اعزام هیاتی از کمیسیون عمران مجلس بمناطق زلزله زده عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد:

دولت بجای رفع نواقص، مسکن مهر را رها کرد / اعزام هیاتی از کمیسیون عمران مجلس بمناطق زلزله زده

حسین هاشمی تختی نژاد بیان داشت : زیر سوال بردن همه مسکن‌ های مهر کار درستی نیست ولی باید بپذیریم در برخی‌ جاها هم کیفیت خوبی نداشته ‌اند؛ از مباحث بازنگری در نظام مهندسی حل کردن ایرادهای موجود در آن است، و نیز شفاف سازی و تسهیل قانون کاری در حال بررسی است.

کد خبر: 960825016 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۵ آبان ۹۶ - ۱:۵۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، حسین هاشمی تختی نژاد بیان داشت : زیر سوال بردن همه مسکن‌ های مهر کار درستی نیست ولی باید بپذیریم در برخی‌ جاها هم کیفیت خوبی نداشته ‌اند؛ از مباحث بازنگری در نظام مهندسی حل کردن ایرادهای موجود در آن است، و نیز شفاف سازی و تسهیل قانون کاری در حال بررسی است.اعزام هیاتی از کمیسیون عمران مجلس بمناطق زلزله زده

اعزام هیاتی از کمیسیون عمران مجلس بمناطق زلزله زده

اعزام هیاتی از کمیسیون عمران مجلس بمناطق زلزله زده

دولت بجای رفع نواقص، مسکن مهر را رها کرد / اعزام هیاتی  از کمیسیون عمران مجلس بمناطق زلزله زده

عضو کمیسیون عمران مجلس ، در مورد فضاسازیها حول استحکام مسکن مهر با توجه به زلزله اخیر در کرمانشاه اظهار کرد: نباید تحت تاثیر فضاهای ایجاد شده قرار گرفت؛ این‌ طور نیست که در پروژه مسکن مهر همه مسکن ‌ها بی‌ کیفیت باشند. به استناد گزارش و مصاحبه مدیر کل راه و شهرسازی در کرمانشاه عنوان گردیده که پایه و سقف ساختمان ‌ها سالم و تنها دیوارها فرو ریخته است و تعداد تلفات در مسکن مهر تا آن مقطع زمانی فقط دو نفر اعلام گردید.
تختی نژاد افزود: زیر سوال بردن همه مسکن ‌های مهر کار صحیحی نیست ولی باید بپذیریم در برخی‌ جاها نیز کیفیت خوبی نداشته ‌اند و بیمارستان تازه ساز هم تخریب شده است.
وی با اشاره به رصد کمیسیون عمران برای پیدا کردن راه‌ حل مناسب در جهت کم ترین تلفات و خسارت ‌ها در حوادث و بلایای طبیعی، ادامه داد: از مباحث بازنگری در نظام مهندسی حل کردن ایرادهای موجود در آن است و کمیسیون عمران بمدت سیزده ماه، در حال بررسی و کار در بحث نظام مهندسی است. مدت ‌ها ست که منتظر لایحه دولت بودیم ضمن این که به دولت گفته شده بود تا لایحه را بمجلس بدهند؛ در نشست دو روز پیش مقرر گردید تا ۲ ماه آینده دولت لایحه را به مجلس بدهد در غیر این صورت مجلس با محوریت نظارت بیش تر نظام مهندسی در کیفیت ساخت و ساز برای کم شدن تلفات در این ‌گونه حوادث، ورود خواهد کرد.
وی با اشاره به بررسی وضعیت مسکن مهر در کرمانشاه خاطر نشان کرد: از کمیسیون عمران تیمی تشکیل شده از مهندسان و کارشناسان مجرب در زمینه عمران به کرمانشاه ارسال شده است.
نماینده مردم بندرعباس افزود: مسکن مهر در استان هرمزگان و برخی دیگر استان ‌ها، خوب ساخته نشده است و در حال بررسی هستند؛ بخشی از آن ها نیز در دست پیمانکار بوده و نظارت خوبی صورت نپذیرفته است.
هاشمی با اشاره به نواقص پروژه مسکن مهر از دولت قبل اظهار کرد: در دولت جدید مسکن مهر با نقد بسیار همراه بود و زیاد این پروژه را قبول نداشتند و تقریبا رها شد که کار خوبی نبود و بجای این که صورت مسئله را پاک کنند باید نواقص آن را حل میکردند. باید به دولت قبل کمک کرد تا ایرادات حل گردد، دیگران را نقد کردن و نادیده گرفتن خود، کار صحیحی نیست.

اعزام هیاتی از کمیسیون عمران مجلس بمناطق زلزله زده


وی‌ با تاکید بر نظارت در پروژه‌ های نیمه تمام مسکن مهر ادامه داد: استاندار باید دقت بیش تری داشته باشد و دستگا‌ه‌ های نظارتی ورود کنند. دقت و نظارت باید از قبل نیز صورت می‌ گرفت، تمام کسانیکه مسئولیت نظارت را دارند اعم از شهرداری، نظام مهندسی، دستگاه ‌های بازرسی باید نظارت کامل داشته باشند تا در آینده پشیمان نگردیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: مجلس بیش تر در بحث قوانین دقت دارد و باید راهکاری مشخص گردد تا در صورت بی کیفیتی ساختمان متولی آن مانند نظام مهندسی، شهرداری و یا سازمان مسکن و شهرسازی مشخص باشد؛ از مشکل هایی که در جامعه ما وجود دارد اینست که در صورت بروز حادثه تقصیر را متوجه دیگران می ‌کنیم زیرا مسئولیت ‌ها کاملا مشخص نیست.
وی اظهار کرد: هدف کمیسیون عمران اینست که مسئولیت‌ ها دقیق مشخص و اختیارات لازم نیز واگذار گردد و طبق آن پاسخ گو باشند و نیز قوانینی که تا بحال بوده چرا اجرا و نظارت نشده است. شفاف سازی و تسهیل قانون کاری در حال بررسی است.
منبع : جام جم آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال آموزش الکترونیک در تلگرام

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ آبان ۹۶
1042 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0