پیام ریاست سازمان به مناسبت سال نو اعزام تیم مهندسی زلزله کردستان بمناطق زلزله ‌زده

تیم مهندسی زلزله کردستان بمناطق زلزله ‌زده کرمانشاه اعزام گردیدند

قبل ‌از ظهر امروز همایش یک روزه «گزارش از زلزله سرپل‌ ذهاب و درس ‌هایی برای ایمن‌ سازی شهرها و روستاهای کردستان» در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار گردید.

کد خبر: 960830019 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ آبان ۹۶ - ۲:۱۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،  قبل ‌از ظهر امروز همایش یک روزه «گزارش از زلزله سرپل‌ ذهاب و درس ‌هایی برای ایمن‌ سازی شهرها و روستاهای کردستان» در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار گردید.تیم مهندسی زلزله کردستان بمناطق زلزله ‌زده کرمانشاه اعزام گردیدند

تیم مهندسی زلزله کردستان بمناطق زلزله ‌زده کرمانشاه اعزام گردیدند

تیم مهندسی زلزله کردستان بمناطق زلزله ‌زده کرمانشاه اعزام گردیدند

تیم مهندسی زلزله کردستان بمناطق زلزله  ‌زده کرمانشاه اعزام گردیدند

جمیل بهرامی دبیر این همایش بیان کرد: زلزله هفته پیش کرمانشاه در نوع خود و در چندین قرن گذشته بی‌ سابقه بوده و متأسفانه در یک منطقه خیلی محروم روی داده و درصد خسارت ‌ها را بالا برده است.
بهرامی ادامه داد: با توجه به خسارت ‌هایی که روی داد، انتظار فاجعه‌ های بعد از آن زیاد بود ولی با مدیریت مردم خوبی اوضاع به‌ خوبی کنترل و از همان لحظات نخست کمک ‌های بسیاری بمناطق زلزله‌ زده ارسال گردید.
وی، «گزارش از زلزله سرپل ‌ذهاب و درس ‌هایی برای ایمن ‌سازی شهرها و روستاهای کردستان» افزود: مرکز زلزله به ازگله و ثلاث باباجانی نزدیک بود و خرابی ‌ها به دشت ذهاب و شهر سرپل بیش تر متمرکز می ‌شد.
دبیر سمینار با بیان این که در لحظات اولیه بعد از وقوع زلزله، دانشگاه کردستان تیمی را راهی مناطق زلزله ‌زده کرد، گفت: این تیم از مهندسان زلزله‌ و نظام مهندسی استان بود و در منطقه حضور یافتند و به تهیه گزارش علمی از زلزله و شناسایی شریان‌ های حیاتی محل وقوع زلزله اقداماتی انجام دادند.

تیم مهندسی زلزله کردستان بمناطق زلزله ‌زده کرمانشاه اعزام گردیدند


وی خاطر نشان کرد: ما در مرحله نخست به بررسی مخازن آبی، سیستم لوله ‌کشی و سایر موضوعاتی که به آب مربوط می‌ شد پرداختیم و از لحاظ آلودگی میکروبی آنرا مورد آزمایش قرار دادیم و‌خوشبختانه مورد خطرناکی در آب شناسایی نگردید.
بهرامی با اشاره به این که خسارت‌ ها و علل آن بیش تر مربوط به نحوه احداث ساختمان ‌ها می ‌شد، یاد آور شد: نظارت مهندسی و اجرا درست و دقیق نبوده و بیش ترین خسارت‌ ها مربوط به قاپ ‌ها و المان‌ های معماری بود که موجب بیش ترین تخریب و مرگ و میر گردید.
منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ آبان ۹۶
1199 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0