مسئولین فنی معادن چشمهای نظارتی سازمان هستند تعطیلی معادن زغال‌ سنگ

تعطیلی معادن زغال‌ سنگ زلزله ‌زده ادامه دارد/ احتمال خطر تجمع گاز

پس از زلزله هجدک استان کرمان، دیروز هم زلزله ۵.۵ ریشتری مجددا این منطقه را لرزاند که به دنبال آن ریاست سازمان نظام مهندسی معدن اعلام کرد: معادن زغال ‌سنگ موجود در این منطقه امروز و فردا هم تعطیل خواهد بود و بررسی خطرهای احتمالی از جمله تجمع گاز در تونل‌ ها فردا مورد بازرسی قرار می‌ گیرد.

کد خبر: 960912001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ آذر ۹۶ - ۵:۴۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، پس از زلزله هجدک استان کرمان، دیروز هم زلزله ۵.۵ ریشتری مجددا این منطقه را لرزاند که به دنبال آن ریاست سازمان نظام مهندسی معدن اعلام کرد: معادن زغال ‌سنگ موجود در این منطقه امروز و فردا هم تعطیل خواهد بود و بررسی خطرهای احتمالی از جمله تجمع گاز در تونل‌ ها فردا مورد بازرسی قرار می‌ گیرد.تعطیلی معادن زغال‌ سنگ زلزله ‌زده ادامه دارد

تعطیلی معادن زغال‌ سنگ زلزله ‌زده ادامه دارد

تعطیلی معادن زغال‌ سنگ زلزله ‌زده ادامه دارد

تعطیلی معادن زغال‌ سنگ زلزله ‌زده  ادامه دارد/ احتمال خطر تجمع گاز

نادعلی اسماعیلی دهج، با اشازه به این که هنوز هیچکس بمعادن زغالسنگ منطقه هجدک استان کرمان وارد نشده است، بیان داشت: ۳ معدن بزرگ زغال‌ سنگ هجدک، اشکلی و اسد آباد از بامداد دیروز پس از وقوع زلزله تا امروز تعطیل بوده است و فردا هم به علت زمین لرزه ۵.۵ ریشتری که مجدد هجدک و کرمان را لرزاند هم چنان تعطیل باقی خواهند ماند.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران ، ضمن تشریح وضعیت این واحدهای معدنی عنوان کرد: فردا در صورت مساعد بودن وضعیت، بازرسین سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان بمعادن بسته شده ورود خواهند کرد و خطرات احتمالی بوجود آمده را بررسی می‌ کنند. این خطرها می ‌توانند مواری همچون ورود آب به تونلها، تجمع گاز و آسیب فنی به بخشی از تجهیزات همچون آسانسورها باشد.

تعطیلی معادن زغال‌ سنگ زلزله ‌زده ادامه دارد


وی افزود: بعید است که پس از تعطیلی معادن، دستگاههای تهویه هوا آن ها را خاموش کرده باشند. ولی بهر حال تایید ایمنی محیط معدن قبل از ورود معدنکاران به آن مهم ترین اصلی است که باید رعایت گردد تا از حوادث انسانی جلوگیری شود.
امروز دومین روز است که ۳ معدن زغال‌ سنگ هجدک، اشکلی و اسدآباد به علت وقوع زلزله به بزرگی ۶.۵ ریشتر و ۵.۵ ریشتر پلمب شدند و کسی حق ورود به آنرا ندارد.
منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان راهنمای مبحث ۱۳ نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ آذر ۹۶
985 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0