منع اظهار نظر عضوهای نظام مهندسی در مورد زلزله معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی

منع اظهار نظر عضوهای نظام مهندسی در مورد زلزله

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در نامه ای به سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور دستور ممنوعیت اظهارنظر تمام عضوهای استانی این سازمان در مورد زلزله استان کرمانشاه را صادر کرد.

کد خبر: 960911012 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ آذر ۹۶ - ۱۱:۳۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در نامه ای به سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور دستور ممنوعیت اظهارنظر تمام عضوهای استانی این سازمان در مورد زلزله استان کرمانشاه را صادر کرد.منع اظهار نظر عضوهای نظام مهندسی در مورد زلزله

منع اظهار نظر عضوهای نظام مهندسی در مورد زلزله

منع اظهار نظر عضوهای نظام مهندسی در مورد زلزله

منع اظهار نظر عضوهای نظام مهندسی در  مورد زلزله

به دنبال اظهار نظر تعدادی از اعضای نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه و چند استان دیگر در مورد سازه های مسکن مهر در پی زلزله سرپل ذهاب و چند شهر دیگر این استان، حامد مظاهریان معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی طی نامه ای به فرج الله رجبی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور (شورای مرکزی) اعلام کرد این سازمان باید تمام عضوهای نظامهای مهندسی ساختمان کشور را از اظهار نظر غیرکارشناسی درمورد مقاومت ساختمانها در ایران منع کند.
مظاهریان هم چنین در این نامه خواستار تشکیل کارگروه ویژه ای از کارشناسهای خبره، دارای صلاحیت حرفه ای و پایه یک ارشد طراحی از بین عضوهای نظام مهندسی ساختمان شده تا به ارزیابی خسارات وارده به ساختمانها در پی زلزله اخیر بپردازند.

منع اظهار نظر عضوهای نظام مهندسی در مورد زلزله


لازم به ذکر است در روزهای ابتدایی بعد از زلزله استان کرمانشاه، تعدادی از عضوهای نظام مهندسی ساختمان در این استان به اظهار نظر پرداخته بودند که به ایجاد جو روانی خاصی در منطقه زلزله زده و کشور منجر گردید. بعنوان نمونه یکی از عضوهای نظام مهندسی ساختمان این استان اعلام کرد در زمان ساخت این واحدها، وزیر مسکن وقت دستور داده بود تا برای کاهش هزینه ها، نظارت سازمان نظام مهندسی و مجری ذیصلاح حذف گردد. یکی دیگر از عضوهای این تشکل استانی هم گفته بود بزرگی زلزله استان کرمانشاه به حدی بود که هیچ سازه ای اعم از مسکن مهر و شخصی ساز تاب مقاومت در مقابل آنرا نداشت.
منبع :خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان کتاب راهنمای مبحث ۱۳

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ آذر ۹۶
938 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0