امضا فروشی مهندسین نظام مهندسی ساختمان انتقاد نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

امضا فروشی مهندسین نظام مهندسی ساختمان/کارشناسها بدون نظارت مجوز پایان ساخت می ‌دهند

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد بر این که متاسفانه مشاهده شده که برخی کارشناسهای نظام مهندسی بدون بازدید و بعضا از همان دفتر کار خود مجوز پایانکار ساختمانها را مُهر و امضا میکنند، بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان باید حول نحوه نظارت خود بر پروژه مسکن مهر پاسخ گو باشد.

کد خبر: 960905014 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ آذر ۹۶ - ۲:۰۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد بر این که متاسفانه مشاهده شده که برخی کارشناسهای نظام مهندسی بدون بازدید و بعضا از همان دفتر کار خود مجوز پایانکار ساختمانها را مُهر و امضا میکنند، بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان باید حول نحوه نظارت خود بر پروژه مسکن مهر پاسخ گو باشد.امضا فروشی مهندسین نظام مهندسی ساختمان

امضا فروشی مهندسین نظام مهندسی ساختمان

امضا فروشی مهندسین نظام مهندسی ساختمان

امضا فروشی مهندسین نظام مهندسی  ساختمان/کارشناسها بدون نظارت مجوز پایان ساخت می ‌دهند

سید ناصر موسوی لارگانی، با انتقاد بر این که متاسفانه پروژه های مسکن مهر در کشور دارای مشکل هستند، عنوان کرد: متاسفانه مسئولین و مجریان پروژه مسکن مهر، کاردان و کارشناس نبودند و در احداث این پروژه مرتکب یک سری قصور ها و تخلفات شده اند.
لارگانی گفت: با وجودی که موضوع مسکن در کشور باید از اولویت بالایی برخوردار باشد ولی در حال حاضر شیوه احداث و استحکام آن به مشکلی بزرگ مبدل گردیده است.
وی با انتقاد از عملکرد سازمان نظام مهندسی، ادامه داد: متاسفانه سازمان نظام مهندسی در ازای اخذ وجه پول و بدون نظارت در مراحل مختلف، در نهایت پروانه نهایی ساختمان را صادر میکند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس خاطر نشان ساخت: سازمان نظام مهندسی نیز باید حول نحوه نظارت خود بر پروژه مسکن مهر پاسخ گو باشد.
وی با اشاره به این که بیش تر نظارتها در کشور از نوع کارشناسی نیست، افزود: متاسفانه مشاهده شده که کارشناسهای نظام مهندسی بدون بازدید و بعضا از همان دفتر کار خود مجوز پایانکار ساختمانها را مُهر و امضا میکنند و در نهایت بسیاری از ساختمانهای مشکل دار که در ظاهر روال قانونی را طی کرده اند به کمیسیون ماده صد و یا نود و نه ارجاع داده میشوند.

امضا فروشی مهندسین نظام مهندسی ساختمان


لارگانی با اعلام این که در برهه ای از زمان احداث مسکن مهر به افراد غیر کارشناس داده شد و آن ها اقدام به تشکیل یک تعاونی کردند و مسکن ساز شدند، یاد آور شد: به علت بعضی مشکلات، برخی از واحدهای مسکن مهر بعدا به اتحادیه ها و ارگانهای مختلف واگذار گردیدند که دقت نظر بیش تری در ساخت و ساز آن ها صورت گرفت ولی در نهایت ساخت این پروژه در کشور نظارت و دقت خوبی نداشته است.
منبع : ایمنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان کتاب های نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ آذر ۹۶
1468 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0