نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند سید حسین افضلی مطرح کرد:

قانون نظام مهندسی باید بازنگری گردد

یک عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به غیر اصولی بودن بعضی سازه های ساختمانی بیان داشت: مهندسین ناظر قبل از اخذ پروانه اشتغال باید زیر نظر افراد مجرب آموزش ببینند و در عین حال قانون نظام مهندسی نیز باید بازنگری گردد.

کد خبر: 960825009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۵ آبان ۹۶ - ۸:۲۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،  یک عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به غیر اصولی بودن بعضی سازه های ساختمانی بیان داشت: مهندسین ناظر قبل از اخذ پروانه اشتغال باید زیر نظر افراد مجرب آموزش ببینند و در عین حال قانون نظام مهندسی نیز باید بازنگری گردد.قانون نظام مهندسی باید بازنگری گردد

قانون نظام مهندسی باید بازنگری گردد

قانون نظام مهندسی باید بازنگری گردد

قانون نظام مهندسی باید  بازنگری گردد

وی با اشاره به سفر هیاتی از طرف کمیسیون عمران مجلس برای بررسی مناطق زلزله زده به استان کرمانشاه گفت: در رابطه با پایداری سازه های ساختمانی یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه داشت، نوع مصالح ساختمانی بکار رفته در ساخت ساختمان هاست که با توجه به حوادث روی داده باید بازنگریهایی صورت گیرد و سازمان استاندارد نیز موظف است نظارتهای خود را بر روند ساخت مصالح ساختمانی تشدید کند.
افضلی با اشاره به اینکه در خصوص ساخت بتن نیز باید تجدید نظر گردد، افزود: در حال حاضر در بسیاری موارد، بتن بصورت دستی تهیه میشود، در صورتیکه با روش مکانیزه بطور دقیق میتوان نسبتهای مساوی از مصالح را مخلوط کرد تا مواد حاصله کیفیت مناسبی داشته باشد.

قانون نظام مهندسی باید بازنگری گردد


این عضو کمیسیون عمران مجلس از ضعف طراحی و نظارت بر اجرا بعنوان دو عامل در جهت کاهش ایمنی ضریب ساختمانها عنوان کرد و افزود: در بازدیدی که از مناطق زلزله زده داشتیم، این ضعف مشهود بود، در حالیکه در ساخت سازه های حساسی مانند مدرسه، بیمارستان، پل و سایر موارد باید دقت نظر بیش تری به خرج داد.
وی با اشاره به اینکه اهل فن باید وارد حیطه ساختمان سازی شود، اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد بدون داشتن کم ترین تخصص تصور میکنند قادر هستند مدرسه و پل بسازند که اشتباه محض است و باید از مجریانی استفاده کنیم که صلاحیت احداث سازه های مختلف را دارند.
نماینده مردم اقلید در مجلس، عنوان داشت: در راستای مقاوم سازی ساختمانها، در حال حاضر گروهی از اعضای کمیسیون عمران مجلس در حال بحث و بررسی در مورد قانون نظام مهندسی هستند تا با حل اشکالات موجود، سازه های پایدارتری در کشور احداث گردد.
منبع : سلامت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ آبان ۹۶
946 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0