ساختمان های قابل اطمینانساختمان های قابل اطمینان ساختمان های قابل اطینان

ساختمان های قابل اطمینان

فقط ساختمانهایی که در گردونه نظارتی و طراحی سازمان نظام مهندسی ساختمان قرار داشته باشد برای بهره برداران قابل اطمینان هستند

کد خبر: 960912008 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ آذر ۹۶ - ۱۰:۵۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور  به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد، فقط ساختمانهایی که در گردونه نظارتی و طراحی سازمان نظام مهندسی ساختمان قرار داشته باشد برای بهره برداران قابل اطمینان هستند. ساختمان های قابل اطمینان

ساختمان های قابل اطمینانساختمان های قابل اطمینان

ساختمان های قابل  اطمینان

ساختمانهایی که بر مبنای پروانه ساختمان، طبق نقشه های مصوب و توسط مجریان دارای صلاحیت ساخته گردند از نظر استحکام و ایمنی مورد تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد است.
فرشید، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بیان کرد: آمار خلاف سازیهای موجود تنها در صورت ارجاع پرونده آن ها به کمیسیون ماده ۱۰۰، قابل محاسبه است و این رقم متاسفانه اکنون روند فزاینده ای در پیش گرفته است.
به گفته فرشید، ساختمانهای بدون پروانه که بدون ارجاع پرونده آن ها به این سازمان ساخته می شود نه تنها از نظر مقاومت در مقابل حوادثی چون زلزله مورد تایید نیستند بلکه بهره برداران آن ها باید آگاه باشند که مصرف انرژی در این گونه ساختمانها در دراز مدت هزینه های هنگفتی به دوش آنها خواهد گذاشت.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، نقش سازمان نظام مهندسی ساختمان را در نظارت بر حوزه های سازه ، معماری، تاسیسات برقی و مکانیکی ساختمانها خیلی مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: این سازمان آمادگی دارد حتی در مورد ساختمانهای موجود نیز با ارائه و اجرای طرحهای مقاوم سازی نسبت به ایمن سازی آن ها در مقابل زلزله اقدام کند.
فرشید با بیان این که کارآمد بودن ساختمان را باید از چند نظر بررسی کرد، افزود: ممکن است ساختمانی از نظر سازه ای در حد قابل قبول باشد لیکن برای ارزیابی کارآمدی آن باید ابعاد دیگری مانند مسائل شهرسازی، عایق کاری و میزان مصرف انرژی، رعایت اصول معماری و موارد مشابه هم مورد توجه قرارگیرد و در صورت رعایت تمامی جوانب مقررات ملی ساختمان، میتوان آنرا کارآمد دانست و تایید کرد.

ساختمان های قابل اطمینان


فرشید با اشاره به پرداخت یارانه از طرف این سازمان به مالکان برای ترغیب آن ها به استفاده از سازه های نوین سبک و تغییر از مصالح بنایی بسوی سازه های اسکلتی و فلزی و بتنی یاد آور شد: ساختمانهایی که در گردونه طراحی و نظارتی این سازمان قرار داشته باشد برای بهره برداری قابل اطمینان هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ، از بافت تاریخی یزد بعنوان سرمایه ای ملی یاد کرد و یاد آور شد: ساکنان بافت تاریخی باید به کمک سازمان طرحهای مقام سازی ابنیه و استفاده از سازه های سبک را بسرعت اجرا کنند.
فرشید، مهندسین عضو سازمان را امین مردم و مشاوری دل سوز و متخصص برای مالکان خواند و افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان یک نهاد مردمی و برآمده از مجموعه ای از مهندسین متعهد، در کنار مردم قرار دارد و آنها را بخوبی درک میکند و در جهت آشناسازی آنها با اصول ساخت و ساز برنامه های ویژه ای از طریق رسانه ها تدارک دیده شده است که حاصل مجموع این اقدامات دست یابی به شهرهای آباد، ساختمانهایی مقاوم با رعایت اصول شهرسازی و سیما و منظر شهری خواهد بود.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

کانال تلگرام ازمون نظام مهندسی برق

کانال تلگرام ازمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ آذر ۹۶
985 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0