نظام‌ مند شدن فروشگاه‌ های آفت ‌کش نباتی ریاست نظام مهندسی کشاورزی استان کرمان بیان کرد:

نظام‌ مند شدن فروشگاه‌ های آفت ‌کش نباتی

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌ طبیعی استان کرمان با اشاره به اهمیت نظام‌ مند کردن فروشگاه‌ های آفت‌ کش‌ نباتی در رفسنجان عنوان کرد: وظایف در این راستا بعهده ما سپرده شده است.

کد خبر: 960902015 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲ آذر ۹۶ - ۱۲:۱۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌ طبیعی استان کرمان با اشاره به اهمیت نظام‌ مند کردن فروشگاه‌ های آفت‌ کش‌ نباتی در رفسنجان عنوان کرد: وظایف در این راستا بعهده ما سپرده شده است.نظام‌ مند شدن فروشگاه‌ های آفت ‌کش نباتی

نظام‌ مند شدن فروشگاه‌ های آفت ‌کش نباتی

نظام‌ مند شدن فروشگاه‌ های آفت ‌کش نباتی

نظام‌ مند شدن فروشگاه‌ های آفت کش نباتی

محسن کمال ‌الدینی قبل از ظهر پنج شنبه در نشست کمیسیون نظارت بر نهاده‌ های کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: متولی بخش کشاورزی جهاد کشاورزی است و باید نگاه کارشناسی داشته باشد.
کمال الدینی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی و نظام مهندسی بدون تکیه بر قانون و مقررات نمی‌ تواند کاری انجام دهد و با توجه به ارتقا سطح فرهنگی مردم و مطالبه‌ گری آن ها باید کارهای قانونی ارائه کرد و به مردم پاسخ گو بود.
رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع ‌طبیعی استان کرمان افزود: رفسنجان از بهترین شهرستان ‌هایی است که هماهنگی و همکاری با صنف و اتحادیه صنعت، معدن و تجارت داشته و بدون نظر جمع، کاری انجام نگردیده است.

نظام‌ مند شدن فروشگاه‌ های آفت ‌کش نباتی


وی در ادامه با اشاره به قانون حفظ نباتات مصوبه سال چهل و شش مجلس شورای ملی، اظهار داشت: بر اساس با این قانون سال گذشته نامه ‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشتیم که قانون خاص داریم و نیاز به دریافت پروانه کسب برای فروش سموم نیست، ولی نعمت‌ زاده گفت ما قانون خاص شما را می‌ پذیریم، ولی نسبت به دریافت پروانه کسب و صلاحیت فنی تأکید کرد و به این توافق احترام میگذاریم.
این مسئول تصریح کرد: طبق قانون حفظ نباتات ماده چهارده، هفده و هجده صدور پروانه موسسات و شرکت های دفع آفات نباتی را بعهده سازمان حفظ نباتات گذاشته و مأموران انتظامی مکلف هستند بنا به تقاضای سازمان حفظ نباتات با مؤسسات بدون مجوز برخورد کنند.
کمال الدینی عنوان کرد: فروشندگان سموم، دفع آفات و بیماری‌ های نباتی مکلف هستند، پروانه از سازمان حفظ نباتات دریافت کنند و با بهایی که سازمان حفظ نباتات برای موارد مذکور تعیین میکند به فروش برسانند و در صورت عدم رعایت مقررات این ماده برخورد می ‌شود.
وی مطرح کرد: تفاهم نامه ای میان فرماندهی اماکن ناجا و ریاست سازمان حفظ نباتات بسته شده که هدف آن سازماندهی فعالیت واحدهای گیاه پزشکی، اعمال قانون و نظام‌ مند کردن و برخورد با واحدهای گیاه پزشکی متخلف یا فاقد مجوز و پروانه فعالیت است.
کمال الدینی خاطر نشان کرد: آن چه برای ما اهمیت دارد، نظام ‌مند کردن فروشگاه‌ های آفت ‌کش‌ نباتی است و وظایف در این راستا بعهده ما سپرده شده است و نگاه کارشناسی بعهده جهاد کشاورزی است.
منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی مازندران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ آذر ۹۶
1222 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0