کیفیت پایین بتن‌ ها از عوامل آسیب دیدگی ساختمان ها در زلزله اخیر امین مقومی مطرح کرد:

کیفیت پایین بتن‌ ها از عوامل آسیب دیدگی ساختمان ها در زلزله اخیر

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان کرد: در زلزله اخیر کیفیت پایین بتنها مهمترین علل آسیب دیدگی ساختمانها بود که این امر اهمیت نظارت را دو چندان میسازد.

کد خبر: 960908013 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ آذر ۹۶ - ۲:۰۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان کرد: در زلزله اخیر کیفیت پایین بتنها مهمترین علل آسیب دیدگی ساختمانها بود که این امر اهمیت نظارت را دو چندان میسازد.کیفیت پایین بتن‌ ها از عوامل آسیب دیدگی ساختمان ها در زلزله اخیر

کیفیت پایین بتن‌ ها از عوامل آسیب دیدگی ساختمان ها در زلزله اخیر

کیفیت پایین بتن‌ ها از عوامل آسیب دیدگی ساختمان ها در زلزله اخیر

کیفیت پایین بتن‌ ها از عوامل آسیب دیدگی ساختمان ها  در زلزله اخیر

وی در هفدهمین نشست شورای اسلامی شهر قم با اشاره بوضعیت ساخت و ساز در قم و اهمیت نظارت بر آن اظهار داشت: بطور متوسط سالانه سیزده هزار شناسنامه فنی ملکی در قم صادر می گردد. با صدور این شناسنامه ها میتوان روند کیفی ساخت و ساز و ارتقای کیفیت سازه ها را به طور دقیق ارزیابی کنیم.
مقومی ادامه داد: مهمترین رویکرد نظام مهندسی در روند نظارت بر ساخت و ساز، توجه به اجرای صحیح قانون است، هر چند ناظرین در این نظارتها با توجه به این که گاهی در مقابل متخلفان قرار میگیرند با هجمه‌ های بسیاری روبرو هستند. با همه موانع و مشکلاتی که در مسیر خدمت پیش رو داریم نظام مهندسی همواره به نیابت از حاکمیت با هدف حفظ سرمایه های ملی و افزایش کیفیت ساخت و ساز برای جلوگیری از بحرانها و خطرات قدم برمیدارد.
وی تاکید کرد: در شهرسازی و توسعه ساخت و سازها در سطح شهر با مشکلات جدی روبرو هستیم که در این مورد فرهنگ سازی و ارتقای سطح آگاهی مردم میتواند برخی از این دغدغه ها را حل کند.
مقومی گفت: مجموعه مدیریت شهری و شهرداری و شورای اسلامی شهر رسالت مهمی در این عرصه دارند که امیدوار هستیم با تلاش جدی در رفع مشکلات و چالشها سعی کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم با اشاره به این که بی ‌توجهی به ساخت و سازها بحرانهایی را در زمان وقوع حوادث از جمله زلزله به دنبال دارد و خسارت جانی و مالی زیادی را به بار می آورد، خاطر نشان کرد: با افزایش استحکام و اضافه شدن یک سال مفید به ساختمانهای کشور در حدود چهار هزار میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد، در این مورد حضور افراد و مجریان ذیصلاح در ساخت و ساز میتواند قدم مهمی در این زمینه باشد.

کیفیت پایین بتن‌ ها از عوامل آسیب دیدگی ساختمان ها در زلزله اخیر


وی در خصوص کمک ‌های سازمان به زلزله اخیر تصریح کرد: سازمان ‌های نظام مهندسی کشور توسط سازمان نظام مهندسی استان قم مبلغ دویست و شصت میلیون تومان در جهت کمک به آسیب دیدگان در زلزله غرب کشور جمع آوری کرده ‌اند. این سازمان علاوه بر جمع آوری کمک‌ های نقدی تیمی نه نفره در جهت کمک رسانیهای لازم به منطقه اعزام کرده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم، هم چنین یاد آور شد: با توجه به رخدادهایی از این دست باید حساسیت بیش تری نسبت به اجرای قوانین در روند ساخت و ساز و استحکام بخشی به سازه ها داشته باشیم، طبق این اساس مطابق ماده پانزده قانون نظام مهندسی در جهت برخورد با افراد بدون صلاحیت و معرفی بمراجع ذیصلاح اهتمام جدی می‌ شود. روند اجرای قانون خوشبختانه تعامل خوبی هم بین نظام مهندسی و شورا و شهرداری وجود دارد که میتواند نتایج مطلوبی بدنبال داشته باشد.
مقومی مطرح کرد: اکنون نظام مهندسی بالغ بر پنج هزار عضو دارد که در ۲ سال اخیر رشد دو برابری اعضاء را در مسیر خدمت مشاهده کرده ایم.
وی خاطر نشان کرد: نظام مهندسی استان قم با عضویت در کارگروه های مختلف تخصصی به ارائه خدمات و جلوگیری از تخلفات ساختمانی میپردازد و فعالیتهای گسترده ای در این حوزه بعهده دارد. با تلاشهای روزافزون در ارائه خدمات بهتر، تعرفه های این سازمان از مصوبات قانونی در حدود بیست و پنج درصد کم تر است.
مقومی اظهار داشت: ما با استفاده از ظرفیت و توان علمی خدمات خوبی را بصورت داوطلبانه در بعضی از پروژه ها همچون احداث مساجد و حسینیه ها داریم.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم عنوان کرد: دغدغه‌ های جدیدر مقابله با برخی از تخلفات حول کمیسیون ماده صد وجود دارد. از طرف دیگر در جهت اصلاح برخی از قوانین به نفع مردم نیز استقبال می‌ کنیم.
منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب برای آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ آذر ۹۶
848 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0