دیدار نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با طوماری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان ‌شرقی

آمادگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی جهت همکاری با شهردار تبریز

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان ‌شرقی از آمادگی این سازمان با سی هزار عضو جهت همکاری با شهردار تبریز خبر داد.

کد خبر: 960908005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ آذر ۹۶ - ۷:۳۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان ‌شرقی از آمادگی این سازمان با سی هزار عضو جهت همکاری با شهردار تبریز خبر داد.آمادگی سازمان نظام مهندسی جهت همکاری با شهردار تبریز

آمادگی سازمان نظام مهندسی جهت همکاری با شهردار تبریز

آمادگی سازمان نظام مهندسی جهت همکاری با شهردار تبریز

آمادگی سازمان نظام  مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی جهت همکاری با شهردار تبریز

علی طوماری در چهارمین گردهمایی گرامیداشت روز جهانی شهرسازی، ضمن تسلیت جان باختن جمعی از هم وطنان در زلزله اخیر شمالغرب کشور، با اشاره به این‌ که زلزله خسارات مالی و جانی فراوانی بر جای می ‌گذارد و در این امر در وهله ی اول مهندسین مقصر شناخته می‌ شوند، گفت: ما مهندسین علیرغم مشکلات در حوزه‌ ی مهندسی کشور، همواره مسئولیت پذیر هستیم و نباید پس از زلزله تأسف بخوریم، بلکه الزام دارد با پذیرش مسئولیت‌ خود، کاستی ‌ها و مشکلات ناشی از آنرا حل کنیم.
طوماری با اشاره به این ‌که کشور ما از هر لحاظ غنی است، ادامه داد: شاید پس از وقوع حوادثی همچون زلزله برای برخی سوال ایجاد گردد که آیا ما کشور فقیری هستیم؟ برخی تصور می ‌کنند که در وقوع زلزله‌ ها نباید خساراتی وارد شود؛ در حالیکه آیین نامه ‌ی نظام مهندسی ساختمان، هدف از طراحی و اجرای شهرسازی را کاهش تلفات مطرح کرده و معتقد هستم باید در زمینه طراحی، اجرا و نظارت شهرسازی سعی کنیم تا تلفات ناشی از این سوانح را به حداقل برسانیم.
وی، با انتقاد از این ‌که امروزه در بیان و تفهیم معنای دقیق شهر به تعریف واحد و نتیجه‌ ی مشترکی نرسید‌ایم، ادامه داد: اکنون به مفهوم مشترک «شهر چیست» و یا طبق کدام مبنا تعریف می ‌شود، نرسیده ‌ایم. طبق همین اساس انتظار داریم دانشگاهیان یک تعریف مشترک در این مورد جهت استفاده مسئولین و مدیران کشور ارائه دهند تا مدیران شهری ما اطلاعات کافی از معنا و مفهوم شهر و شهرسازی را کسب نمایند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان ‌شرقی تصریح کرد: در حال حاضر با تلاش شورای شهر تبریز، بخش عمده‌ ای از این قضیه حل شده و فردی از متخصصان حوزه ‌ی شهرسازی بعنوان شهردار شهر انتخاب شده است که معتقد هستم حضور آقای شهین باهر بعنوان سکان دار شهر، فرصت جدیدی برای مهندسین استان است، البته از او انتظار معجزه نداریم!

آمادگی سازمان نظام مهندسی جهت همکاری با شهردار تبریز


طوماری با اشاره به این ‌که از مدیران شهری انتطار هم دلی، همکاری و مشارکت عمومی برای حل مشکلات شهری داریم، تاکید کرد: همه‌ ی ما باید بدانیم که اگر زلزله ‌ای رخ می ‌دهد آسیب ‌ها و دغدغه‌ های آن متوجه تک تک مدیران، مسئولان و مردم کشور است بهمین علت همگی باید با همکاری یک دیگر در کنار شهردار، جهت حل مشکلات شهری تلاش جدی بکنیم.
وی با اشاره به این ‌که علاوه بر مشارکت عمومی نیازمند فرهنگ سازی عمومی خدمات مهندسی در استان هستیم، یاد اور شد: مردم باید در این زمینه آگاهی لازم را بدست آورده و همراه ما باشند، در این راستا بر اساس جلسه‌ ای با معاونت صدا و سیما، مقرر گردیده کمیته ‌ای با هماهنگی نظام مهندسی تشکیل گردد تا بتوانیم مردم را آگاه کنیم. طوماری با اشاره به اهمیت و جایگاه رشته ‌ی شهرسازی در میان رشته ‌ی ۷ گانه ‌ی مهندسی، مطرح کرد: همه رشته ‌ها در جایگاه خود دارای اهمیت و ارزش بوده و با یکدیگر ارتباط زنجیره‌ای دارند، اما معتقدم شهرسازی یک رشته ‌ی میان رشته‌ ای است که می‌ تواند تعامل خوبی میان همه رشته‌ ها ایجاد کرده و محصولی کارآمد و مفیدی بجامعه ارائه دهد.
منبع : جماران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نشریه ۱۱۰ سازمان مدیریت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ آذر ۹۶
986 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0