نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند محمدرضا رضایی کوچی بیان کرد:

ورود مجلس به تاخیر یازده ماهه در ساخت پلاسکو/ لزوم احداث دوباره این سازه با نظارت نظام مهندسی و شهرداری

رئیس کمیسیون عمران مجلس از پی گیری کمیسیون متبوعش برای تسریع در احداث دوباره ساختمان پلاسکو خبر داد و عنوان داشت: تاخیر یازده ماهه در احداث این ساختمان نارضایتیهای زیادی را رقم زده است.

کد خبر: 960904002 تاریخ انتشار: شنبه ۴ آذر ۹۶ - ۶:۵۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،رئیس کمیسیون عمران مجلس از پی گیری کمیسیون متبوعش برای تسریع در احداث دوباره ساختمان پلاسکو خبر داد و عنوان داشت: تاخیر یازده ماهه در احداث این ساختمان نارضایتیهای زیادی را رقم زده است.لزوم احداث دوباره این سازه با نظارت نظام مهندسی و شهرداری

لزوم احداث دوباره این سازه با نظارت نظام مهندسی و شهرداری

لزوم احداث دوباره این سازه با نظارت نظام مهندسی و شهرداری

ورود مجلس به تاخیر یازده ماهه در ساخت پلاسکو/ لزوم احداث  دوباره این سازه با نظارت نظام مهندسی و شهرداری

رضایی، با اشاره به لزوم تسریع در تعیین تکلیف ساختمان پلاسکو، ادامه داد: تاخیر یازده ماهه در احداث دوباره این ساختمان هیچ توجیه منطقی ندارد زیرا با طولانی شدن زمان احداث مجدد این سازه بسیاری از کسبه این واحد تجاری ضرر خواهند دید.
وی، با اعلام این که احداث دوباره ساختمان پلاسکو باید با شیوه مهندسی روز و با نظارتی ۲ برابر آن چه تا به حال بوده صورت بگیرد، تصریح کرد: با توجه به تخریبهایی که در سالهای اخیر در نتیجه بلایای طبیعی رخ میدهد ساده انگاشتن نحوه ساخت و سازها و سهل انگاری در نظارتها بهیچ وجه به صلاح نبوده و به مثابه تخلف باید با آن برخورد گردد.
هفته آتی زمان بررسی وضعیت پلاسکو در کمیسیون عمران مجلس
رضایی، با اشاره به این که احداث مجدد ساختمان پلاسکو باید هر چه سریعتر از طرف بنیاد مستضعفان و سایر دستگاههای مسئول شروع گردد، ادامه داد: ۴ شنبه هفته آینده کمیسیون عمران مجلس میزبان مسئولین وزارت راه و مسئولین بنیاد مستضعفان برای تعیین تکلیف این ساختمان خواهد بود زیرا تاخیر در احداث این ساختمان نارضایتیهای عدیده ای را از طرف صاحبان و کسبه رقم زده است.

لزوم احداث دوباره این سازه با نظارت نظام مهندسی و شهرداری


رضایی، با اشاره به این که کمیسیون عمران مجلس هفته آینده گزارش اقدامات انجام شده در مورد ساختمان پلاسکو را از مسئولین مربوطه مطالبه خواهد کرد، خاطر نشان ساخت: در صورتیکه هیچ علت قانع کننده ای در مورد تعلل برای احداث دوباره این ساختمان وجود نداشته باشد با دستگاه خاطی برخورد میشود.
احداث دوباره پلاکسو باید با استانداردهای روز دنیا هم سو باشد
این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری تخریب ساختمانی با عمر کم تر از ۱ سال در زلزله غرب کشور بر لزوم تشدید نظارتها در حین ساخت و سازها تاکید کرد و گفت: ساختمان پلاسکو نیز به دلیل عمر بالا و فرسودگی تخریب شد در حال حاضر در احداث دوباره آن باید استانداردهای روز دنیا و مصالح با کیفیت استفاده گردد.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اعلام این که نظام مهندسی و هم چنین شهرداری باید در همه مراحل احداث ساختمان پلاسکو و سایر ساختمانهای مشابه نظارت داشته باشند، خاطر نشان کرد: مجلس تمام قد جلوی احداث ساخت سازه های غیر ایمن و غیر مستحکم ایستاده و با افراد متخلف در این زمینه برخورد میکند.
وی افزود: کمیسیون عمران مجلس پی گیر تسریع در شروع بکار اجرایی در حوزه احداث ساختمان پلاسکو بوده و دیگر تاخیر در این زمینه را از هیچ دستگاهی نمیپذیرد.
منبع : خانه ملت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی همدان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ آذر ۹۶
800 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0