برای نیل به استانداردها باید فرهنگ مصرف را جدی بگیریم ریاست سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان گیلان خبر داد:

برای نیل به استانداردها باید فرهنگ مصرف را جدی بگیریم

ریاست سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان استان گیلان با بیان این که برای نیل به استانداردها، حداقل در مصرف انرژی باید اقداماتی همچون اشاعه فرهنگ مصرف را داشته باشیم بیان کرد: باید انرژی ‌های تشدید پذیر مانند انرژی خورشیدی، باد، دستگاههای هوشمند و موارد این‌ چنینی را داشته باشیم تا به امید خدا به حداقل استانداردهای جهانی برسیم.

کد خبر: 960911013 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ آذر ۹۶ - ۱۱:۴۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،ریاست سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان استان گیلان با بیان این که برای نیل به استانداردها، حداقل در مصرف انرژی باید اقداماتی همچون اشاعه فرهنگ مصرف را داشته باشیم بیان کرد: باید انرژی ‌های تشدید پذیر مانند انرژی خورشیدی، باد، دستگاههای هوشمند و موارد این‌ چنینی را داشته باشیم تا به امید خدا به حداقل استانداردهای جهانی برسیم.برای نیل به استانداردها باید فرهنگ مصرف را جدی بگیریم

برای نیل به استانداردها باید فرهنگ مصرف را جدی بگیریم

برای نیل به استانداردها باید فرهنگ مصرف را جدی بگیریم

برای نیل به استانداردها باید فرهنگ مصرف  را جدی بگیریم

عبدالرضا قاسمیان در جلسه خبری با اشاره به این که در مبحث نوزده سازمان نظام ‌مهندسی، ساختمان‌ ها ازنظر میزان صرفه‌ جویی در مصرف انرژی به ۴ گروه تقسیم می ‌شوند گفت: گروه اول ساختمان‌ هایی ملزم به صرفه ‌جویی زیاد در مصرف انرژی، گروه دوم ‌ساختمان ‌هایی که ملزم به صرفه‌ جویی متوسط در مصرف انرژی هستند.
قاسمیان ادامه داد: در دسته ‌بندی سازمان نظام ‌مهندسی گروه سوم ساختمان‌ هایی که ملزم به صرفه‌ جویی کم در مصرف انرژی هستند و گروه چهارم ساختمان‌ هایی که نیازی به صرفه‌ جویی در مصرف انرژی ندارند.
وی افزود: معیارهای این طبقه ‌بندی هم کاربری ساختمان که ساختمان مسکونی، بیمارستان یا هتل است و هم نیاز سالانه انرژی گرمایی سرمایی محل استقرار ساختمان است.
رئیس سازمان نظام ‌مهندسی ساختان استان گیلان با اعلام این که سطح زیربنای مفید ساختمان هم در طبقه ‌بندی ساختمان مهم است تصریح کرد: شهر محل استقرار ساختمان از نکات مهم بوده و با توجه به این معیارها و جداولی که در مبحث نوزده آئین‌ نامه مقررات وجود‌ دارد ساختمان ‌های مسکونی در اکثر شهرهای استان گیلان ‌در گروه ۴ قرار می ‌گیرند.

برای نیل به استانداردها باید فرهنگ مصرف را جدی بگیریم


قاسمیان با اشاره به ساختمان ‌هایی بدون نیاز به صرفه‌ جویی در مصرف انرژی مطرح کرد: این ساختمان ‌ها فقط در شهر رشت و بخاطر این که مرکز استان است وجود دارند و در گروه ۳ یعنی ساختمان‌ هایی ملزم به صرفه ‌جویی در مصرف انرژی قرار میگیرند.
وی با اعلام این که در اکثر شهرهای استان گیلان با توجه به مبحث نوزده نیازی به صرفه‌ جویی در مصرف انرژی در ساختمان ‌های مسکونی نداریم یاد آور شد: ما معتقدیم که تا نیل به حداقل استانداردها خیلی فاصله ‌داریم و قوانین و مقررات باید الزام‌آور و به ‌روزرسانی گردد.
رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان گیلان با بیان این که برای نیل به استانداردها حداقل در مصرف انرژی باید اقداماتی مانند گسترش فرهنگ مصرف را داشته باشیم گفت: انرژی ‌های تشدید پذیر مانند انرژی خورشیدی و باد و دستگاه‌ های هوشمند و موارد این ‌چنینی را باید داشته باشیم تا به امید خدا به حداقل استانداردهای جهانی برسیم.
منبع : سبز البرز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود راهنمای مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ آذر ۹۶
969 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0