گردهمایی

گردهمایی توسعه پایدار و امنیت اجتماعی

گردهمایی توسعه پایدار و امنیت اجتماعی با همکاری اداره کل راه وشهرسازی، استانداری کرمان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان مورخ نهم آذر اه نود و شش در محل تالار برق برگزار شد:

کد خبر: 960911006 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ آذر ۹۶ - ۷:۰۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمان،گردهمایی توسعه پایدار و امنیت اجتماعی با همکاری اداره کل راه وشهرسازی، استانداری کرمان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان مورخ نهم آذر اه نود و شش در محل تالار برق برگزار شد:گردهمایی توسعه پایدار و امنیت اجتماعی

گردهمایی توسعه پایدار و امنیت اجتماعی

گردهمایی توسعه پایدار و امنیت اجتماعی

گردهمایی توسعه پایدار و امنیت  اجتماعی

در این نشست، بلوردی مدیر کل راه و شهرسازی ضمن عرض خوش آمدگویی بحضار شرکت کننده در این گردهمایی، بیان داشت پرسشی که مطرح می گردد اینست که چرا توسعه پایدار و مهندسان بایستی در کنار هم قرار گیرند، در عصری که ما زندگی می کنیم گسترش شبکه های جمعی علاوه بر نقاط مثبتی که دارد چالشهایی هم برای جامعه مهندسی به وجود می آورد، در زلزله اخیر کرمانشاه مشاهده کردیم نگه دارنده ی دیوار که غیر سازه ای می باشد و خیلی مورد توجه قرار نگرفته بود به چالشی سیاسی تبدیل شد و در آخر منجر به سخنرانی یکی از نماینده های مجلس شد و مهندسان ما مورد اتهام قرار گرفتند.
سپس وی به بحث توسعه پایدار پرداختند و مسائلی را در این زمینه اظهار داشت.
سپس اسماعیلیان رئیس سازمان ضمن خوش آمد گویی بحضار شرکت کننده، بیان کرد :در بخش آموزش نیز کارهای مهمی صورت گرفته و در حال حاضر استان کرمان در پنج شهرستان استان مرکز آموزش دارد و با توجه به تفاهم نامه ۳ جانبه ترويج مقررات ملي ساختمان درمنطقه جنوب شرق كشور توسط سازمان نظام مهندسي ساختمان استان كرمان، بين مركز تحقيقات راه، مسكّن وشهرسازي، اداره كل رَاه وشهرسازي استان كرمان وسازمان نظام مهندسي ساختمان استان كرمان در آینده به بحثهای آموزشی بیش تری پرداخته خواهد شد.
وی با اشاره به این موضوع که به نوعی در حق مهندسان و سازمان نظام مهندسی ساختمان ظلم شده و مورد نامهری هایی قرار گرفته، تصریح کرد: در این دو دهه که از قانون نظام می گذرد به حکم ماده سی و هفت ، نظام مهندسی با اخذ درصدی از حق الزحمه اعضا ء و حق عضویتها وظیفه کنترل برخدمات مهندسی را که بعهده حاکمیت بوده به دوش کشیده است. سازمان نظام اگر درزلزله کرمانشاه نمره ای بهتر از نظام اجرایی کشور نگرفته قطعا امتیاز کم تری کسب نکرده است.

گردهمایی توسعه پایدار و امنیت اجتماعی


اسماعیلیان اظهار امیدواری کرد که اصلاح قانون یقیناً بایستی صورت گیرد ویک بار برای همیشه ساخت و ساز از صفر تا صد بدست مهندسان سپرده گردد.
وی با اشاره چهاردهمین سالگرد زلزله بم که ماه آینده در پیش رو داریم گفت: استان کرمان در بازسازی بم نمره قبولی مطلوبی را اخذ کرده است، در سال هشتاد و سه و هشتاد و چهار مهندسان استان جوابگوی امور بازسازی نبودند و حدود چهارصد نفر از استانهای دیگر در بم مشغول به کار شدند. با توجه به تجربیات خوب استان کرمان در بازسازی بم هفته گذشته نشست مشترکی در این زمینه فی ما بین کمیسیون خدمات مهندسی شورای مرکزی و هیئت مدیره تشکیل شد.
وی با اعلام این که اکنون بیست و دو مبحث مقررات ملی ساختمان داریم اما این مباحث در تمام ساخت و سازها رعایت نمیگردند تصریح کرد: بحثهایی که در سیما و منظر شهری شاهد هستیم که امروزه در شهرهای ما خودرو محور شده و عملا در بحثهای شهرسازی انسانها نادیده گرفته شده اند. سیما و منظرشهری حق مالکانه نیست و جزء حقوق عمومی محسوب می گردد و افراد با دیدن نماهای ساختمان بایستی احساس آرامش کنند.
اسماعیلیان در خاتمه افزود: با استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی و پشتوانه اعضاء آن درآینده ای نزدیک شهری در خور مردم کرمان داشته باشیم.
سپس در بخشهای دیگر مطالبی توسط آقایان دکتر صفارزاده مشاور مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن و ارجمند عضو شورای شهر کرمان و همایی مدیر کل حوزه امنیتی استانداری و رودری مدیر کل برنامه و بودجه و اساتید دانشگاه ارائه شد .
در خاتمه به سوالات حاضران پاسخ داده شد.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ آذر ۹۶
876 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0