توقف احداث صد برج در تهران ریاست نظام مهندسی استان تهران مطرح کرد:

کاهش پنجاه درصدی پروانه‌ های ساختمانی در تهران

با توجه به کاهش پنجاه درصدی پروانه ‌های ساختمانی در تهران با افزایش چند برابر ظرفیت مهندسین ساختمان مواجه هستیم.

کد خبر: 960912017 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ آذر ۹۶ - ۵:۵۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  با توجه به کاهش پنجاه درصدی پروانه ‌های ساختمانی در تهران با افزایش چند برابر ظرفیت مهندسین ساختمان مواجه هستیم.کاهش پنجاه درصدی پروانه‌ های ساختمانی در تهران

کاهش پنجاه درصدی پروانه‌ های ساختمانی در تهران

کاهش پنجاه درصدی پروانه‌ های ساختمانی در تهران

کاهش پنجاه درصدی پروانه‌ های ساختمانی  در تهران

حسن قربانخانی بیان داشت: نظام ارجاع کار در تهران شفاف است و مهندسین به نظام ارجاع کار به سبک فعلی و طبق قانون عمل میکنند.
قربانخانی تصریح کرد: از سال نود و دو در شهر تهران شانزده هزار پروانه ساختمانی به مساحت بیست میلیون متر مربع و در سال نود و پنج هم هشت هزار و هفتصد پروانه به مساحت ده میلیون متر مربع صادر شده است و از سال نود دو تا نود و پنج میزان صدور پروانه های ساختمانی در شهر تهران پنجاه درصد کاهش داشته است.
ریاست نظام مهندسی استان تهران گفت: در سال نود و دو تعداد شانزده هزار و پانصد مهندسین ناظر پروانه اشتغال دریافت کردند که در سال نود وپنج به پنجاه و شش هزار نفر رسیده یعنی مهندسین ناظر سه برابر شده است.
قربانخانی در مورد ارجاع کار به اشخاص حقیقی و حقوقی ادامه داد: ارجاع کار به اشخاص حقیقی هفتاد درصد و به شرکتها سی درصد است.
وی افزود: تجربه های گذشته نشان داده است که مراجع صدور پروانه یعنی شهرداریها طبق آئین نامه ها و سایر قوانین نظام مهندسی پروانه ساخت وساز صادر میکنند.
وی با بیان این که شناسنامه فنی و ملکی که از سال هشتاد و چهار روی زمین باقیمانده است و شهرداریها به آن عمل نمیکنند، عنوان داشت: اگر آئین نامه جدیدی ابلاغ گردد، عملیاتی نمیشود.

کاهش پنجاه درصدی پروانه‌ های ساختمانی در تهران


رئیس نظام مهندسی استان تهران بیان کرد: در شهرداری باید اصلاحاتی صورت گیرد تا ملزم به رعایت قانون گردند بطور نمونه در بیمه تضمین کیفیت قانونگذار میگوید، بدون شناسنامه فنی و ملکی نظام مهندسی، شهرداریها نباید پایانکار صادر کنند.
وی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات نظام ساخت و ساز این است که شهرداریها خودگردان هستند و منابع درآمدی پایداری ندارند.
قربانخانی یاد آور شد: متاسفانه بیش تر شهرداریها بخش عمده ای از منابع درآمدی خود را از جریمه تخلفات ساختمانی و فروش تراکم به دست می آورند.
وی افزود: تخلفات هم سبب ترافیک و مسائل زیست محیطی وکاهش خدمات عمومی میشود.
منبع : پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام مهندسی الکترونیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ آذر ۹۶
831 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0