مقاومت مسکن مهرِ در حدی است که ساکنان فرصت خروج از خانه را داشته باشند فرج الله رجبی مطرح کرد:

مقاومت مسکن مهرِ متری سیصد هزار تومان فقط در حدی است که ساکنان فرصت خروج از خانه را داشته باشند

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه در مورد مقامت و ایمنی مسکن مهر نباید قضاوت هیجانی داشته باشیم، بیان کرد: مسکن مهری که الزام شده هزینه ساخت هر متر آن سیصد هزار تومان باشد در این حد مقاومت دارد که ساکنان آن فرصت خروج از خانه بدون آسیب دیدگی داشته باشند.

کد خبر: 960829007 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ آبان ۹۶ - ۹:۰۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه در مورد مقامت و ایمنی مسکن مهر نباید قضاوت هیجانی داشته باشیم، بیان کرد: مسکن مهری که الزام شده هزینه ساخت هر متر آن سیصد هزار تومان باشد در این حد مقاومت دارد که ساکنان آن فرصت خروج از خانه بدون آسیب دیدگی داشته باشند.مقاومت مسکن مهرِ در حدی است که ساکنان فرصت خروج از خانه را داشته باشند

مقاومت مسکن مهرِ در حدی است که ساکنان فرصت خروج از خانه را داشته باشند

مقاومت مسکن مهرِ در حدی است که ساکنان فرصت خروج از خانه را داشته باشند

مقاومت مسکن مهرِ متری سیصد هزار تومان  فقط در حدی است که ساکنان فرصت خروج از خانه را داشته باشند

وی، در مورد میزان مقاومت واحدهای مسکن مهر و نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان بر نحوه ساخت این واحدها گفت: باید دید ساختمان‌ ها و واحد های مسکونی برای چه سطحی از ایمنی احداث شده‌ اند. برخی از ساختمان چنین طراحی شده ‌اند که آن قدر ایمنی داشته باشند تا ساکنان آن بتوانند بدون آسیب دیدگی خارج گردند.
رجبی ادامه داد: برخی دیگر از ساختمان‌ ها هم آن قدر ایمن احداث شده‌ اند که در مقابل زلزله‌ هایی با بزرگی بیش از هفت ریشتر هم مقاوم باشند.
وی در مورد میزان مقاومت مسکن مهر در مقابل زلزله تصریح کرد: واحدهای مسکن مهری که الزام شده هزینه ساخت آن سیصد هزار تومان در هر متر باشد، طبیعی است که ایستایی و ایمنی آن در سطحی باشد که ساکنانش بتوانند بدون آسیب دیدگی از خانه خارج گردند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به این که البته نباید در مورد مقاومت و ایمنی مسکن مهر قضاوت هیجانی داشته باشیم ، تصریح کرد: در بازدید واحدهای مسکن مهر مناطق زلزله زده مشاهده کردم که سازه ‌ها و اسکلت و سقف مسکن مهر سالم مانده و نما و دیوارهای حائل تخریب جدی داشته ‌اند.
رجبی عنوان کرد: مسکن مهر این مناطق زلزله زده این حد از تاب آوری و مقاومت را داشته که ساکنان آن فرصت داشته باشند بدون آسیب دیدگی از واحدها خارج گردند.

مقاومت مسکن مهرِ در حدی است که ساکنان فرصت خروج از خانه را داشته باشند


وی با اعلام این که سازمان نظام مهندسی اکیپ ‌هایی از کارشناس را برای ارزیابی مقاومت واحد های مسکن مهر و سایر واحد های مسکونی بمناطق زلزله زده اعزام کرده است، خاطر نشان کرد: این که گفته می‌ شود واحدهای مسکونی منطقه سر پل ذهاب تخریب نود درصدی داشتند، اظهار نظر کارشناسی نیست.
رییس سازمان نظام مهندسی گفت: البته ساختمان‌ هایی در این منطقه وجود داشت که مشخص است بدون نظارت مراجع ذیصلاح ساخته شده اند و تخریب جدی داشتند. این که تنها مراحل اجرا از مسیر قوانین نظام مهندسی عبور کند، کافی نیست و یک ساختمان باید از مرحله طراحی تا اجرا زیر نظر سازمان نظام مهندسی احداث گردد چرا که ممکن است طراحی ضعیفی داشته باشد و مشکلاتی را ایجاد کند.
رجبی یاد آور شد: باید دید چه تعداد از این ساختمان ‌ها در مناطق زلزله زده بدون گزارش مهندس پایانکار گرفته ‌اند. در منطقه سر پل ذهاب بافت قدیمی غیر فنی دارد که تکلیف این بافت روشن است که البته برخی از واحد ها در این منطقه تخریب جزیی دیده‌ اند.
منبع : ایلنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام برق ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ آبان ۹۶
1007 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0