تصویب طرح ‌های پژوهشی اعضای هیات علمی واحد آذر شهر در سازمان دو طرح پژوهشی

تصویب طرح ‌های پژوهشی اعضای هیات علمی واحد آذر شهر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان ‌شرقی

دو طرح پژوهشی دو عضو هیات علمی واحد آذرشهر در حوزه‌ های پدافند غیرعامل، برق و انرژی در سازمان نظام مهندسی استان آذربایجان ‌شرقی تصویب شد.

کد خبر: 960912016 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ آذر ۹۶ - ۵:۳۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،دو طرح پژوهشی دو عضو هیات علمی واحد آذرشهر در حوزه‌ های پدافند غیرعامل، برق و انرژی در سازمان نظام مهندسی استان آذربایجان ‌شرقی تصویب شد.تصویب طرح ‌های پژوهشی اعضای هیات علمی واحد آذر شهر در سازمان

تصویب طرح ‌های پژوهشی اعضای هیات علمی واحد آذر شهر در سازمان

تصویب طرح ‌های پژوهشی اعضای هیات علمی واحد آذر شهر در سازمان

تصویب طرح ‌های پژوهشی اعضای  هیات علمی واحد آذر شهر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان ‌شرقی

پیرو سیاست‌ های کلی تجاری‌ سازی فعالیت ‌های تحقیقاتی و پژوهشی استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در فراخوان اولویت ‌های پژوهشی سازمان نظام مهندسی استان آذربایجانشرقی، دو طرح پژوهشی دو عضو هیات علمی واحد آذرشهر تصویب شد.
یکی از طرح ‌ها از طرف دکتر محمدرضا ملک پور، استادیار و عضو هیات علمی گروه عمران واحد آذرشهر، در حوزه پدافند غیرعامل با عنوان «بررسی اصول پدافند غیرعامل در سازه های زیرزمینی، مطالعه موردی: خط (دو) مترو تبریز» ارائه و برای انجام تصویب شده است. با ابلاغ مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان با عنوان پدافند غیرعامل، در نظر گرفتن ضوابط این مبحث برای همه پروژه‌ ها و تاسیسات کشور ضروری شده است. در این طرح تلاش می گردد ملاحظات مبحث غیرعامل در خط (دو) مترو تبریز مورد ارزیابی و مطالعه قرار گیرد.

تصویب طرح ‌های پژوهشی اعضای هیات علمی واحد آذر شهر در سازمان


طرح دیگر هم از طرف دکتر محمدعلی توکلی، عضو هیات علمی گروه برق واحد آذرشهر، با عنوان: استفاده از سلول ‌های خورشیدی برای تامین برق ساختمانهای مسکونی، ارائه و برای انجام مورد موافقت قرار گرفته است. استفاده بیش از پیش از انرژی الکتریکی و ضرورت استفاده از انرژی‌ های تجدید پذیر بجای سوخت‌ های فسیلی سبب شده است که انرژی خورشیدی بعنوان یکی از جایگزین‌ های مناسب برای سوخت‌ های فسیلی مطرح گردد. در این طرح، نحوه استفاده از انرژی خورشیدی و تبدیل آن به انرژی الکتریکی در ساختمانها مورد بررسی قرار میگیرد.
منبع : آنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال آموزش الکترونیک در تلگرام

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ آذر ۹۶
1035 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0