برگزاری دومین نشست کارگروه بهینه سازی مصرف انرژی شورای مرکزی برگزاری دومین نشست کارگروه بهینه سازی مصرف انرژی

برگزاری دومین نشست کارگروه بهینه سازی مصرف انرژی شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان در مشهد

دومین نشست کارگروه بهینه سازی مصرف انرژی و ارتقای کارایی موتورخانه ها روز شنبه 4 آذر ماه امسال با حضور احمدرضا طاهری اصل عضو هیئت رئیسه و ریاست کمیسیون انرژی شورای مرکزی و حسین کامران دیسفانی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی تشکیل نشست داد.

کد خبر: 960905005 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ آذر ۹۶ - ۹:۲۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی ، دومین نشست کارگروه بهینه سازی مصرف انرژی و ارتقای کارایی موتورخانه ها روز شنبه ۴ آذر ماه امسال با حضور احمدرضا طاهری اصل عضو هیئت رئیسه و ریاست کمیسیون انرژی شورای مرکزی و حسین کامران دیسفانی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی تشکیل نشست داد.برگزاری دومین نشست کارگروه بهینه سازی مصرف انرژی شورای مرکزی

برگزاری دومین نشست کارگروه بهینه سازی مصرف انرژی شورای مرکزی

برگزاری دومین نشست کارگروه بهینه سازی مصرف انرژی شورای مرکزی

برگزاری دومین نشست کارگروه بهینه سازی  مصرف انرژی شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان در مشهد

دستور کار نشست ارائه موارد در مورد بازنگری مقررات ملی ساختمان با رویکرد ممیزی انرژی و بهینه سازی مصرف انرژی موضوع آیین نامه اجرایی ماده هجده قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی بود.
در آغاز نشست فاضل مسئول کارگروه گزارشی از فعالیت های کارگروه و مباحثی که مورد بررسی و بازنگری قرار گرفته است و باید به مباحث نوزده و بیست و دو مقررات ملی ساختمان اضافه شود را ارایه کرد.
وی هم چنین پیشنهادات خود در زمینه روش و شیوه تایید صلاحیت ممیزین انرژی را در قالب یک فایل پاورپوینت ارایه کرد، هم چنین محمودی و جواهری از استان مرکزی، شیرازپور از استان البرز، سیاح از استان همدان، جباری از استان کردستان و م مظفریان، تقوی و آتش افزون گزارشی از بررسیهای انجام شده در استان خود و مواردی که در قالب تعبیه سامانه های کنترلی و معاینه فنی موتورخانه ها باید در نظر گرفته شود را ارایه کردند.
در ادامه نشست طاهری اصل طرح و تعریف ممیزی انرژی ساختمان و نکاتی که باید در مبحث نوزده و بیست و دو مقررات ملی ساختمان بدان عنایت گردد را اشاره کرد و روش اندازه گیری و ثبت مصرف انرژی در ساختمان را عنوان کرد.

برگزاری دومین نشست کارگروه بهینه سازی مصرف انرژی شورای مرکزی


عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد: در بحث ممیزی انرژی ساختمان باید تجهیزات موتورخانه، روشنایی و سیستمهای الکتریکی توسط ممیزین دارای پروانه نظام مهندسی اندازه گیری و گزارش نویسی آن انجام گردد.
پس از آن کامران دیسفانی خاطر نشان کرد: در بحث ممیزی انرژی ساختمان اگر بجای این که ممیزی توسط چهار متخصص انجام گردد، ضمن اولویت بندی رشته فنی توسط یک یا دو نفر انجام شود، کارایی و امکان تحقق بهتر خواهد بود.

وی یاد آور شد: هم چنین بهتر است ممیزی انرژی ساختمان توسط شرکت ‌های حقوقی ارائه تا خدمات با بازده بیش تری به مردم انجام گردد.
قابل ذکر است نشست مذکور در ادامه با حضور اعضای گروه تخصصی مکانیک استان، نماینده شرکت ملی گاز استان، مسئول واحد گاز سازمان و مسئول واحد مبحث نوزده ادامه یافت و در خاتمه تکالیف هریک از گروه ها و نماینده های استانها در مورد ادامه تکمیل مباحث مشخص شد.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی نظارت اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ آذر ۹۶
2022 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0