تحویل دستگاه شتاب نگار به استان خراسان رضوی طرح قرارداد اجرای ساختمان

مورد بررسی کارشناسی قرار گرفتن طرح قرارداد اجرای ساختمان

طرح قرارداد اجرای ساختمان با حضور مهندس حسین کامران دیسفانی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت.

کد خبر: 960905007 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ آذر ۹۶ - ۹:۲۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی ، طرح قرارداد اجرای ساختمان با حضور مهندس حسین کامران دیسفانی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت.مورد بررسی کارشناسی قرار گرفتن طرح قرارداد اجرای ساختمان

مورد بررسی کارشناسی قرار گرفتن طرح قرارداد اجرای ساختمان

مورد بررسی کارشناسی قرار گرفتن طرح قرارداد اجرای ساختمان

مورد بررسی کارشناسی  قرار گرفتن طرح قرارداد اجرای ساختمان

در نشست بررسی این طرح روسا و نماینده هایی از انجمنهای صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان، مجریان و شرکت های ساختمانی و تاسیساتی و سازمان نظام کاردانی هم حاضر بودند، بندهایی از “قرارداد اجرای ساختمان” قرائت گردید و شرکت ‌کنندگان نقطه نظرات خود را در گروههای ساختمانی، اجرای کار، نحوه تضمین انجام تعهدات، وظایف و اختیارات صاحب کار بیان کردند.
در ادامه نشست مقرر گردید، “قرارداد اجرای ساختمان” توسط انجمن ‌های مرتبط با ساخت و ساز مورد بازنگری و بررسی قرار گیرد و هم چنین مقرر شد ظرف ۲هفته تمامی تشکل های مرتبط به ساخت با محوریت لحاظ مبحث دو شیوه نامه اجرایی ماده سی و سه نظرات را به سازمان منعکس تا سازمان با جمع بندی و ابلاغ قرارداد تیپ الزام آن را اجرائی کند.
در این نشست ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی افزود: قرارداد اجرای ساختمان ابزاری برای آغاز کار ساختمانی است؛ واقعیت اینست که گرفتار صوری گری، دلالی، واسطه ‌گری و نقشه صوری در ساخت و سازها هستیم که باید این گونه وارد در جامعه مهندسی حذف گردد.

مورد بررسی کارشناسی قرار گرفتن طرح قرارداد اجرای ساختمان


وی تصریح کرد: اجرای کار کوپنی در پروژه های بزرگ معنی ندارد. ما خواستار آن هستیم که ارجاع کار در پروژه های عظیم ساختمانی تغییر کند.
کامران دیسفانی ادامه داد: در مورد نظارت پروژه های ساختمانی پیشنهاد ما بر آنست که حوزه های نظارتی در مناطق شهر مشهد زیر نظر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان راه اندازی گردد تا سازمان بهتر بتواند بوظیفه اصلی خود که نظارت بر حسن انجام خدمات توسط همکاران محترم میباشد، عمل کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اشاره به قرارداد مالک و مجری هم عنوان کرد: پیش از این که پیمان کار کارش را در کارگاه ساختمانی آغاز کند، باید ابتدا مجری را انتخاب کنند و ناظرین پروژه هم باید در صورت عدم وجود مجری با گزارش به نظام مهندسی و شهرداری منطقه از ادامه کار جلوگیری کنند.
وی در مورد کنترل کیفی بیش تر پروژه های ساختمانی خاطر نشان کرد: نقشه های ساختمانی بهتر است که در ۲ مرحله انجام گردد ؛ یک مرحله پیش پروانه و مرحله بعدی نقشه فاز دو که نقشه اجرائی است و عیناً باید در اجرا مد نظر قرار گیرد و پیش از صدور اصل پروانه تهیه تأییدات نظام مهندسی را اخذ کند.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی اسفند نظارت ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ آذر ۹۶
1039 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0