راه و شهرسازی نظارت مستقیم بر ساخت‌ و ساز ندارد مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه مطرح کرد:

۱ ماه قبل به نظام مهندسی تذکر داده بودیم/ راه و شهرسازی نظارت مستقیم بر ساخت‌ و ساز ندارد

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اعلام اینکه 1 ماه قبل نسبت به روند ساخت و سازها به نظام مهندسی ساختمان استان تذکر داده بودیم، بیان کرد: راه و شهرسازی نظارت مستقیم بر ساخت و ساز ندارد و بازرسین راه و شهرسازی مشکلات ساخت و ساز ساختمانها را در قالب نامه ‌ای به سازمان نظام مهندسی ساختمان تذکر داده و مواردیکه خارج از ضوابط بوده را به نظام مهندسی اعلام نموده بود.

کد خبر: 960830006 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ آبان ۹۶ - ۷:۵۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،  مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اعلام اینکه ۱ ماه قبل نسبت به روند ساخت و سازها به نظام مهندسی ساختمان استان تذکر داده بودیم، بیان کرد: راه و شهرسازی نظارت مستقیم بر ساخت و ساز ندارد و بازرسین راه و شهرسازی مشکلات ساخت و ساز ساختمانها را در قالب نامه ‌ای به سازمان نظام مهندسی ساختمان تذکر داده و مواردیکه خارج از ضوابط بوده را به نظام مهندسی اعلام نموده بود.راه و شهرسازی نظارت مستقیم بر ساخت‌ و ساز ندارد

راه و شهرسازی نظارت مستقیم بر ساخت‌ و ساز ندارد

راه و شهرسازی نظارت مستقیم بر ساخت‌ و ساز ندارد

۱ ماه قبل به نظام مهندسی تذکر داده بودیم/ راه و شهرسازی  نظارت مستقیم بر ساخت‌ و ساز ندارد

مسعود شریفی، با اشاره به اینکه ۱ ماه قبل نامه ‌ای را به سازمان نظام مهندسی استان کرمانشاه در مورد ایمنی برخی از ساختمان ‌ها فرستاده بودیم ، عنوان کرد: نسبت به ایمنی واحدهای مسکونی به سازمان نظام مهندسی تذکر داده بودیم.
شریفی گفت: در بخشی از این نامه که ۱ ماه قبل فرستاده شده، آمده است که در بسیاری از ساختمان ‌های در حال احداث دیوارهای پیرامونی و نما بدرستی با سازه اتصال نداشته و مهار نشده است.
وی ادامه داد: در این نامه گفته بودیم که با توجه آیین نامه طراحی ساختمان‌ ها در مقابل زلزله و هم چنین دستورالعمل طراحی سازه‌ای و الزامات و ضوابط عملکردی و اجرایی نمای خارجی ساختمان ‌ها، دیوارهای خارجی باید قادر به پذیرش نیروها و تغییر مکان نسبی ناشی از بارهای جانبی باشند و بوسیله اتصالات به سازه متصل گردند.

راه و شهرسازی نظارت مستقیم بر ساخت‌ و ساز ندارد


وی خاطر نشان کرد: راه وشهرسازی نظارت عالیه بر ساخت و ساز دارد و نظارت مسقیم ندارد. بازرسین راه و شهرسازی مشکلات ساخت و ساز ساختمان ‌ها را در قالب نامه‌ ای به سازمان نظام مهندسی ساختمان تذکر داده و مواردیکه خارج از ضوابط بوده را به نظام مهندسی اعلام نموده بود.
مدیر کل اداره راه وشهرسازی استان کرمانشاه در پاسخ به این سوال که آیا سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، تذکر اداره راه و شهرسازی را مورد پی گیری قرار دادند، یاد آور شد: معمولا مدتی بعد از هشدار، رسیدگی سازمان‌ ها و نهادها را پی گیری می ‌کنیم. شریفی در پاسخ به این سوال که سازمان نظام مهندسی، اصلاح روند ساخت وساز را پی گیری کرده بود، مطرح کرد: بهتر است به این مسائل در شرایط بهتری بپردازیم.
منبع : ایلنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

گروه الکترونیک تلگرام

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ آبان ۹۶
1076 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0