نصب روزانه ده کانکس در مناطق زلزله زده توسط نظام مهندسی ساختمان استان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان

نصب روزانه ده کانکس در مناطق زلزله زده توسط نظام مهندسی ساختمان استان کردستان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان بیان کرد: مهندسین این سازمان روزانه ده کانکس را در مناطق زلزله زده استان کردستان نصب و تحویل آسیب دیدگان میدهند.

کد خبر: 960902013 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲ آذر ۹۶ - ۱۱:۵۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،  ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان بیان کرد: مهندسین این سازمان روزانه ده کانکس را در مناطق زلزله زده استان کردستان نصب و تحویل آسیب دیدگان میدهند.نصب روزانه ده کانکس در مناطق زلزله زده توسط نظام مهندسی ساختمان استان

نصب روزانه ده کانکس در مناطق زلزله زده توسط نظام مهندسی ساختمان استان

نصب روزانه ده کانکس در مناطق زلزله زده توسط نظام مهندسی ساختمان استان

نصب روزانه ده کانکس در مناطق زلزله زده توسط  نظام مهندسی ساختمان استان کردستان

امید محمودی با اشاره به این که تا به حال شصت و دو کانکس در دو روستای زلزله زده جابری و نیل ‌قادر در حدفاصل میان شهرستانهای سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی استان کرمانشاه نصب گردیده است گفت: بصورت میانگین ده دستگاه کانکس در این روستاها نصب گردیده و هم چنین در هر روز ده دستگاه ساخته و بمناطق زلزله زده حمل میشود.
به گفته محمودی، عضوهای سازمان نظام مهندسی استان با همکاری خیرانی از استانهای تهران، اصفهان و کردستان از دومین روز حادثه زلزله در استان کرمانشکاه تلاشهای خود بمنظور تهیه کانکس برای اسکان موقت آسیب دیدگان را شروع کرده اند و تا به حال هزینه بیش از دویست دستگاه تامین شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان گفت: رانندگان استان اصفهان هم چنین برای انتقال کانکسها بمناطق زلزله زده هزینه ای دریافت نمیکنند و خیری دیگر از این استان نیز هم اکنون بدنبال شناسایی یک محل برای ساخت مجتمع درمانی در دویست و پنجاه متر مربع طبق صلاحدید مسئولان ذی ربط است.
وی ادامه داد: این خیر مکان نمایی، احداث و مقدمات فنی آنرا بعهده سازمان نظام مهندسی کردستان محول کرده و این سازمان هم با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان که مقیم بازسازی قسمتی از مناطق آسیب دیده زلزله است این ماموریت را انجام میدهد.
وی خاطر نشان کرد: خیران این ۳ استان حدود چهارصد میلیون ریال وجه نقد دیگر برای تهیه لوازم مورد نیاز اسکان موقت آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه را بحساب این سازمان واریز کرده و سیصد میلیون ریال دیگر نیز در چند روز آینده واریز میشود.
** برق رسانی به ده روستای مناطق زلزله زده توسط اعضای یک انجمن مهندسی کردستان
به گفته محمودی، دوازده عضو انجمن پیمان کاران برق کردستان در اولین روز وقوع حادثه بصورت خود جوش بهمراه دو دستگاه جرثقیل در منطقه ثلاث باباجانی حضور یافته و تا به حال کار برق رسانی در ده روستا را به پایان رسانده اند.

نصب روزانه ده کانکس در مناطق زلزله زده توسط نظام مهندسی ساختمان استان


محمودی تصریح کرد: جمعی از خیران استان اصفهان در نظر دارند با اهدای چرخ خیاطی در مناطق روستایی زلزله زده نسبت به آموزش آنها برای راه اندازی چند کارگاه تولیدی اقدام کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان یاد آور شد: خرید محصولات این کارگاهها توسط خود خیران و توزیع آن در سطح کشور از دیگر برنامه های آنها است.
قبل از این سازمان نظام مهندسی استان کردستان تعداد نود دستگاه خودرو شامل مواد خوراکی و بهداشتی، وسایل گرمایشی، چادر و پتو در روزهای اول به روستاهای آسیب دیده دشت ذهاب فرستاده بود.
در اقدامی دیگر تعداد ۴ انبار در سنندج را بمنظور ارسال مواد لازم برای زلزله زدگان در هفته ها و ماههای آتی آماده کرده تا به تدریج و بر اساس اعلام نیاز هلال احمر و سایر دستگاههای امدادی بمناطق آسیب دیده فرستاده شود.
زلزله ۷٫۳ ریشتری بیست و یکم آبان در یازده کیلومتری بخش ازگله، سی و دو کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تا به حال چهارصد و چهل و چهار کشته و دوازده هزار و سیصد و هشتاد و شش مصدوم داشته است.
این زلزله به ۷ شهرستان و بیش از ۱ هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود سی هزار واحد مسکونی بطور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی گلستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ آذر ۹۶
1410 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0