رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان داشت:

سعی کمیسیون عمران برای ضابطه مند کردن قانون نظام مهندسی/ نظارت مقطعی مهندسین غیرمقیم عامل ایجاد سازه های نوساز فرسوده

محمدرضا رضایی، از سعی کمیسیون متبوعش برای ضابطه مند کردن قانون نظام مهندسی با هدف ارتقا کیفیت ساخت و سازها خبر داد و عنوان کرد: نظارتهای مقطعی مهندسین غیرمقیم بر سازه ها یکی از عوامل ایجاد ساختمانهای نوساز فرسوده است.

کد خبر: 960830005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ آبان ۹۶ - ۷:۲۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، محمدرضا رضایی، از سعی کمیسیون متبوعش برای ضابطه مند کردن قانون نظام مهندسی با هدف ارتقا کیفیت ساخت و سازها خبر داد و عنوان کرد: نظارتهای مقطعی مهندسین غیرمقیم بر سازه ها یکی از عوامل ایجاد ساختمانهای نوساز فرسوده است.سعی کمیسیون عمران برای ضابطه مند کردن قانون نظام مهندسی

سعی کمیسیون عمران برای ضابطه مند کردن قانون نظام مهندسی

سعی کمیسیون عمران برای ضابطه مند کردن قانون نظام مهندسی

سعی کمیسیون عمران  برای ضابطه مند کردن قانون نظام مهندسی/ نظارت مقطعی مهندسین غیرمقیم عامل ایجاد سازه های نوساز فرسوده

وی، با اشاره به عوامل ایجاد ساختمانهای نوساز غیر ایمن و سست در کشور، اظهار داشت: متاسفانه استفاده از مصالح بی کیفیت و هم چنین بی توجهی برعایت استاندارد ها در ساخت و سازها بیش ترین تخریبها را هنگام بروز حوادثی چون زلزله را رقم میزند.
رضایی، با انتقاد از ساختمانهای نوساز فرسوده، ادامه داد: غیر مقیم بودن مهندسین ناظر و عدم نظارت دقیق بر روند ساخت ساختمان از دیگر عللی است که عمر سازه ها را کم کرده است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که عوامل اجرایی پروژه های عمرانی باید صلاحیت کافی داشته و از مهارت لازم برخوردار باشند، افزود: توجه بیش تر به دانش فنی کارگران و رشد مراکز فنی و حرفه ای در این راستا یکی از ملزوماتی است که میتواند به ایجاد سازه های ایمن و مستحکم در کشور یاری کند.

سعی کمیسیون عمران برای ضابطه مند کردن قانون نظام مهندسی


وی، از سعی کمیسیون عمران مجلس برای ضابطه مند کردن قانون نظام مهندسی با هدف ارتقا کیفیت ساخت و سازها خبر داد و تاکید کرد: با مقیم شدن مهندسین ناظر و افزایش نظارتها بطور حتم کیفیت ساخت و سازها افزایش سافته و سازه های نوساز فرسوده در کشور کاهش خواهد یافت.
مهندسین غیر مقیم سنگ بنای ضعف کنترلها را گذاشته اند
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه اکنون بسیاری از مهندسین ناظری که مقیم نیستند تنها پایان هر هفته یا هر ماه نظارت از ساختمانها را انجام میدهند که این موضوع خود به برخی مشکلات در نتیجه ضعف کنترلها دامن میزند؛ از اینرو مهندسین ناظر باید مقیم بوده و همه مراحل ساخت سازه ها را رصد کنند.
وی، با اعلام این که کمیسیون عمران مجلس با جدیت بسیار، پی گیر رشد کیفیت ساخت و سازها در کشور است، یاد اور شد: این کمیسیون با تشکیل کمیته ای تخصصی و برگزاری جلسه های مستمر راهکارهای ارتقا کیفیت ساخت و سازها را پی گیری میکند تا در نتیجه شاهد بروز حوادثی هم چون زلزله کم ترین خسارتها به کشور وارد شود.
رضایی خاطر نشان کرد: ارتقاء کیفی سازه ها ضرورتی انکار ناپذیر است که تعلل در آن خسارتهای جبران ناپذیری را در پیش دارد؛ از اینرو در این رابطه تعامل دستگاههای اجرایی باید بیش از گذشته دیده شود.
منبع : خانه ملت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

لینک کانال تلگرام برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ آبان ۹۶
1033 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0