ارسی خانه، 2 جوان آستارایی جایزه جشنواره معمارخاورمیانه اخذ نمود ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان آستارا

ارسی خانه، ۲ جوان آستارایی جایزه جشنواره معمارخاورمیانه اخذ نمود

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان آستارا بیان کرد: طرح 'ارسی خانه' دو معمار جوان از این شهرستان، جایزه بخش پروژه مسکونی جشنواره معمار خاورمیانه در کشور امارات را بخود اختصاص داد.

کد خبر: 960908017 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ آذر ۹۶ - ۲:۵۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان آستارا بیان کرد: طرح ‘ارسی خانه’ دو معمار جوان از این شهرستان، جایزه بخش پروژه مسکونی جشنواره معمار خاورمیانه در کشور امارات را بخود اختصاص داد.ارسی خانه، ۲ جوان آستارایی جایزه جشنواره معمارخاورمیانه اخذ نمود

ارسی خانه، 2 جوان آستارایی جایزه جشنواره معمارخاورمیانه اخذ نمود

ارسی خانه، ۲ جوان آستارایی جایزه جشنواره معمارخاورمیانه اخذ نمود

ارسی خانه، ۲ جوان آستارایی جایزه جشنواره  معمارخاورمیانه اخذ نمود

بهبود معاشکار، عنوان کرد: نیما و سینا کیوانی دو برادر از آستارا معماران این طرح و لادن مستوفی، مریم سرشار، امیر عباس طاهری، محمد مشعوف، اکبر خلج و علی رضا خوارزمی نژاد اعضای تیم طراحی، اجرا و سرمایه‌ گذاری آن هستند.
معاشکار ادامه داد: در این طرح به معماری خانه های سنتی، بخصوص خانه‌ های شهر کاشان، هندسه فضایی، نقش گیاه، آب، نور، قاب بندی و شفافیت معماری ایرانی توجه گردیده و القای حس معماری ایرانی با رویکرد نوین و متناسب با نیازهای زیست محیطی انسان از ویژگیهای آن است.
ایجاد فضایی با حس مکان معماری ایرانی در عین حال مدرن با در نظر گرفتن نیازهای زیستی انسان، ایده کلی طراحی بنا بوده است. در این راستا بعناصر آب، گیاه و نور توجه ویژه ای گردید؛ چه در نما و دیوارهای داخلی، و چه در پشت بام و رمپ و پارکینگ؛ در واقع کانسپت طراحی بنا، فرم مدرن اُرسی است که به صورت یک شبکه چوبی همراه با شیشه های رنگی به صورت پوسته دوم به جداره نما اضافه گردید و این امکان در طراحی دیده شد که کاربر، همچون پنجره اُرسی آن را بالا و پایین ببرد و بدین ترتیب علاوه بر استفاده از بازی نور و رنگ بتواند با باز کردن آن، آن را به سایبان تبدیل کند. توجه به قاب بندی معمارانه و اصل شفافیت در معماری هم از نکات مورد توجه در طراحی بوده است و مبحث بعد چهارم در معماری نیز از ایده های کلی طراحی بود.
دهمین جشنواره ‘معمار خاورمیانه’ در شهر دبی امارات برگزار و در کنار منتخبان بین‌المللی، از نوزده معمار ایرانی در آن تجلیل گردید.
نیما و سینا کیوانی قبل از این با طرحهای ارسی خانه و مهر خانه، جایزه های بین المللی مختلف را کسب کرده بودند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با نود و یک هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و حدود دویست و سی نفر در دفتر نمایندگی نظام مهندسی این شهرستان عضو هستند.

ارسی خانه، ۲ جوان آستارایی جایزه جشنواره معمارخاورمیانه اخذ نمود


نوزدهمین مانور سراسری ایمنی در زلزله با هدف افزایش فرهنگ و آموزه های ایمنی، در تعدادی از مدارس آستارا برگزار گردید.
ریاست جمعیت هلال احمر آستارا روز ۴ شنبه در حاشیه اجرای این مانور در مدرسه پسرانه توحید عنوان کرد: این مانور با همکاری اعضای ستاد مدیریت بحران و ادارات آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر آستارا برگزار گردید.
حسین خورشیدی گفت: دانش آموزان با زنگ هشدار زلزله با ارزیابی سریع و صحیح از محیط به تخلیه اضطراری مدرسه اقدام کردند و ارائه کمکهای اولیه امدادگران و انتقال مصدومان بمراکز درمانی از بخشهای دیگر مانور بود.
خورشیدی ادامه داد: ماموران اداره ها و شرکتهای برق، گاز، آب و فاضلاب شهری، آتش نشانی و خدمات ایمنی و فوریتهای پزشکی خطرات فرضی را حل و امنیت را تامین کردند.
سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش آستارا هم در این خصوص افزود: کاهش تلفات و خطرات زلزله، افزایش فرهنگ ایمنی و مقام سازی، واکنش سریع و صحیح در زلزله و افزایش آگاهی دانش آموزان از هدفهای این مانور بود.
بیست کانون جمعیت هلال احمر در دبیرستانهای دوره اول آستارا فعال است.
شانزده هزار دانش آموز در مدارس شهرستان آستارا مشغول کسب دانش هستند.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان نشریه ۱۱۰ برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ آذر ۹۶
1078 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0