تشریح معضلات پیشروی اجرای مبحث نوزده مقررات ملی ساختمان، افزود: امروز با افزایش سطح کیفی و کمی طراحی‌ ها بعنوان یک رکن از ارکان ۳ ‌گانه صنعت ساختمان هم چنین ارتقاء سطح کیفی نظارت بر عملیات ساختمانی بعنوان دیگر رکن این صنعت، ریشه برخی از مشکلات در رکن سوم این صنعت یعنی اجراست. بدین شکل که مجریان عملیات ‌های ساختمانی بخصوص در استان اصفهان در واقع مجریان غیر قانونی و غیر حرفه ‌ای بشمار می ‌روند بنابراین منشأ اصلی اجرا نشدن مبحث نوزده مقررات ملی ساختمان در رکن اجرا قرار دارد.
وی تصریح کرد: تلاش ‌های سازمان نظام مهندسی در اجرا کردن مبحث نوزده مقررات ملی ساختمان بعنوان یکی از مهم ترین مبحث‌ های این مقررات منجر به تهیه چک لیستهای مربوطه بمنظور کنترل نقشه ‌های معماری شد که امید داریم با کمک شهرداری اصفهان از اواسط دی ماه این طرح را به مرحله اجرا برسانیم.

طرح “مجریان ذی ‌صلاح” با هدف ارتقاء کیفیت صنعت ساختمان اجرا گردد


عموشاهی مطرح کرد: زلزله اخیر در کرمانشاه نشان داد بطور کلی کیفیت صنعت ساختمان عمیقاً متحول شده است که این تحول ناشی از ارتقاء کیفیت در سه رکن مذکور بوده، چراکه ساختمان ‌های با مهندسی صحیح در زلزله اخیر به واقع سرپا ایستاده و توانستند از افزایش حجم ویرانی جلوگیری کنند که در مقایسه با ۴ زلزله بزرگ قبل از خود در سطح کشور تغییر محسوسی را نشان می ‌دهد.
وی ادامه داد: بمنظور ارتقاء کیفیت اجرا باید طرح مجریان ذی ‌صلاح در دستور کار قرار بگیرد که امید داریم با همکاری شهرداری اصفهان تحت تفاهم نامه‌ های دو طرف بتوانیم در آینده نزدیک این طرح را به اجرا در آوریم، چرا که با اجرای این طرح شناسنامه کاملی از ساختمان تهیه و بعنوان بخشی از حقوق مصرف کننده در اختیار او قرار می‌ گیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان اظهار داشت: بر خلاف برخی حواشی در مدت منتهی به زمان کنونی هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی معتقد هستم که همه این مسائل به اختلاف سلیقه اعضا مربوط بوده و آنرا نمی ‌توان به کشمکش تعبیر کرد، چرا‌که همه بدنبال ارائه بهترین راه حل بمنظور رسیدن به اهداف سازمان هستند، بنابراین حواشی مطرح شده صرفاً اختلاق سلیقه بشمار می ‌رود.
وی یادآور شد: برنامه سازمان نظام مهندسی در یک سال و نیم اخیر رسیدگی و ساماندهی به اقدامات ناتمام و برنامه های پی گیری نشده بود، در ادامه نیز اجرای طرحهایی هم چون طرح مجریان ذی‌ صلاح و اجرایی شدن مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان یعنی نگه داری از آن در دست اجرا خواهد بود.
منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

گروه تلگرام برق الکترونیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ آذر ۹۶
946 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0